وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

عکس های عجیب ترین چشمه ی آب گرم جهان در آمریکا | The Fly Geyser

The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (3)
عکس های عجیب ترین چشمه ی آب گرم جهان در آمریکا | The Fly Geyser

چشمه آب گرم پرواز (Fly Geyser) واقع در ایالت نوادا در آمریکا، یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده است. این آبگرم در نزدیکی لبه مخزن پرواز قرار دارد و ارتفاع آن تنها ۱٫۵۲۵ متر است و اگر ارتفاع آن را با تپه ای که روی آن نشسته حساب کنیم، ۳٫۶۶ متر خواهد بود. این چشمه به طور کامل یک پدیده طبیعی نیست، بلکه به طور تصادفی هنگام حفاری یک چاه در سال ۱۹۱۶ ایجاد شده است. عمل حفاری به مدت چندین دهه ادامه پیدا کرد تا اینکه در دهه ۱۹۶۰ آب گرمی از یک نقطه با دیواره ی نازک سرازیر شد. مواد معدنی حل شده در آب افزایش پیدا کرده، روی هم انباشته شد و تپه ای به وجود آورد که چشمه آبگرم روی آن قرار گرفته است. این تپه هنوز هم تا به امروز در حال رشد است.

چشمه آبگرم پرواز با استفاده از یک حصار بلند و درهای قفل شده، محافظت می شود اما با وجود این محافظت ها، بیشتر مردم ترجیح می دهند برای دیدن بهتر منظره از نرده ها عبور کنند.

The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (1) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (2) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (4)

چشمه پرواز در فاصله ۳۲ کیلومتری شمال گرلاخ، در شهرستان واشو، نوادا قرار دارد. این چشمه آبگرم تقریبا ۱٫۳ مایل از جاده فاصله دارد ولی آنقدر بزرگ است که از ده ها متر دورتر دیده می شود.

این چشمه آبگرم علاوه بر اینکه خواص درمانی زیادی دارد، به دلیل وجود املاح معدنی خاص با رنگ های متفاوت، تابلویی هفت رنگ را مقابل چشمان گردشگران می آورد. در این آب گرم ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی زندگی می کنند و این آبشار کوچک سنگی را به یک منطقه شگفت انگیز تبدیل می سازند.

The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (5) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (6) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (7) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (8) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (9) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (10)

گردشگرانی که قصد سفر به این آبگرم شگفت انگیز را دارند، معمولا ساعات ظهر را برای این کار انتخاب می کنند. چون در این صورت آب و آفتاب تصویری خلق می کند که نمونه اش را هیچ جای دیگر نمی توان دید. آب تا ارتفاع ۲ متری پاشیده می شود و قطرات ریز آن به همه جا می پاشد. خورشید هم با تابیدن به این آب معدنی نمایی هزار رنگ به آبگرم می دهد.

The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (11) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (12) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (13) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (14) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (15) The Fly Geyser, Nevada, U.S.A (16)

منبع متن خبر : arktourism.ir
گردآوری و بازنشر » berroz.com

عکس های عجیب ترین چشمه ی آب گرم جهان در آمریکا | The Fly Geyser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *