وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم یکی از مشکلات دیگری است که خانم ها با آن مواجه هستند چراکه می‌تواند در فرم ظاهری آنها تناقض ایجاد کند. بیشتر خانم‌ها برای درمان تیرگی دور چشم از کرم و مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند که این خود می‌توان به پوست دور چشم که بسیار حساس است آسیب وارد کند.

روش‌های طبیعی برای درمان تیرگی دور چشم وجود دارد که در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

رفع تیرگی دور چشم

رب گوجه فرنگی : یکی از بهترین روش های درمان خانگی تیرگی دور چشم استفاده از رب گوجه فرنگی است .

که برای اینکار یک قاشق خوراک خوری آب لیمو را در کمی آرد و زردچوبه و دوعدد گوجه فرنگی تازه و رسیده مخلوط کنید تا با حالت خمیری شکل در بیاید و به شکل رب شود, این خمیر را روی ناحیه دور چشم قرار می دهیم و بعد از 15 تا بیست دقیقه آن را تمیز می کنیم. برای از بین رفتن تیرگی دور چشم به صورت کامل تکرار این درمان دو تا سه بار در هفته است.

گلیسیرین و آب پرتقال ( طبیعی ) : استفاده از این ترکیب علاوه بر رفع تیرگی دور چشم باعث شادابی و درخشش پوست می شود. همچنین باعث صافی و نرم شدن پوست دور چشم می شود. با ترکیب این دو و ماساژ دور چشم و بعد از چند دقیقه شستشو.

روغن بادام و رفع تیرگی دور چشم

روغن بادام برای پوست‌ حساس اطراف چشم بسیار مفید است. بدین منظور شب قبل از خواب, روغن بادام را به اطراف چشم بمالید و صبح با آب سرد بشویید. این عمل را حداقل به مدت 1 ماه انجام دهید و ملاحظه خواهید کرد که حلقه‌های تیره دور چشمتان تقریبا ناپدید می‌شوند. روغن بادام باعث آرامش بخشیدن به چشم‌ها می‌شود. از نعنا نیز می‌توانید استفاده کنید, نعنای تازه را خرد کرده و 5 الی 11 دقیقه روی تیرگی دور چشم قرار دهید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.

عوامل ایجاد تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم که یکی از شایع ترین مشکلات افراد هست و اغلب علت آن ناشناخته است. گاهی این مورد در بچه‌ها نیز دیده می‌شود.

تیرگی دور چشم می‌تواند :

نشانه‌ای از علامتی از زمینه آلرژی در فرد باشد.

فراد آتوپیک، یعنی افرادی که مستعد آلرژی‌های پوستی و حتی تنفسی (مثل آسم) هستند.

یکی از ویژگی‌های پوستی‌شان تیرگی دورچشم است.واقعیت این است که تیرگی دور چشم اغلب زمینه ژنتیک دارد و داروهای موضعی تاثیر خیلی زیادی در بهبود آن ندارند اما داروهای متعددی به‌عنوان ضدتیرگی دور چشم وجود دارند که گاه می‌توانند درجه تیرگی را تا حدی بهبود بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *