وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین زمان برای دوش گرفتن

بهترین زمان برای دوش گرفتن

بهترین زمان برای دوش گرفتن

بهترین زمان برای دوش گرفتن

شاید برای همه شما این سوال پیش آمده که چه وقت حمام کنیم بهتر است؟ دوش گرفتن در شب بهتر است یا صبح؟ فواید دوش گرفتن در شب یا صبح چیست؟ خوب بسیاری بر این باورند که دوش صبحگاهی موجب می‌شود که انرژی بیشتر و طراوت می‌شود. بسیاری نیز عقیده دارند که دوش شبانگاهی خواب بهتر و آرامتری را به ارمغان می‌آورد. در این مطلب بهترین زمان برای دوش گرفتن را مطرح می‌کنیم.

بهترین زمان برای دوش گرفتن

دوش گرفتن در صبح

استحمام در صبح یک عمل بهداشتی است و طبق گفته یک مددکار پوست : دوش گرفتن در صبح موجب می‌شود در طی روز‌، زمان زیادی را برای تمرکز و تجدید خاطر بدست بیاورید. این تمرکز ذهنی می‌تواند با حفظ کردن سطح هورمون کورتیزول، التهابات پوستی را تقریبا از بین می‌برد.

دوش گرفتن در صبح بسته به سلیقه خودتان است اما دقت کنید که قبل از خواب هم دوش بگیرید و مسئله دوش صبح و شبانه رو از هم مجزا کنید، چون دوش شبانه یعنی تمیز به رختخواب رفتن و این تمیز بودن در هنگام خواب یعنی خواب و استراحت بهتر.

بهترین زمان برای دوش گرفتن

فواید اصلاح صورت در صبح

مردانی که در صبح صورت خود را اصلاح می‌کنند، بدانند که کارشان درست و مفید است. صبح زمان مناسبی است برای اصلاح کردن صورت زیرا میزان پلاکت‌های خون در صبح بسیار بیشتر است و این موجب می‌شود این اشخاص تمرکز بیشتری داشته باشند.

از فواید دیگر دوش گرفتن در صبح

کسانی که به استحمام کردن در صبح علاقه دارند باید بدانید که این حمام موجب سلامت بیشتر پوست و طراوت و شادابی بیشتر پوست می‌شود. لازم به ذکر است اگر قبل از آزاد شدن رادیکال‌ها و قرار گرفتن در معرض گرد و خاک و نور خورشید و … پوست‌تان را شستشو بدهید، پوست سالم‌تر و شاداب‌تر خواهید ماند.

سلول‌های پوست با استحمام صبحگاهی، تحریک می‌شوند. علی الخصوص زمانی که این دوش صبحگاهی با آب ولرم که زیاد هم گرم نیست، انجام بگیرد که این عمل برای افرادی که پوست چرب و آکنه‌دار دارند بسیار مفید است.

افرادی هم که پوست خشک و حساسی دارند، استحمام با آب گرم مضر است و مشکلات پوست‌شان را افزایش می‌دهد.

بهترین زمان برای دوش گرفتن

فواید حمام شبانه

رعایت بهداشت قبل از خواب روی کیفیت خواب و کیفیت استراحت تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد. قبل از دوش شبانه، اگر صورتتان آرایش دارد، آن آرایش را کاملا پاک کنید و سپس استحمام کنید. بدون شک خوابیدن با صورت آرایش کرده که پر از چربی و مواد آرایشی است، هم به پوست شما صدمه جدی وارد می‌کند و هم روی کیفیت خواب و استراحت شما تاثیر منفی می‌گذارد.

سعی کنید برای استحمام شبانه آب را زیاد گرم نکنید و دمای آب را در حالت متعادل نگه دارید تا به پوستتان، به ویژه اگر پوست خشک و حساسی دارید صدمه‌ای وارد نشود.

در کل دوش گرفتن در صبح یا شب مفید هست اما دوش شبانه گزینه مناسبتری هست که میشه انتخاب کرد تا علاوه بر خواب راحت و خوب، نظافت و تمیزی بدن و صورت هم حفظ شود.

گردآوری : وب سایت بروزسلامت پوست و مو

استحمام در شبدوش گرفتن در شبمضرات استحمام روزانهدوش گرفتن صبحبهترین زمان برای دوش گرفتنمضرات هر روز دوش گرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *