وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

فواید تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه

فواید تخم مرغ آب پز

فواید تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ به چندین روش مختلف پخته می‌شود و یکی از مواد غذایی محبوب در وعده صبحانه محسوب می‌شود. تخم مرغ آب پز یکی از روش‌های پخت تخم مرغ است که طرفداران خاص خود را دارد. با فواید تخم مرغ آب پز در این مطلب آشنا می‌‌شویم.

فواید تخم مرغ آب پز

پختن تخم مرغ بصورت نیمرو یا املت که در نقاط مختلف دنیا متداول است، به دلیل استفاده از روغن و نوع پخت، بسیاری از خواص خود را از دست می‌دهد. تخم مرغ آب پز بهترین روش برای پخت تخم مرغ است زیرا زمان پخت کوتاهتر است و روغن نیز در آن استفاده نشده است.

یک عدد تخم مرغ 60 گرمی که بصورت آب پز آماده شده است، حدودا 72 کالری دارد. در رژیم‌های لاغری خوردن تخم مرغ در صبحانه جایگاه ویژه ای دارد و نقش مهمی در سیری انسان دارد و نسبت به مواد غذایی هم گروه خود مانند گوشت و پروتئین، از کالری کمتری برخوردار است.

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز شامل ویتامین‌های مختلفی مانند پتاسیم است و برای ورزشکاران و افراد چاق یک ماده غذایی مناسب است.

طبق تحقیقات محققان روی افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند، مشخص شده است که اشخاصی که بمدت 8 هفته، هفته‌ای 5 مرتبه صبح‌ها تخم مرغ خورده‌اند بیشتر از بقیه لاغر شده‌اند.

خواص تخم مرغ آب پز

  1. عضله سازی می‌کند.
  2. چربی خون را کاهش می‌دهد.
  3. سرشار از امگا 3 است.
  4. برای کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.
  5. سبب کاهش استرس و اضطراب می‌شود.
  6. موجب شادابی و سلامت پوست و مو می‌شود.
  7. بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
  8. موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

تخم مرغ و پیشگیری از سرطان سینه

فواید تخم مرغ آب پز

پژوهشگران داشگاه هاروارد در سال 2003 به این نتیجه رسیدند کسانی که از دوره نوجوانی هر هفته 3 عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند در بزرگسالی کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. در پژوهش دیگری در سال 2005 به این نتیجه رسیدند که خانم‌هایی که تخم مرغ بیشتری می‌خورند 44 درصد کمتر از کسانی که زیاد اهل تخم مرغ نیستند، در معرض رشد و پیشرفت سرطان سینه می‌باشند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی در سال 2008 طبق تحقیقی به این نتیجه رسیدند که “کولین” موجود در تخم مرغ 24 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

تخم مرغ ضد ریزش مو

فواید تخم مرغ آب پز

تخم مرغ برای موها بسیار مفید است و جلوی ریزش مو را می‌گیرد. این ماده غذایی سرشار از آهن است و اکسیژن را به سمت موها هدایت می‌کند. در ضمن تخم مرغ حاوی زینک و ویتامین B8 نیز می‌باشد که زینک برای رشد موها مفید است و ویتامین B8 نیز جلوی ریزش آنها را می‌گیرد.

احتمالا برای خیلی از شما سوال باشد که زمان پخت تخم مرغ آب پز چقدر است؟ در عکس زیر زمان پخت انواع تخم مرغ آب پز را می‌توانید ببینید. که این زمان از بعد از جوش امدن آب محاسبه می‌شود.

فواید تخم مرغ آب پز

نکته : بهتر است زمانی که آب جوش آمد تخم مرغ را به آرامی و توسط یک قاشق آرام آرام داخل آب قرار دهید.

گردآوری : وب سایت بروزتغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *