وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مرطوب کردن پوست صورت با کرم مرطوب کننده خانگی

مرطوب کردن پوست صورت با کرم مرطوب کننده خانگی

کرم مرطوب کننده

بیشتر حجم بدن را آب تشکیل داده است. پس همه قسمت‌های بدن به رطوبت و آب کافی نیاز دارند تا از لحاظ سلامت دچار مشکل و بیماری نشوند. پوست بدن نیز از این مورد مستثنی نیست و برای زیبایی و سلامت به رطوبت کافی نیاز دارد. در بازار کرم های مرطوب کننده زیادی با مارک‌ها و قیمت‌های جور واجور وجود دارد. اما همانطور که می‌دانیم هر محصول آرایشی که از مواد طبیعی بدست آید از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است. پس چه بهتر که برای مرطوب کردن پوست صورت از کرم مرطوب کننده خانگی که از مواد طبیعی بدست می‌آید استفاده کنیم. در نتیجه بهتر است برای مرطوب نگه داشتن پوست با طرز ساخت کرم خانگی آشنا شویم به این دلیل که هم تاثیر بیشتری دارد و هم مقرون به صرفه تر است.

مرطوب کردن پوست صورت

کرم مرطوب کننده لب خانگی

مواد لازم : عسل – روغن نارگیل – موم عسل – یک کپسول ویتامین E – اسانس های معطر

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی

این کرم باعث براق شدن لب شده و رطوبت لازم را به آن می‌دهد. ابتدا در یک کاسه یک قاشق موم عسل بریزید و محتویات یک کپسول ویتامین E به همراه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کرده و حدود 25 الی 30 ثانیه درون مایکروفر حرارت دهید تا ذوب شود. اگر در این چند ثانیه ذوب نشد باز هم همان مقدار حرارت دهید. بعد از ذوب و یکدست شدن مخلوط, دو قطره از اسانس مورد علاقتون رو به ان اضافه کنید مانند اسانس لیمو ترش, اسطوخودوس یا نعناع … در آخر یک قاشق عسل هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد سرد شوند. کرم مرطوب کننده خانگی شما آماده است. می‌توانید در یک ظرف دربسته ان را نگهداری کنید.

کرم مرطوب کننده برای انواع پوست

مود لازم : سفیده تخم مرغ یک عدد – ماست دو قاشق غذاخوری – نصفِ یک عدد لیموترش – عسل یک و نیم قاشق چایخوری

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی

سفیده تخم مرغ را بخوبی بزنید تا پف کند. آب لیمو ترش را هم بگیرید. سپس همه ی مواد را باهم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. کرم شما آماده است. می‌توانید آن را به صورت و گردنتان بزنید و بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب گرم صورت خود را بشویید.

یک مرطوب کننده عمیق

مواد لازم : یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل – یک قاشق چای‌خوری آبلیمو – یک قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه کرم مرطوب کننده خانگی

همه مواد را بخوبی باهم مخلوط کنید و به پوست بمالید و نیم ساعت صبر کرده و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. این مخلوط اگر چند ساعت هم روی پوست بماند تاثیر بیشتری دارد. این مرطوب کننده مخصوص پوست های خیلی خشک است. باقی مانده مواد را می‌توانید به مدت چند روز درون یخچال نگهدارید.

چند توصیه برای کسانی که پوست خیلی حساس و خشکی دارند :

1- بعد از حمام حتما پوست خود را پر از مرطوب کننده کنید تا چربی از دست رفته پوست سریعا جبران شود. البته اگر از روغن بچه استفاده کنید خیلی بهتر است چون روغن‌ها دوام بیشتری دارند نسبت به مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها.

2- از صابون استفاده نکنید. یا صابون طبیعی که حاوی روغن گیاهی است را جایگزین صابون‌های معمولی کنید. به جای صابون از کرم پاک کننده صورت, ژل و پاک کننده‌های دیگر پوست استفاده کنید. این پاک کننده‌ها اکثرا دارای مرطوب کننده قوی هستند که بسیار برای پوست‌های خشک مفید است.

3- از دستگاه بخور استفاده کنید. مخصوصا در فصل‌هایی از سال که رطوبت کمی وجود دارد تا فضای منزلتان از رطوبت استاندارد برخوردار شود. می‌توانید از گیاه اسطوخودوس نیز درون دستگاه استفاده کنید زیرا به ضدعفونی کردن فضای منزلتان کمک زیادی می‌کند.

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *