وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

چگونه چاق شویم؟ درمان لاغری

چگونه چاق شویم

چگونه چاق شویم

چگونه چاق شویم

در جامعه همانطورکه افراد خیلی زیادی به دنبال لاغر شدن و کاهش وزن هستند در مقابل افرادی نیز هستند که می‌خواهند چاق شوند یعنی از اندام لاغر و استخوانی به شکل ظاهری متعادلی برسند. عدم تغذیه مناسب با توجه به نوع فعالیت موجب تغذیه بدن از بافت‌ها می‌شود، که برای درمان لاغری و کمبود وزن بهترین راه دریافت یک برنامه تغذیه مناسب از پزشک متخصص تغذیه با توجه به شرایط شما است. دقت کنید لاغری یعنی سلامت بدن نیست! و این به این معنی نیست که هر چیزی می‌توان خورد. چاق شدن نیز با انباشته شدن چربی بسیار موضوعی متفاوت است. در این مطلب به راهکارهایی طبیعی برای رفع لاغری به صورت مرحله‌به‌مرحله می‌پردازیم که شما تاثیرات آن‌را در هر مرحله مشاهده خواهید کرد.

چگونه چاق شویم؟ درمان لاغری

همانطورکه اشاره شده بدن برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیت های فکری و ورزشی نیازمند تغذیه سالم و متناسب با نوع فعالیت است، و اگر این انرژی از تغذیه تامین نشود بدن از بافت ها استفاده می کند در نتیجه موجب کاهش وزن و لاغری بیش از حد می شود. از عمده ترین های علت بی‌اشتهایی نیز به رژیم و تغذیه ناصحیح و بی اشتهایی عصبی و اختلالات گوارشی می توان اشاره کرد.

علت چاق نشدن

دقت کنید گاهی با خوردن شما چاق نخواهید شد!، زیرا عوامل متعددی در این بین تاثیرگذار خواهند بود.

سلامت دستگاه گوارش : اگر دچار اختلال در عملکرد دستگاه گوارش خود به خصوص مشکل در سوخت و ساز متابولیسم بدن هستید بدانید که قبل از هر دریافت رژیم غذایی و تغذیه و استفاده از مکمل‌های چاقی، قرص چاقی و شربت چاقی باید از سلامت عملکرد دستگاه گوارش خود مطمئن شوید. زیرا وجود مشکلات در دستگاه گوارش یا هر کدام از اندام هایی که در سوخت و ساز بدن تاثیرگذار است، موجب می‌شود که هضم و جذب مناسب مواد غذایی و مواد مفید خوراکی با مشکل روبرو شده و فرد با کاهش وزن روبه‌رو شود.

اختلالات عصبی : تنش های اجتماعی و مشکلات خانوادگی و شخصی در سلامت یک فرد بسیار تاثیرگذار است مانند نخوابیدن و تغذیه نادرست. اگر دچار این مشکلات هستید بدانید که افزایش وزن و چاق شدن کار مشکلی است.

مواد غذایی نامناسب : کیفیت مواد خوراکی در میزان تولید انرژی آنها تاثیرگذار است. بهتر است از مواد اولیه سالم و طبیعی استفاده کنید. زیرا مصرف مواد غذایی نامناسب، موجب اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و جذب نامناسب مواد مفید خوراکی می‌شود. مثلا مواد خوراکی مانند عسل، آب لیمو و روغن مایع که در بازار وجود دارد، بیشتر آنها فقط مواد افزودنی غیر مجاز هستند. در تهیه مواد خوراکی مانند سوسیس و کالباس از مواد بی ارزش از نظر غذایی استفاده می‌شود که بهتر است مواد طبیعی را جایگزین آنها کنید. در سیر تهیه  دیگر مواد خوراکی مانند گوشت سفید و قرمز و میوه‌ها از مواد ضد غفونی کننده شیمیایی و سموم زیادی استفاده می‌شود که اگر دسترسی دارید، از نوع ارگانیک آنها استفاده کنید.

از دیگر عوامل بی اشتهایی

  • در زیر به برخی از مشکلاتی که می‌توانند موجب بی اشتهایی و لاغری شود اشاره می‌کنیم.
  • افراد مبتلا به بیماری های کبدی یا بیماری هایی که منجر به بزرگی طحال در بدن می شوند.
  • وجود انگل در دستگاه گوارش : زیرا که انگل قبل از جذب مواد غذایی از آنها تغذیه می‌کند.
  • اسهال : اگر دچار اسهال هستید دچار کاهش وزن نیز می‌شوید.
  • ابتلا به سوء مزاج سرد
  • عدم داشتن خواب کافی و مناسب

درمان لاغری با طب سنتی

برای کسانی که لاغری شدید دارند می‌توانند مواد خوراکی : حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت اردک و کبک و گوشت بزغاله را در برنامه خوراکی خود بگنجانند. البته باید از سلامت بدن نیز برخوردار باشند که بهترین راه کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه است.

خوردن خوراک‌های شیرین مانند شیر برنج یا شیرینی‌جات مانند باقلوا، قطاب و همچنین خشکبارهایی مانند پسته، فندق، بادام، کنچد و میوه‌های شیرین در افزایش وزن موثر هستند ولی باز هم دقت کنید نباید در خوردن چربی‌ها و شیرینی‌جات زیاده روی کرد. در کنار آنها حتما فعالیت ورزشی داشته باشید، چراکه عدم فعالیت جسمانی در مقابل انرژی دریافتی بالا موجب ایجاد چربی می‌شود نه بافت، و این به معنای یک چاقی نافرم است که مدت‌ها باید زمان خود را صرف از بین بردن آنها کنید!.

یک نکته در مورد داروهای تجویزی طب سنتی : خریدن هر نوع داروی گیاهی برای رفع لاغری همیشه برای همه یکسان عمل نمی‌کند. چراکه می‌بایست با توجه به نوع مزاج و سلامت فرد تجویز شود، و برای همین است بعضی داروها برای خیلی از افراد عمل نمی‌کنند و برای دیگران نتیجه بخش هستند. بهتر است قبل از خرید و توجه به تبلیغات با دکتر طب‌سنتی مشورت نمایید.

معجون های چاق کننده

معجون گیاهی برای چاق شدن

مواد لازم :

  • عرق زیره : 1 قاشق غذاخوری
  • عرق رازيانه: 1 قاشق غذاخوری
  • شيره انجير: البته سلیقه ایست و صرفا برای شیرین کردن معجون است.
  • تخم گشنيز: 1 تا 2 عدد
  • برگ كاهو : 2 تا 3 عدد

طرز تهیه :

همه مواد را درون مخلوط کن باهم ترکیب کنید. این معجون علاوه بر افزایش اشتها، موجب تقویت معده، کاهش نفخ معده نیز می‌شود.

معجون شیر و شیره انگور

مواد لازم :

  • شير: 1 ليوان
  • شيره انگور: 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه :

مواد را باهم مخلوط کرده و میل نمایید. این معجون بسیار خوش طعم است و مزه ای شبیه به نسکافه دارد. افرادی که مشکل ضعف، سردردهای روزانه و کم خونی دارند، این معجون را شب قبل خواب میل کنند; شیره انگور آن مشکلات را رفع می‌نماید.

معجون انجیر و عسل

مواد لازم :

  • عسل : 1 قاشق مرباخوری
  • انجير : 1 تا 2 عدد
  • عرق كاسنی : 1 قاشق غذاخوری
  • عرق شاتره : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

همه مواد را داخل مخلوط کن ریخته و سپس میل نمایید. این معجون طبع خنکی دارد به دلیل عرق کاسنی و عرق شاتره و بسیار مناسب افراد گرم مزاج است. اگر می‌خواهید خاصیت چاق کنندگی آن افزایش یابد بجای شاتره از عرق یونجه استفاده کنید.

راهکار های چاق شدن صورت

  • نوشیدن آب به مقدار لازم در طول روز آب میان بافتی مورد نیاز سلول‌های صورت را تامین می‌کند و باعث می‌شود صورت چاق شده و عضلات آن پرحجم شود.
  • مصرف هویج : بمدت یک هفته هر زمان که نیاز به خوردن میان وعده داشتید، از هویج استفاده کنید. هویج به سلول‌های صورت آبرسانی میکند.
  • چاقی صورت با طب سوزنی : درمانگران چینی به جهت بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر، از سوزن‌های ظریف طب سوزنی استفاده می‌کنند. طب سوزنی در کمتر از یک ماه به چاق شدن صورت کمک می‌کند.
  • چاق شدن صورت با مغزها : از مغزهای پسته بادامفندق هر کدام 4 عدد را با 2 عدد خرما ترکیب کرده و بصورت خمیر درآورید. بجای خرما می‌توانید از شیره خرما استفاده کنید. سپس خمیر را بصورت حبه های کوچک و گرد درآورید و در طول روز 5 تا 10 تا از این حب‌ها را بخورید. در کمتر از یک ماه صورتتان پر می‌شود.
  • سالاد جوانه گندم : هر شب سالاد کاهو و جوانه گندم بخورید. صورت را جوان و شاداب و چاق می‌کند.
  • پودر جوانه گندم با ماست : بعد از یک وعده غذایی، پودر جوانه گندم را با ماست مخلوط کرده و اندازه 2 قاشق غذاخوری میل نمایید. اگر می‌خواهید علاوه بر صورت، سایر نقاط بدنتان نیز چاق شود بیشتر از دو قاشق از آن میل کنید.

گردآوری : وب سایت بروز – چگونه چاق شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *