وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

غذا خوردن در نیمه شب از عادات بد و غلط ما ایرانی‌هاست که خطرات زیادی برای سلامتی ما به دنبال دارد. بهتر است این خطرات را جدی بگیرید. محققان هشدار داده‌اند که غذا خوردن در نیمه شب احتمال و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

دلایل خطرناک بودن غذا خوردن در نیمه شب

چربی خون را افزایش می‌دهد.

موجب مشکلات قلبی می‌شود.

این موارد به این دلیل است که غذا خوردن در اواخر شب موجب خارج شدن بدن از چرخه 24 ساعتی هماهنگ خود می‌شود.

طبق گفته رود بیوجس : باید به ساعت بیولوژیکی بدن اهمیت فراوانی بدهیم و از انجام اعمالی که موجب بهم ریختگی این ساعت می‌شود خودداری کنیم. بیدار ماندن تا دیروقت، کارهای شیفتی و نیز غذا خوردن در نیمه شب موجب آسیب جدی به سلامت انسان می‌شود. در نتیجه باید به خواب شبانه و بیداری روزانه توجه زیادی داشته باشیم تا بدن دچار به ریختگی و در نتیجه بیماری نشود.

مضرات غذا خوردن در نیمه شب

دانشمندان و محققان برای بررسی و تحقیق روی ساعت بیولوژیکی بدن، آزمایشاتی را روی یک سری از موش‌ها انجام دادند و آنها را در معرض این ناهماهنگی‌ها قرار دادند; به این صورت که زمانی که فاز استراحت موش‌ها آغاز می‌شد (روز) و زمانی که فاز فعالیتشان شروع می‌شد (شب) به آنها غذا می‌دادند. طی این تحقیقات، بعد از اینکه موش‌ها در ابتدای فاز استراحت غذا می‌خوردند، میزان چربی خونشان نسبت به قبل از این آزمایش به نحو چشمگیری افزایش یافت.

این افزایش چربی خون نشان می‌دهد که بهم خوردن نظم غذایی و دیر شام خوردن، هم متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم ریسک ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

گردآوری : وب سایت بروزنکات مفید پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *