وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان زخم معده با طب سنتی

درمان زخم معده با طب سنتی

درمان زخم معده با طب سنتی

درمان زخم معده با طب سنتی

بیماری زخم معده “Ulcers” علائم بسیاری همچون بی اشتهایی، نفخ، احساس سوزش بین قفسه سینه و ناف، تهوع، کاهش وزن، سوء هاضمه، سوزش سر دل و … دارد. از آنجایی که برای بیماری‌های مختلف درون طبیعت راه حل و جوابی وجود دارد، در این مطلب بر آن شدیم تا درمان زخم معده با طب سنتی را قرار دهیم.

درمان زخم معده با طب سنتی

زخم معده یک عفونت است که معمولا به علت افزایش ترشح اسید کلریدریک در مخاط داخلی معده بوجود می‌آید. اسید کلریدریک  “Hydrochloric acid” توسط سلول‌های پوشش داخلی معده ترشح شده که موجب تضعیف پوشش داخلی معده می‌شود.

دلیل افزایش ترشح اسید هیدروکلریک چیست؟ دلیل این اتفاق عمدتا به خاطر : مصرف مداوم غذاهای سنگین، پرخوری، سیگار کشیدن، خوردن بیش از حد غذاهای تند، مسمومیت‌های غذایی، نوشیدن قهوه و الکل، مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی همانند بروفن، آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، کورتیکو استروییدها، التهاب معده، زخم های ناشی از استرس و سندرم زولینگر- الیسون است که عامل اصلی یپدایش زخم معده می‌باشند.

اگر این بیماری کنترل نشود و به آن بی‌توجهی شود بدیهی است که بدتر می‌شود. به شما پیشنهاد می‌شود برای درمان زخم معده با داروهای خانگی زیر آشنا شده و اقدام کنید :

درمان گیاهی زخم معده

موز

موز : این میوه خاصیت ضد باکتریایی دارد و رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کند. در صورت کاهش التهاب و تقویت معده، اسیدیته شیره معده نیز کاهش می‌یابد. پس بدین منظور حداقل روزی سه عدد موز میل کنید. می‌توانید اسموتی هم درست کنید و بخورید.

بابونه, درمان زخم معده با طب سنتی

بابونه : این داروی گیاهی مفید و فوق‌العاده بطور ویژه دارای خاصیت درمان زخم و ورم معده است. پس افرادی که به زخم معده مبتلا هستند می‌توانند با کمک بابونه سلامتی خود را بدست بیاورند. صبح ناشتا در یک لیوان آب جوش 4 قاشق چایخوری بابونه بریزید تا دم بکشد و سپس این چای غلیظ بابونه را میل کرده و در رختخواب به پشت دراز بکشید و دقایقی بخوابید. بعد از 15 دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید. این کار را بمدت دو هفته تکرار کنید تا زخم معده و ورم معده شما به‌کلی التیام یابد.

فواید عسل, Honey

عسل : به مدت یک ماه هر روز یک قاشق عسل را آهسته آهسته لیس زده تا قاشق تمیز شود. عسل باید بدون نان و خالی خورده شود. البته آهسته آهسته.

سیر

سیر : سیر دارای خواص بسیار زیادی است که از دیرباز در طب سنتی برای درمان انواع بیماری و سلامتی بدن کاربرد داشته. سیر می‌تواند زخم معده را چه کهنه و قدیمی باشد یا تازه، درمان کند. پس سیر بخورید.

زنجبیل, عسل, درمان زخم معده با طب سنتی

 

شربت زنجبیل : این شربت برای درمان زخم معده مفید است. یک قاشق چایخوری پودر خشک زنجبیل یا دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه را داخل قوری بریزید و روی آن آب جوش ریخته تا بمدت 5 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. سپس با عسل شیرین کرده و میل نمایید. 

نارگیل, درمان زخم معده با طب سنتی

نارگیل : نارگیل خاصیت ضد باکتریایی دارد. شیر نارگیل یا آب نارگیل برای درمان زخم معده فوق‌العاده موثر است. بمدت یک هفته هر روز شیر نارگیل تازه بخورید تا زخم معده شما آرام شود.

شنبلیله, درمان زخم معده با طب سنتی

 

شنبلیله : این گیاه دارای اثر خنک‌کنندگی است. بذر شنبلیله را در آب خیس کنید تا یک مایع لعاب دار بدست بیاید. سپس از این مایع لعابدار بخورید. این مایع در تشکیل غشای محافظ روی دیواره معده و روده موثر است و موجب کاهش شدت زخم معده می‌شود.

گردآوری : وب سایت بروزبیماری‌ها

درمان زخم معده با شیرین بیان, داروی گیاهی عفونت معده, درمان زخم معده عصبی, کدام گیاه درمان کننده زخم معده است, درمان قطعی زخم معده, دارو برای زخم معده, درمان زخم معده با عسل, قرص زخم معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *