وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

گوشت های مفید برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

پیشگیری از بیماری قلبی

پیشگیری از بیماری قلبی

پیشگیری از بیماری قلبی

بیماری های قلبی عروقی “Heart Disease” جز شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در سال هستند که به علت عوام متعددی مانند؛ سیگار کشیدن, اضافه وزن داشتن, عدم فعالیت‌های ورزشی کافی, کلسترول بالا, فشار خون بالا, دیابت و … رخ می‌دهد.

سکته قلبی و حملات قلبی از جمله بیماری‌های شایع مرگ‌زودرس در جهان هستند.

پیشگیری از بیماری قلبی

پیشگیری از بیماری قلبی

تغذیه یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کمک به حفظ سلامت بدن در نتیجه مقابله با بیماری‌های دیگر است.

بهترین گوشت ها برای پیشگیری از بیماری قلبی

  • مرغ
  • بوقلمون
  • گوشت قرمز کم چرب ( مصرف کم )

پیشگیری از بیماری قلبی

گوشت قرمز، سرشار از پروتئن‌ها و چربی‌هاست که شامل؛ گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت شتر، گوشت خوک، گوشت فک، گوشت شیر دریایی، گوشت خوک دریایی، گوشت اسب آبی و … می‌شود. مصرف زیاد گوشت قرمز یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. بطور کلی در هر خوراکی اگر تعادل میان میزان انرژی آن و انرژی مورد نیاز و مصرفی بدن ما برابر نباشد، آن می‌تواند مضر باشد.

خوردن گوشت قرمز بیش از نیاز می‌تواند عاملی برای ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و عفونت‌ها شود. اگر فعالیت بدنی کمی دارید انتخاب گوشت‌های کم چرب از دچار شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. برای جایگزین کردن گوشت قرمز می‌توانید از گوشت بوقلمون، مرغ و گوشت گوساله کم چرب استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری قلبی

ماهی و غذاهای دریایی

ماهی و غذاهایی دریایی بهترین در نوع خود هستند که به علت دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین دی تاثیر بسزایی در سلامتی بدن دارند. امگا 3 در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مفید است. خوردن ماهی هفته‌ای یک یا دو بار تاثیر زیادی در سلامتی دارد. پروتئین موجود در ماهی به راحتی در دستگاه گوارش هضم؛ و بطور کامل توسط بدن جذب می‌شود.

بهترین نوع ماهی, ماهی‌های آب‌های سرد هستند مانند : ماهی آزاد، ماهی قزل آلا، ماهی ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی جز ماهی‌های چرب به حساب می‌آیند.

فواید گوشت ماهی برای قلب

خوردن ماهی برای داشتن قلبی سالم بسیار مهم است. در بسیاری از تحقیقات بزرگ تایید شده که خوردن ماهی و روغن ماهی مساوی با کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است. در یک تحقیق که در ایالات متحده به روی 40.000 مرد, که به صورت منظم یک یا چند وعده ماهی در هفته مصرف می‌کردند مشخص شد که 15% تفنگ کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

ماهی‌های چرب حاوی امگا 3 بیشتری هستند و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

گردآوری : وب سایت بروزتغذیه سالم | پزشکی و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *