وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مراقبت از لب ها از طریق روش‌های طبیعی

مراقبت از لب ها از طریق روش‌های طبیعی

مراقبت از لب ها

زیبایی لب‌ها یکی از مهمترین مسائل زیبایی در بانوان است. لب‌ها جزء شاخصه های مهم زیبایی در صورت است و خانوم‌ها معمولا به این مسئله بسیار توجه می‌کنند و مراقبت از لب‌ها برای بسیاری از خانم‌ها مهم و مورد توجه است. لب دارای پوست بسیار حساسی است و در جایی قرار گرفته که در معرض نور آفتاب و هوا است و همین امر موجب مشکلاتی است مانند خشکی لب‌هاترک خوردن لب‌هاپوسته پوسته شدن لب‌ها و سوزش لب‌ها. البته آسیب رسیدن به لب فقط بخاطر نور آفتاب و هوا نیست, تغذیه و سلامت جسمی هم در سلامتی لب‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

مراقبت از لب ها

چرا لب‌ها به راحتی خشک می‌شوند؟

لب‌ها مانند بقیه جاهای پوست شما نمی‌توانند مقاومت چندانی در برابر از دست دادن رطوبت داشته باشند, زیرا لایه های پوست لب خیلی نازک و حساس هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید لب‌ها لایه محافظتی پوست را که دارای غدد چربی و عرق می‌باشد را ندارند, به همین دلیل نمی‌توانند مانند سایر قسمت‌های بدن خود را مرطوب نگه دارند و در نتیجه مستعد خشکی و ترک هستند.

 

رفع خشکی لب‌ها

  • هر شب قبل از خواب مقداری عسل و گلیسیرین را با هم ترکیب نمایید و آن را روی لب‌های خود بمالید. صبح با آب ولرم بشویید. این ترکیب نرمی فوق العاده ای به لب‌ها می بخشد.
  • روغن نارگیل و روغن کرچک از بهترین و قوی‌ترین نرم کننده‌های طبیعی لب محسوب می‌شوند. روزی چهار مرتبه از روغن نارگیل یا کرچک به لب‌هایتان بمالید تا خشکی لب‌ها از بین برود. مراقبت از لب ها
  • وازلین, روغن بچه و کره در نرم شدن پوست لب تاثیر زیادی دارد.
  • برای نرم شدن لب‌ها 2 قاشق چای‌خوری شکر را با 1 قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید و بمدت 5 دقیقه روی لب‌های خشک یا ترک خورده قرار دهید و با آب گرم بشویید. روزی دو بار این عمل را انجام دهید تا لب‌هایتان نرم و لطیف شود.
  • اگر رژ لب موجب خشک شدن پوست لبتان می‌شود, زیر رژ لبتان کمی پماد ویتامین آ بمالید.

اگر مایلید کرم مرطوب کننده خانگی برای صورتتان تهیه کنید اینجا کلیک نمایید.

رفع تیرگی لب‌ها

تیرگی لب‌ها اگر بر اثر بیماری, اعتیاد یا عوامل خاص دیگر نباشد, با روش‌های طبیعی قابل درمان است.

  • عسل معجزه ی زیبایی است. در جهت روشن شدن لب‌ها که به دلیل عوامل خارجی یا بالا رفتن سن تیره شده اند, می‌توان از عسل کمک گرفت. عسل فواید بسایری برای لب‌ها دارد : نرم شدن لب – لطافت لب – درخشان و خوش رنگ شدن لب
    برای بهره مند شدن از این مزیت‌ها هرشب یا هر روز عسل را روی لب‌هایتان بمالید و اجازه دهید تا عسل خشک شود و با آب بشویید.
  • لیمو برای رفع تیرگی پوست و رفع لکه های پوستی فایده زیادی دارد. پس می‌توانید از لیمو برای روشن شدن لب‌هایتان استفاده کنید. بهتر است شب‌ها قبل از خواب, آب لیموی تازه را روی لب بمالید و ماساژ دهید تا جذب لب‌ شود.
  • روغن های گیاهی هم در رفع تیرگی لب‌ها و یا رفع ترک لب کاربرد دارند مانند روغن زیتون, روغن میخک, روغن خردل و روغن درخت  چای … اما روغن زیتون بهتر و مفیدتر است. پس شب ‌ها قبل از خواب به لب‌هایتان بمالید.
  • اگر می‌خواهید لب‌هایتان به رنگ صورتی خوش‌رنگ دربیاد و جذاب شوند, روغن کرچک و روغن بادام را باهم مخلوط کرده و لب‌هایتان را با آن ماساژ دهید که موجب خوش رنگ شدن لب‌ها می‌شود. مراقبت از لب ها

همراهان عزیز برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانید اینجا کلیک کنید.

برجسته کردن لب‌ها

برجسته کردن لب بسیار مورد توجه خانم‌ها است و از روش‌های زیادی به ویژه عمل جراحی برای این منظور بهره می‌برند اما روش‌های طبیعی هم برای برجسته سازی لب‌ها وجود دارد.

  • دارچین می‌تواند موقتا موثر باشد. این ماده جریان خون را در لب‌ها تحریک می‌کند که این موضوع باعث تورمی خفیف می‌شود و البته امکان دارد قرمزی, خارش و سوزش هم به همراه داشته باشد. دارچین برای چند ساعت لب‌های شما را برجسته می‌کند.

مراقبت از لب ها

  • اگر از برق لب حجم دهنده استفاده می‌کنید, می‌توانید کف دستتان یک قطره روغن برگ درخت زیتون را با برق لب حجم دهنده قاطی کرده و به لب بزنید. این ترکیب نیز لب‌ها را برجسته می‌سازد.

اسکراب لب‌ها

اسکراب یعنی لایه برداری از پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست

فواید اسکراب : اسکراب باعث می‌شود لایه های مرده پوست از بین بروند و به جای آنها لایه سفید و شاداب جایگزین شود. بعد از اسکراب, پوست لطیف و سبک می‌شود. اسکراب یکی از بهترین راه‌های مراقبت از لب‌ها است.

طرز تهیه اسکراب خانگی برای لب

  • اسکراب لب : مقداری روغن زیتون و شکر را با هم مخلوط کنید. شکر را به اندازه ای اضافه کنید که مخلوطتان شل نباشد و خشک هم نباشد, در حدی باشد که روی لب بایستد و نریزد. با این مخلوط لب را آرام ماساژ دهید و سپس با آب بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید. اگر روغن زیتون ندارید می‌توانید از عسل استفاده کنید.

مراقبت از لب ها

  • اسکراب لب : این روش یکی از آسان ترین راه ها برای اسکراب یا لایه برداری پوست لب است. از یک مسواک نرم و نو مانند مسواک کودک استفاده کنید. دقت کنید که مسواک باید نو باشد. لب ها را با وازلین چرب کرده و با مسواک به آرامی چند بار روی لب‌هایتان بکشید و سپس لب‌ها را بشویید و با چرب کننده چرب نمایید. مراقبت از لب ها

مراقبت از لب ها

  • اسکراب لب : جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کرده تا بصورت خمیر دربیاد و سپس با یک مسواک نرم و نو آن را روی لب‌ها بمالید. سپس بشویید و با کرم چرب کننده لب‌هایتان را چرب کنید.
  • اسکراب لب : راحت ترین راه استفاده از یک لیف نرم مثل لیف بچه است. با یک لیف نرم و تمیز لب‌هایتان را به آرامی ماساژ دهید تا از شر سلول‌ها و پوست‌های مرده خلاص شوید.

مراقبت از لب ها

نکته زیبایی :

گلاب برای زیبایی بسیار معروف است و معجزه می‌کند و راز زیبایی بسیاری از زنان است. مقداری گلیسرین را با گلاب مخلوط کرده و روی لب‌ها بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند و بعد تاثیر عالی و بی نظیر آن را ببینید.

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *