وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مصرف ماکارونی و سالاد الویه موجب درد مفاصل و ورم اعضا می‌شود | Macaroni

مصرف ماکارونی و سالاد الویه موجب درد مفاصل و ورم اعضا می‌شود  Macaroni
Macaroni

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، سالاد الویه، وغذاهای آماده موجب بروز گرفتگی در اندام‌ها، سنگ، درد مفاصل، تب‌های ناشی از امتلا (انباشته شدن مواد زائد در بدن)، خونریزی، دمل‌های بزرگ و ورم اعضا می‌شود.

ژاله علی اصل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: افرادی که کار سخت، دشوار و بدن کم گوشتی دارند، باید غذاهای سنگین و پُرخاصیت مصرف کنند و برعکس اشخاص کم کار باید غذای کم و کم قوت مصرف کنند.

به گفته وی افرادی که کار سخت و دشوار دارند مصرف غذاهای لطیف در آنها موجب بروز ضعف، بیماری‌های صفراوی و پیری زودرس می‌شود. همچنین، مصرف غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، سالاد الویه، غذاهای آماده و غیره موجب بروز گرفتگی در اندام‌ها یا سده، سنگ، درد مفاصل، تب‌های ناشی از امتلا (انباشته شدن مواد زائد در بدن)، خونریزی، دمل‌های بزرگ و ورم اعضاء می‌شود.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: در مناطق سردسیر افراد از غذای گرم بهره می‌گیرند و آن را خوب تحمل می‌کنند ولی در مناطق گرم سیر عدم تحمل اغذیه گرم و سازگاری با سرکه و سایر ترشی‌ها بیشتر است.
علی اصل ادامه داد: در زمستان افراد باید غذای بیشتر و سنگین‌تر مصرف کنند، به دلیل اینکه سردی هوا سبب می‌شود حرارت به سمت داخل برود و هضم قوی‌تر شود. همچنین، در تابستان باید غذای کمتر و سبک‌تر مصرف شود، به دلیل اینکه در اثر گرمی هوا و میل حرارت به بیرون هضم ضعیف‌تر می‌شود.
وی افزود: خوردن ادویه‌جات گرم در تابستان به هضم کمک می‌کند، زیرا جبران کمبود حرارت داخلی را می‌کند، بنابراین در بهار غذای معتدل به خاطر اعتدال هوا و در پائیز غذای معتدل مایل به رطوبت به خاطر خشکی هوا باید مصرف شود.
دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: خوردن مواد قابض، قبل از غذا موجب می‌شود کیلوس (ماده ای که پس از هضم غذا در معده به سمت کبد رانده می‌شود) نتواند به سهولت در کبد نفوذ کند، لذا بدن مرتب لاغر می‌شود و مواد کیلوسی در شکم محبوس می‌ماند و بیماری‌هایی در سر، معده و امعا ایجاد می‌شود.
علی اصل خاطرنشان کرد: در حالت سلامتی نباید مواد قابض قبل از غذا خورده شود، مگر برای معالجه کسانی که بعد از غذا خوردن دچار سردرد، سرگیجه و یا بی‌حسی (خدر) می‌شوند که علت آن صعود بخارات معده است، مصرف گشنیز خشک بعد از غذا نیز مانع صعود بخارات معده به سمت سر می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم

بازنشر » berroz.com

مصرف ماکارونی و سالاد الویه موجب درد مفاصل و ورم اعضا می‌شود  Macaroni

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *