وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

علاقه کودک به لوازم آرایش و راهکارهایی برای پیشگیری از آن

علاقه کودک به لوازم آرایش

علاقه کودک به لوازم آرایش

همه مادران با این موضوع مواجه می شوند که کودکشان به لوازم آرایش کنجکاوی زیادی به خرج می دهد و مدام اصرار دارد که از لوازم آرایش استفاده نماید. اگر کودک را در اتاق تنها بگذارید و بعد از مدتی به سراغش بروید می بینید خودش و اتاق را رنگی رنگی نموده است و با اشتیاق و ذوق فراوان در حال استفاده از لوازم آرایش  این اتفاق هر مادری را حرص می دهد. در این مطلب قصد داریم به علاقه کودک به لوازم آرایش بگوییم و راه های پیشگیری از علاقه کودک به لوازم آرایش را مورد بررسی قرار می دهیم.

علاقه کودک به لوازم آرایش

همانطور که می دانید بیشتر کودکان مخصوصا دختربچه ها به لوازم آرایش علاقه بیش از حدی دارند. یکی از دلایلی که کودکان به لوازم آرایش جذب می شوند رنگارنگ بودن این لوازم است. لوازم آرایش بسته بندی های جذابی نیز دارند. کودکان از آنجایی که بشدت الگو برداری و تقلید می کنند، موجب می شود که با نگاه کردن به شخصیت های کارتونی، اطرافیانشان مخصوصا مادرشان، به سمت لوازم آرایش کشیده شوند.

علاقه کودک به لوازم آرایش

با علاقه کودک به لوازم آرایش چه کنیم؟

در اینجا به شما راهکارهایی را ارائه می کنیم تا بتوانید با این روش ها موجب کنترل علاقه کودک به لوازم آرایش شوید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه بفرمایید این است که اولین واکنش شما به کودک بی نهایت در رفتار او تاثیر  دارد. اگر عصبی شوید کودکتان را کنجکاوتر می کنید. اگر او را تشویق کنید و ببیند که شما از آرایش کردنش لذت می برید، علاقه کودک به لوازم آرایش را بیشتر می کنید و موجب می شود که مدام به سراغشان برود. بهترین واکنش، این است که شما کاملا خونسرد رفتار کنید و به روش های زیر عمل نمایید :

با کودکتان منطقی صحبت کنید

برای او توضیح دهید که لوازم آرایش برای سن کودکان مناسب نیست. به او بگویید کسانی آرایش می کنند که صورتشان دارای عیب و ایراد است و با آرایش قصد پوشاندن آن را دارند و یا اینکه با آرایش می خواند سنشان جوانتر شود. اما کودکان خیلی زیبا و بدون نقص می باشند و نیازی ندارند که آرایش نمایند. کودک خود را قانع کنید که لوازم آرایش به پوست کودکان آسیب می زند زیرا پوست حساس و لطیفی دارند.

علاقه کودک به لوازم آرایش

لوازم آرایش مخصوص کودکان

برای کنترل علاقه کودک به لوازم آرایش به او بگویید که کودکان هم لوازمی برای زیباتر شدن و آرایش دارند. همیشه برایش گل سر – تل های زیبا و رنگارنگ – سنجاق سر های بسیار متنوع و زیبا تهیه کنید. آنها را درون یک جعبه بگذارید و به کودک خود بگویید که این لوازم برای کودکان می باشند و لوازم آرایش کودکان و بزرگسالان با هم متفاوت است. به کودک خود نشان د هید و یاد دهید که مدل های مختلفی می تواند به موهای خود بدهد و موهایش را به مدل های متنوع ببندید.

مطالعه نمایید

نکاتی برای تشخیص افسردگی در کودکان

دلایل یبوست در کودکان و راه های درمان آن

لوازم آرایش رنگارنگ را از دید کودک پنهان نمایید.

لاک ها – رژلب ها و رژ گونه های از لوازم آرایش رنگارنگ و جذابی هستند که کودکان را بیشتر به خود جذب می نمایند. سعی کنید این نوع لوازم جذاب را از جلوی چشم کودکتان پنهان کنید.

علاقه کودک به لوازم آرایش

مادر الگوی کودک است

جلوی کودک آرایش نکنید. چون کودک کاملا و ریز به ریز از شما الگو برداری می کند، تقلید می کند. هر زمان که قصد آرایش کردن دارید، بروید جایی که کودک نتواند شما را ببیند. در اینصورت می توانید علاقه کودک به لوازم آرایش را کنترل کنید.

علاقه کودک به لوازم آرایش

خاطره آسیب دیدنتان را برای کودکتان یادآوری کنید

روزی را که بر اثر شیطنت یا حواس پرتی، زخم کوچیکی برداشتید. به او بگویید و بفهمانید که زخم و جراحت و آسیب دیدگی می تواند خیلی آزاد دهنده و بد باشد و بعد به او بگویید که اگر از لوازم آرایش نابجا و بد استفاده شود، به پوست آسیب می رسد.

لوازم مخصوص کودکان بخرید

پرس و چو کنید ببینید آیا لوازم آرایش برای کودکان نیز موجود هست که برای کودکتان بخرید. محصولاتی که برای کودکان می باشد، ضد حساسیت می باشند و آسیب کمتری می رسانند. پوست کودکان بسیار حساس است و باید مراقب باشید. اما پیشنهاد ما به شما این است که کودک را متقاعد کنید و به این باور برسانید که او یک فرشته زیبارو و جذاب است و به آرایش نیازی ندارد.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *