وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

رفع سیاهی زانو ، آرنج و قوزک پا با ماسک

رفع سیاهی زانو ، آرنج و قوزک پا با ماسک

برخی از قسمت های بدن که عموما دچار تیرگی و خشکی می شود : آرنج – زانو و قوزک پا می باشد. دلایل سیاه شدن زانو، آرنج و قوزک پا عبارتند از : اصطکاکی که بین پوست این قسمت ها با زمین ایجاد می شود – وجود سلول های مرده و جمع شدن آنها روی هم – به هم خوردن تعادل هورمونی بدن – تابش نور خورشید …

لازم به ذکر است که در قسمت آرنج و زانو غدد چربی وجود ندارد و همین موجب می شود که این قسمت های بدن دچار خشکی شوند. پس نیاز هست که برای پیشگیری از خشکی زانو و آرنج از آنها مراقبت های بهداشتی شود.

در این مقاله قصد داریم تا با کمک ماسک های طبیعی که مواد آن در منزل وجود دارد به رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا کمک کنیم.

رفع سیاهی زانو ، آرنج و قوزک پا با ماسک

در اینجا به معرفی ماسک ها و نحوه تهیه آنها برای رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا می پردازیم.

رفع سیاهی زانو با سیب زمینی

سیب زمینی دارای آنزیم کاتچولاز است که این آنزیم موجب سفید شدن پوست می شود. اگر روزانه از سیب زمینی استفاده نمایید، پوستتان نرم شده و در رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا موثر است.

رفع سیاهی زانو

نحوه تهیه ماسک سفید کننده با سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را بشویید و آن را حلقه حلقه کنید و برای رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا، به مدت 15 دقیقه این حلقه های سیب زمینی را روی سطح پوست این مناطق بمالید و بعد از این کار، ناحیه را با آب شسته و حتما مرطوب کننده بزنید.

رفع سیاهی آرنج با ماسک خیار

یکی از خواص خیار سفیدکنندگی آن است.استفاده از خیار می تواند یکی از موثرترین راه ها جهت رفع سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا باشد. همچنین خیار خاصیت مرطوب کنندگی دارد زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و ویتامین C است. در ضمن خیار موجب رفع سلول های مرده پوست می شود.

خیار را بصورت حلقه حلقه برش بزنید و نواحی مورد نظر را با آنها ماساژ دهید و سپس اجازه دهید 5 دقیقه بماند و با آب بشویید.

نحوه تهیه ماسک خیار و لیمو ترش

روزانه مقدار مساوی از آب خیار و آب لیمو ترش تازه را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس روی زانو، آرنج و قوزک پا بمالید و 20 دقیقه بعد با آب سرد بشویید.

رفع سیاهی زانو با آلوئه ورا

می توانید ژل آلوئه ورا را روی زانو، آرنج و قوزک پا بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

رفع سیاهی زانو

 

رفع سیاهی زانو با لیمو ترش و جوش شیرین

لیمو ترش و جوش شیرین هر کدام خواص خاص خود را دارند. از خواص لیمو ترش بازسازی پوست است زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C  و آنتی کسیدان ها است و از خواص جوش شیرین می توان به پاک کنندگی ملایم آن و سفید کردن پوست تیره نواحی مختلف بدن اشاره نمود.

مطالعه نمایید

درمان خشکی کف پا با جوش شیرین| زبری کف پا

روش سفید شدن دست و پا

رفع تیرگی زانو با ماسک لیمو ترش و جوش شیرین

بدین منظور یک لیمو ترش را از وسط برش بزنید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را روی این لیموها بپاشید و حدود یک دقیقه این لیموها را روی نواحی تیره پوست بمالید، 15 دقیقه منتظر بمانید و سپس ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید. برای اینکه این روش نتیجه عالی داشته باشد هر دو روز یکبار این کار را تکرار نمایید.

رفع تیرگی پوست با عسل

عسل پوست را مرطوب می کند و اگر با لیمو ترش مخلوط شود، می تواند موجب رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا شود.

نحوه تهیه ماسک سفید کننده پوست با عسل و لیمو ترش

ماسک عسل و لیمو ترش به این نحو آماده می شود : حدود 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری عسل و لیمو ترش مخلوط نمایید و این مخلوط را روی زانو، آرنج و قوزک پا بمالید و حدود بیست الی سی دقیقه منتظر بمانید و با آب گرم بشویید.

رفع سیاهی زانو

رفع تیرگی زانو با روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب است و ویتامین E دارد و برای سیاهی زانو، سیاهی آرنج و قوزک پا کمک می کند. برای این منظور می بایست هر بار که حمام می کنید، مقداری از این روغن مفید و گیاهی را روی نواحی تیره پوست خود که همان زانوها، قوزک پا و آرنج هست بمالید و 3 دقیقه کامل ماساژ دهید.

رفع تیرگی زانو و آرنج با ماسک روغن نارگیل

برای این منظور می بایست نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه را با 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط نمایید و این ترکیب را بمدت 5 دقیقه روی نواحی تیره پوست بمالید و ماساژ دهید و سپس موضع را با آب گرم بشویید.

گرد آوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *