وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش سفید شدن دست و پا

روش سفید کردن دست و پا

روش سفید شدن دست و پا

دست و پا جزء اعضایی است که بیشتر اوقات پوشیده نمی شود و طبیعتا بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض عوامل مختلف خارجی است. بطور مثال : پرتوهای مضر آفتاب – خاک و گرد و غبار – آلودگی هوا – قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

اگر دست و پای شما بطور مداوم در معرض نورآفتاب قرار گیرد، پوست جهت حفاظت از خود، ملانین بیشتری تولید می کند و این ملانین پوست را تیره می کند. حال در این مقاله روش سفید شدن پوست دست و پا را برای شما می گوییم.

روش سفید شدن دست و پا

دست و پا که جزء زیبایی بدن محسوب می شوند، در صورت تیره شدن، جلوه خوشایندی ندارد پس بهتر است که به سلامت دست و پای خود نیز اهمیت دهید. سفید شدن دست و پا از طریق راه های طبیعی امکان پذیر است.

روش سفید کردن دست و پا

سفید شدن دست و پا با ماست

ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک که یک عامل سفیده کننده محسوب می شود در روشن شدن پوست تیره موثر است و پوست را لایه برداری می کند و موجب رطوبت رسانی به پوست می شود. ماست دارای پروتئین و ویتامین است و موجب نرم و درخشان شدن پوست می شود.

سفید شدن دست با ماست

برای منظور روی نقاط تیره پوست خود مقداری ماست بمالید و دقایقی ماساژ دهید و 10 تا 15 دقیقه منتظر مانده و سپس با آب بشویید. روزی یک الی دو بار انجام دهید.

در ضمن مقدار مساوی ماست و عصاره رز را با هم مخلوط کنید و یک قاشق گلیسیرین نیز به آنها اضافه نمایید. نقاط تیره پوست را با این ترکیب حسابی ماساژ داده تا جذب پوست شود. در ضمن بگذارید این ترکیب از شی تا صب بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را نیز هر شب قبل خواب امتحان نمایید.

سفید شدن دست و پا با لیمو ترش

لیمو ترش یک راه بی دردسر و آسان است و خاصیت اسیدی آن موجب سفید شدن طبیعی پوست می شود. در ضمن سلول های مرده پوست به دلیل ویتامین C از روی پوست برداشته شده و پوست را شفاف می نماید. لیمو ترش به رشد سلول های جدید پوست کمک می کند.

سفید شدن دست با آب لیمو

لیمو ترش را از وسط برش زده، مقداری شکر روی آن بریزید. سپس پوست را ماساژ دهید. ده دقیقه منتظر بمانید و بعد پوست خود را بشویید.

می توانید مقدار مساوی عسل و آب لیموی تازه را مخلوط کرده و این مخلوط را به نقاط تیره بمالید. بعد از یک ربع بشویید.

نکته : لیمو ترش موجب خشک شدن پوست می شود پس مرطوب کننده را فراموش نکنید. بعد از استفاده از لیمو ترش تا دو ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

سفید شدن پوست با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی همانند لیمو ترش می تواند موجب سفید شدن پوست شود. گوجه فرنگی دارای لیکوپن و آنتی اکسیدان است و این مواد خاصیت ضد آفتاب دارند و از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند. موجب زدودن سلول های مرده پوست می شود و همین موجب نرم و درخشان شدن پوست می گردد.

سفید شدن دست با گوجه فرنگی

تکه ی از گوجه فرنگی را روی پوست تیره خود بمالید. آب آن که خشک شد بشویید. روزانه قبل از گرفتن دوش، انجام دهید.حتی می توانید مقدار مساوی خامه و آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط نموده و با کمک پنبه آن را به نقاط تیره پوست بمالید. بعد از یک ساعت دوش بگیرید.

می توانید مقدار مساوی آب لیمو و آب گوجه فرنگی را مخلوط و روی نقاط تیره بمالید. بعد از 10 الی 15 دقیقه بشویید. روزی یک تا دو بار انجام دهید.

سفید شدن دست و پا با خیار

خیار نیز خاصیت روشن کنندگی دارد. خیار  دارای ویتامین A می باشد که این ویتامین تولید ملانین را در پوست کنترل می کند و می تواند دست و پای شما را روشن کند. خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

سفید شدن دست و پا

خیار تازه را برش بزنید و این برش ها را بمدت 5 دقیقه روی نقاط تیره پوست بمالید. یک ربع منتظر بمانید که در این مدت آب خیار جذب پوست شود و سپس بشویید. روزی دو تا سه بار انجام دهید.

می توانید مقدار مساوی آب خیار و آبلیمو را با هم مخلوط نمایید و دست و پای خود را با این محلول ماساژ دهید. یک ربع که ماساژ دادید، با آب سرد بشویید.

می توانید یک خیار کوچک را بصورت پوره درآورید، 2 قاشق غذاخوری ؤل آلوئه ورا به آن اضافه نمایید و این ترکیب را به دست و پای خود بمالید. ده دقیقه که گذشت، با دستمال آن را از روی پوست پاک کنید و بعد بشویید.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *