وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های رفع خشکی پوست

رفع خشکی پوست

رفع خشکی پوست

رفع خشکی پوست

خشکی پوست یکی از مشکلات رایج در ماه‌های پاییز و زمستان است که موجب استفاده افراد از پاک‌‌کننده‌های قوی و تونرهایی می‌شود که با توجه به عوراض مواد شیمایی موجب آسیب به سلامت بدن و پوست نیز می‌شوند که در این مطلب سعی در ارائه روش های برای رفع خشکی پوست صورت و بدن کنیم.

دقت کنید یکی از اشتباهات رایج درمان پوست خشک و حساس استفاده از شوینده‌های قوی است که موجب از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود و خود موجب پیری زودرس پوست می شود. بهتر است با استفاده از روش‌های طبیعی برای سلامت پوست و رژیم غذایی درست پوست خود را سالم و شاداب و لطیف نگه دارید تا اینکه با استفاده از مواد مضر به طبیعیت پوست آسیب وارد کنید.

رفع خشکی پوست

یکی از مواد خوراکی که می تواند پوست شما را در برابر نور ماوراء‌بنفش خورشید محافظت نماید ربع گوجه است که البته نوع طبیعی آن توصیه می‌شود. ماهی ساردین نیز با دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 خاصیتی ضدالتهابی دارد و همچنین خوردن کلم نیز موجب جذب و خنثی سازی رادیکال‌های آزاد می شود.

رفع خشکی پوست

خواص شیر و عسل برای پوست

شیر و عسل دو ماده شگفت از طبیعت هستند که خواص زیادی دارند. از جمله فواید شیر برای پوست می‌توان به چربی و اسید لاکتیک موجود در آن اشاره کرد که موجب تحریک پوست و تسکین نواحی آسیب دیده پوست شود. کافیست یک قسمت از پارچه‌ای تمیز را با شیر محلی یا پر چرب آغشته کنید و روی پوست بگذارید.

فواید عسل نیز برای بدن بسیار زیاد است از جمله که می‌تواند رطوبت را در خود نگه دارد و همچنین دارای خواص آنتی باکتریایی و ضدقارچی است که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است.

رفع خشکی پوست

 

خواص روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل جزو مرطوب کننده‌های طبیعی پوست است که خواص ضدقارچی، ویروسی و آنتی باکتریایی دارد.

روغن نارگیل خالص و طبیعی برای پوست‌هایی که زیاد جوش می‌زنند عالی است.

روغن زیتون, رفع خشکی پوست

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون از سالم‌ترین روغن‌های خوراکی است که می‌‎توانید با خیال راحت از آن استفاده کرد. روغن زیتون مانع پیری زودرس است و در حفظ جوانی و زیبایی بدن بسیار مفید است. در روغن زیتون مقدار زیادی پلی فنول موجود است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همچنین یکی دیگر از مرطوب کننده‌های طبیعی که در بیشتر کرم‌های مرطوب کننده از آن استفاده می‌شود روغن زیتون است.

سویا, رفع خشکی پوست

خواص سویا برای پوست

سویا که بعنوان جایگزینی برای گوشت آمده و محصولی کاملا گیاهی است در بسیاری از کرم‌ها از آن استفاده می‌شود. خوردن سویا یا استفاده از کرم سویا موجب تقویت خاصیت کشسانی پوست می‌شود و از شکسته شدن کلاژن جلوگیری می‌کند.

چای سبز, رفع خشکی پوست

خواص چای سبز برای پوست

چای سبز نیز از جمله بهترین های طبیعت است که دارای خواص زیادیست از جمله می‌تواند از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند. یکی از مشکلات عمده پوستی “روزاسه” است که موجب قرمزی پوست در نواحی چانه, گونه، بینی و پیشانی است که چای سبز علاوه بر کمک به درمان آن موجب از کمک به بهبود آکنه و اگزما نیز می‌شود.

گردآوری اختصاصی : وب سایت بروز

خشکی پوست دست, درمان خشکی پوست صورت با طب سنتی, درمان خشکی پوست پا, خشکی پوست دست نشانه چیست, درمان پوست پوست شدن صورت, ماسک برای خشکی پوست صورت, لکه های خشکی روی پوست, درمان پوست خشک و حساس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *