وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خاصیت بوی واجبی یا نوره | بوی بد واجبی

خاصیت بوی واجبی یا نوره | بوی بد واجبی

بوی بد واجبی

برای رفع موهای زائد بدن روش های مختلفی وجود دارد که یکی از روش های قدیمی استفاده از واجبی است. واجبی یک پودر سفید رنگ است و اسامی مختلفی دارد که به آن نوره یا واجبین ، داروی نظافت ، داروی حمام ، پودر نظافت می گویند. واجبی بوی ناخوشایندی دارد اما این بو دارای خواص بی نظیری است. بوی بد واجبی به  دلیل وجود مواد تشکیل دهنده و سرطانی آن است.

بوی بد واجبی

آیا میدانید که پوست بدن انسان خیلی بیشتر از آنکه تصور کنید توان جذب دارد؟

مثلا برخی داروها را اگر به مدت کافی روی بدن ضماد کرده و بگذارید بماند, آن داروها به آسانی از طریق پوست جذب شده و تاثیر درونی می‌گذارند.

مولکول های ناشر بو : بوی مواد توسط ذراتی پخش می‌شود که به آن‌ها مولکول‌های ناشر بو یا مولکول‌های باردار گفته می‌شود.
این مولکول‌های ناپیدا توسط بینی انسان جذب شده و اطلاعاتی ویژه از این مولکول‌ها به چند بخش خاص از مغز فرستاده می‌شود. سپس مغز این اطلاعات را به : بوهای آشنا یا ناآشنا, بوهای خوش یا بوهای بد و غیره تفسیر و طبقه بندی می‌کند. در نهایت گیرنده ها میزان تکثیر و جابجایی این سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهند.

با این توضیحات قصد داشتیم تا به شما نشان دهیم که آرسنیک موجود در واجبی یا نوره چگونه از طریق پوست جذب و تاثیر خود را بعنوان یک شیمی درمانی طبیعی روی بدن انسان می‌گذارد.

آرسنیک, فسفر و گوگرد که در واجبی وجود دارند, موادی ضد سرطان هستند که فقط از طریق تنفس و پوست وارد بدن می‌شوند. هر زمان که واجبی را روی بدن میمالید و بعد از 6-7 دقیقه می‌شویید, همین چند دقیقه کافی است تا واجبی تاثیر ضد سرطانی خود را روی بدن بگذارد.

توجه :

برای استفاده از واجبی یا نوره بهتر است که در فضایی کوچک و خنک استعمال شود تا  در این مدت کوتاه از طریق تنفس و ریه ها جذب شود. هر بار سعی کنید مقداری از واجبی را به نوک بینی بمالید و خوب و عمیق نفس بکشید. البته بوی بد واجبی را باید تحمل کنید.

فواید واجبی :

بوی بد واجبی درمان کننده و پیشگیری کننده است

موجب لطافت پوست , نرمی و روشنایی پوست می‌شود.

گردآوری و بازنشر : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *