وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق Pavel Nedvěd

پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق Pavel Nedvěd
Pavel Nedvěd
پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق

کمتر فوتبالدوستی بوده که بازیهای “پاول ندود” چک تبار را ندیده باشد و در میان فوتبالیست‌ هایی چون پیتر چک و کارل پوبورسکی، پاول ندود مهمترین اعجوبه تاریخ فوتبال این کشور است.

“پاول ندود” 42 ساله متولد 30 اوت 1972 در شهر چب چکسلاواکی سابق با پست هافبک تهاجمی دارای بیشترین عنوان مرد سال چک بوده که به جرات میتوان گفت جزو 20 فوتبالیست برتر اروپا در دهه 2000 تا 2010 میتوان لقب داد و در زمره 100 بازیکن تاریخ ساز فیفا مانند پله و مارادونا قرار دارد.

ندود با قد 1.77 که شوت های سر ضرب وی را فوتبالدوستان طرفدار کالچو به یاد دارند هم برای تیم های باشگاهی و هم در بازیهای ملی مانند یورو 1996 که خوش درخشید بسیار سرنوشت ساز بوده و بارها در دقایق 90 مانند گل وی برای لاتزیو در دربی رم نتایج را عوض کرده است.

پاول ندود در 19 سالگی برای اولین بار به عضویت دوکلا پراگ درامد و با درخشش در این تیم توانست در سن 20 سالگی به عضویت اسپارتاپراگ مشهورترین تیم جمهوری چک نیز در آید .

پاول ندود پس از درخشش در رقابت های یورو 96 و شناخته شدن وی به عنوان بهترین هافبک این رقابت ها در سن 24 سالگی به عضویت لاتزیو مدعی قهرمانی کالچو پیوست و تا سال 2001 در طی 5 سال در 138 بازی 33 گل حساس را به ثمر رساند و با بیانکوچلستی ها بهترین دوران خود را گذراند چرا که تمامی عناوین قهرمانی در کالچو و اروپا را با این تیم ایتالیایی به دست اورد.

پاول ندود که همراه با بزرگانی چون نستا، ورون ،کوتو، ویری و سالاس در لاتزیو همبازی بود توانست اخرین گل تاریخ جام در جام باشگاه های اروپا را در برابر مایورکا با ضربه سر ضرب با وجود مصدومیت شدید در فینال به ثمر برساند و بیانکو چلستی‌ ها را در اروپا قهرمان کند .

ندود به دلیل مشکلات فساد مالی لاتزیو و تامین هزینه پول گایسکا مندیه تا در سال 2001 به اجبار به یونتوس پیوست و چشمان طرفداران لاتزیو و حتی خود وی برای انتقال به بیانکونریها گریان شد. اما این انتقال سر آغاز دیگر موفقیت های ندود بود چرا که وی در سال 2003 با گورخرهای تورین به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و بهترین بازیکن اروپا شناخته و توپ طلای یوفا تحویل وی داده شد .گل سر ضرب ندود در دیدار نیمه نهایی یونتوس به رئال مادرید از اذهان یونتوسی‌ ها پاک نخواهد شد.

ندود از 2001 تا 2009 که در یوونتوس بازنشسته شد طی 247 بازی 51 گل به ثمر رساند که برای یک هافبک فوق العاده بوده است.

از سال 2009 تاکنون ندود در کادر فنی یوونتوس قرار دارد و نظرات وی برای مدیران بیانکونریها با ارزش است.

در پایان باید گفت ندود که هم دوره چکسلاواکی سابق و هم جمهوری چک را تجربه کرده در 91 بازی 18 گل به ثمر رسانده و هیچ بازیکنی در تاریخ چک به اندازه ندود مهم ، محبوب، مشهور و کارساز نبوده به گونه ای که “زدنک زمان” نظریه پرداز میگوید اگر ندود درشت جثه‌ تر بود هیچ بازیکنی در تاریخ همانند وی نمیشد.

Soccer - 2006 FIFA World Cup Germany - Group E - Czech Republic v Italy - AOL Arena
پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق
Pavel Nedvěd (3)
پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق
Pavel Nedvěd (4)
پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق
Pavel Nedvěd (2)
پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق

  منبع خبر : به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران

گردآوری و بازنشر : berroz.com

پاول ندود اسطوره ی فوتبال کشور چک + سوابق Pavel Nedvěd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *