وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

عسل و لیمو ترش و درمان سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

سرماخوردگی از بیماری‌هایی است که در سراسر جهان شایع است و معمولا بعد از هفت روز بهبود می‌یابد، ولی به ندرت حتی تا یک ماه ادامه می‌یابد. علائم سرماخوردگی؛ سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلودرد است و علائم دیگر شامل درد عضلات، خستگی، سردرد، و بی‌اشتهایی هستند. درمان سرماخوردگی کودکان با سرماخوردگی بزرگسالان متفاوت است. بهتر است از داروهای بزرگسالان برای کودکان مخصوصا اطفال استفاده نکنید.

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

عسل و آب لیمو دو ماده از طبیعت هستند که خواص بسیاری دارند و از گذشته‌ها در تاریخ و تمدن 7 هزار ساله ایران کاربرد داشته‌اند. متاسفانه درمان قطعی برای سرماخوردگی وجود ندارد و درمان دارویی سرماخوردگی نیز برای رفع بهبود علائم آن است. و این به علت وجود بیش از 200 نوع متفاوت از ویروس های سرماخوردگی است!. اما نگران نباشید فواید عسل با لیمو آنقدر هست که شما را در برابر بسیاری از بیماری‌ها پیروز می‌کند. برای درمان خانگی سرماخوردگی شما می‌توانید با استفاده از آب لیموی طبیعی و عسل طبیعی که هر چه تیره‌تر باشد دارای آنتی اکسیدان بیشتری است به سرعت علائم سرماخوردگی را بهبود بخشید.

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

توجه کنید عسل را به کودکان زیر 12 ماه نباید خوراند. 

برای تهیه ترکیب عسل و لیمو نیازی به مقدار خاصی نیست، شما می‌توانید به مقدار نیاز درست کنید، که مزه آن را دوست داشته باشید.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو

مقدار کافی برای تهیه یک لیوان آب لیمو عسل :

  • یک لیوان آب ولرم
  • 2 عدد قاشق چایخوری عسل
  • 2 عدد قاشق چایخوری آب لیمو طبیعی

این ترکیب را هم بزنید تا وقتی عسل کاملا حل شود و اگر مقدار شیرینی آن کم بود و مزه ترش را دوست نداشتید مقدار کمی دیگر عسل افزوده و هم بزنید.

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو ترش

اگر گلودرد دارید و خلط گلوی زیاد، خوردن این شربت هر دو ساعت یکبار تاثیر قابل قبولی در بهبود این علائم سرماخوردگی دارد.

لیمو حاوی ویتامین c بسیاری است و گلبول‌های سفید که مسئول از بین بردن ویروس‌ها هستند مصرف ویتامین C آنها 4 برابر بیشتر از سلول‌های دیگر بدن است. عسل نیز باعث تقویت بدن و بهبود خلط گلو و رفع گلودرد می‌شود.

شروع فصل‌های سرماخوردگی بیشتر در زمستان، اوایل پاییز در هنگام باز شدن مدارس، و بهار است. شیوع سرماخوردگی از دو طریق تنفس کردن، عطسه و سرفه های پخش شده در هوا و از طریق تماس و لمس اشیاء آلوده مانند، خوردن با لیوان یا قاشق فرد آلوده یا لمس کردن کتاب دست دادن یا لمس صورت بیمار. دقت کنید ویروس‌هایی مانند راینو ویروس (Rhinovirus – ویروس سرماخوردگی انسانی) می‌توانند تا 18 ساعت در محیط زنده بمانند و آماده آلوده کردن باشند.

گردآوری : وب سایت بروزپزشکی و سلامت

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین, درمان سرماخوردگی با عسل و لیموعسل و ابلیمو برای گلو درد, درمان سرماخوردگی با شلغم و عسل, طرز تهیه معجون عسل و لیمو, عسل و آبلیمو برای سرفه, معجون لیموترش و عسل, طرز تهیه شربت عسل و لیمو ترش, معجون عسل و لیمو و زنجبیل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *