وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش هایی برای درمان خشکی پوست

روش هایی برای درمان خشکی پوست

خشکی پوست، از مشکلات بسیاری از افراد جامعه است که به ویژه در فصل سرد خود را بیشتر نمایان می کند. در اینجا به روش هایی برای درمان خشکی پوست اشاره می نماییم که از روش های طبیعی نیز می توان استفاده نمود.

پوست یکی از اصلی ترین قسمت های بدن هر انسان است که در حفظ سلامت، شادابی، جوانی و زیبایی هر فرد نقش بسزایی دارد و توجه به آن از مهمترین کارهای اولیه هر فرد است.

علت خشکی پوست ؟

در ابتدا و بهتر اینکه به علت خشکی پوست بپردازیم و بعد در ادامه به معرفی روش های درمان پوست خشک اشاره نماییم.

یکی از علت های رایج خشکی پوست کمبود نوشیدن آب است که موجب کم آبی بدن در نتیجه پوست می شود که باید نوشیدن آب را با توجه به نیاز و نوع فعالیت روزانه خود تنظیم نمایید.

فصل سرد نیز از جمله مهمترین دلایل خشک شدن پوست است که در این فصل می بایست پوست صورت را به صورت مداوم با آب شستشو نمایید.

روش هایی برای درمان خشکی پوست

شستشوی صورت

در مناسب ترین حالت بهتر است که روزی 2 بار صورت خود را شستشو نمایید. مرطوب نگه داشتن پوست برای حفظ سلامت و طراوت و زیبایی آن مهم می باشد.

استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و کرم.

مرطوب کننده های طبیعی بسیار مفیدی وجود دارد که می توان از آنها برای حفظ سلامت پوست استفاده نمود که می توان به روغن های بدون رنگ ماهی یا کوسه و یا گلیسیرین اشاره نمود.

استفاده از میوه و سبری تازه در مابین وعده های غذایی نیز بسیار به حفظ سلامت و رطوبت پوست کمک می نماید. موز، پرتقال از جمله میوه های مفید برای حفظ رطوبت پوست هستند.

همچنین استفاده از کرم های ضدآفتاب با خاصیت spf به هنگام بیرون رفتن از خانه می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشذ.

ماسک هایی برای درمان خشکی پوست

ماسک اسفناج

برای تهیه ماسک اسفناج در یک ظرف شیر چند برگ اسفناج را خیس نمایید و بگذارید به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم باشد. بعد از این زمان اسفناج ها له شده را می توان روی پوست قرار داد و به آرامی ماساژ دهید.

ماسک سیب زمینی

برای تهیه ماسک سیب زمینی، در مقداری شیر یک سیب زمینی آب پز شده را مخلوط نمایید و ورز دهید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را می توانید روی صورت خود به مدت 20 دقیقه قرار دهید و بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید.

مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

روغن زیتون از جمله بهترین مواد غذایی برای سلامت پوست است که بسیار مفید می باشد.

ویتامین های A، C، E، B6، کمبود روی از جمله ویتامین های ضروری برای پوست می باشند. ویتامین B1 نیز برای نرمی پوست بسیار مفید می باشد و مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخود فرنگی نیز در جهت سلامت پوست بسیار مفید می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *