وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

راه های چاق شدن کدامند؟

راه های چاق شدن

راه های چاق شدن کدامند؟

راه های چاق شدن

لاغری در صورتی که بخاطر کمبود وزن باشد، جای نگرانی ندارد و بسیار هم خوب است. اما اگر دچار کمبود وزن هستید، می بایست برای رفع لاغری خود تصمیم جدی بگیرید تا به سر وزن ایده آل خود برسید. بهترین کار این است که از بدن خود یک چکاپ کامل بگیرید و علت های ایجاد این کمی وزن را متوجه شوید و درمان نمایید و سپس از یک متخصص تغذیه مشورت بگیرید تا رژیم چاقی را که متناسب با شرایط بدنی شما می باشد به شما ارائه دهد.

در این مقاله راه های چاق شدن را به شما می گوییم که کاملا بی ضرر می باشد و در صورتی که لاغری شما علت خاصی نداشته باشد، می تواند به روند کمبود وزنتان پایان دهد.

راه های چاق شدن کدامند؟

این روزها بیشتر زنان و مردان به دنبال راه های لاغر شدن می باشند و در این بین عده ای نیز از لاغر بودن رنج می برند و راهی برای از بین بردن لاغری خود می باشند.

1- یکی از راه های چاق شدن این است که تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.

اگر تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید به همان نسبت کالری بیشتری را به بدن خود می رسانید. افراد لاغری که دچار کم اشتهایی می باشند خیلی زود سیر می شوند و نمی توانند در یک وعده مقدار مناسبی غذا میل نمایند. پس بهتر است وعده ها را زیاد کنید مثلا اگر 2-3 وعده در روز غذا می خورید، حالا روزی 5-6 وعده در روز غذا بخورید.

مطالعه بفرمایید :

چگونه چاق شویم؟ درمان لاغری

2- یکی دیگر از راه های چاق شدن این است که در وعده های غذایی خود از غذاهای با کالری بالا استفاده نمایید.

غذاهای سالمی که کالری بالایی دارند را به رژیم خود اضافه کنید. با خوردن غذاهایی که کم کالری هستند نمی توانید وزن خود را با سرعت مناسب افزایش دهید.

راه های چاق شدن

3- رژیم غذایی خود را با مواد مغذی پر نمایید.

نان، غلات کامل و شیرینی را جهت افزایش وزن به رژیم خود اضافه نمایید. میوه ها و سبزیجات را حتما روزانه مصرف کنید. خشکبار، آجیل، مغزها و نیز محصولات لبنی مواد غذایی بسیار مغذی و مهمی هستند که می توانند به افزایش وزن شما و صد البته رفع نیاز مواد مورد نیاز بدنتان کمک کنند.

مطالعه نمایید :

چند راهکار افزایش اشتها با طب سنتی

4- نوشیدنی های کم کالری را با نوشیدنی های پر کالری جایگزین نمایید.

بهتر است بجای چای، آب میوه های کم کالری و قهوه که ارزش غذایی زیادی ندارند را از رژیم خود حذف و در عوض نوشیدنی ها و معجون های پرکالری که درون آنها از شیر استفاده شده و یا میوه های تازه استفاده کنید.

5- روزانه مولتی ویتامین مصرغ نمایید.

غذاهایی که کالری بالایی دارند بطور معمول از داشتن مواد غذایی مغذی مانند مواد معدنی، آب و ویتامین ها بی بهره می باشند. در نتیجه برای این که این کمبود را جبران نمایید، در بین غذا مولتی ویتامین مصرف کنید. مصرف آنها در بین غذا موجب جذب سریعتر می شود.

6- افرادی که وزن کمی دارند می توانند هر از گاهی شیرینی میل نمایند.

معمولا افراد لاغر زیاد اهل شیرینی جات نیستند پس گاهی شیرینی جات مفید را میل نمایید. حال برایتان مثال می زنیم : مثلا کیک و بستنی که هم کالری بالایی دارد و هم دلچسب است. مواد مغذی مفیدی هم به بدن جذب می شود. میوه و گرانولا نیز بسیار عالی می باشد. کلوچه های سبوس دار و ماست هم انتخاب های بسیار ایده آلی می باشند.

راه های چاق شدن

7- قبل از خواب که دیگر بدن فعالیتی تا صبح نخواهد داشت، حتما کالری دریافت کنید.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، توصیه می کنیم که یک وعده غذایی که کالری مناسبی دارد را میل نمایید. مثلا سیب زمینی آب پز یا تنوری که بسیار برای اضافه وزن مفید و موثر است.

مطالعه نمایید : 

اصول یک برنامه غذایی مناسب برای افزایش وزن

8- ورزش برای شما بسیار مفید و ضروری است.

زمانی که شما ورزش می کنید، انرژی می سوزانید، در نتیجه بدن نیاز پیدا می کند که انرژی خود را افزایش دهد و شما گرسنه می شوید. ورزش موجب افزایش اشتها می شود. همچنین شادابی و روحیه ای که از ورزش می گیرید در تحریک اشتهای شما مفید است. سعی کنید تمرینات قدرتی انجام دهید که هم عضله بسازید و هم وزن خود را افزایش دهید.

راه های چاق شدن

نکته مهم : در ورزش می بایست حتما پروتئین به اندازه کافی مصرف نمایید تا عضلات بدنتان کوچک و ضعیف نشود.

9- سعی کنید در میان وعده های از مواد غذایی زیر استفاده کنید.

بطور مثال کره بادام زمینی – میوه های خشک و آجیل – ساندویچ بهمراه سبزیجات، آواکادو،گوشت بدون چربی و پنیر …

این مواد غذایی موجب افزایش وزن در شما می شود.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *