وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تشخیص سرطان با یک آزمایش خون ساده !

تشخیص سرطان با یک آزمایش خون ساده,تشخیص سرطان,درمان سرطان,آزمایش خون,هموتولوژیست,سلول‌های سرطانی,ناهنجاری‌های ژنتیکی,berroz.com
تشخیص سرطان با یک آزمایش خون ساده

یک محقق فرانسوی به کمک فناوری‌های جدید پزشکی موفق به تشخیص بیماری سرطان با یک آزمایش خون ساده شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر ایون کایر، هموتولوژیست دانشگاه پیر و ماری کوری در پاریس، با استفاده از فناوری‌های جدید پزشکی و به کمک لوله سفید مخصوص موفق به تشخیص سرطان شد.

این لوله مخصوص قادر به تشخیص سلول‌های سرطانی موجود در خون بیمار است که می‌تواند در 60 درصد موارد جایگزین نمونه گیری‌های فعلی باشد.

امروزه برای تشخیص سرطان از روش نمونه گیری تهاجمی استفاده می‌شود که بی‌خطر نیست و گاهی احتیاج به بیهوشی و چند روز بستری شدن در بیمارستان دارد.

این پژوهشگر فرانسوی برای جایگزینی این روش، لوله‌ای ابداع کرده است که سلول‌های خون را از فیلتری عبور داده و امکان تشخیص سرطان را فراهم می‌کند.

از آنجایی که سلول‌های سرطانی اندازه بزرگتری دارند، در سطح لوله باقی می‌مانند و سلول‌های سالم از فیلتر عبور می‌کنند. نتیجه آنالیز این سلول‌ها نشان دهنده وجود بیماری سرطان خواهد بود.

به گفته پروفسور ایون کایر به کمک این روش در جریان درمان سرطان نیز برای اطمینان از روند بهبود بیمار احتیاجی به نمونه گیری‌های متعدد نیست و از فواید دیگر این روش می‌توان به هزینه کمتر و تشخیص ناهنجاری‌های ژنتیکی نیز اشاره کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

باز نشر » berroz.com

تشخیص سرطان با یک آزمایش خون ساده,تشخیص سرطان,درمان سرطان,آزمایش خون,هموتولوژیست,سلول‌های سرطانی,ناهنجاری‌های ژنتیکی,berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *