وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

شیطان عربی با 5000 اسب بخار قدرت

شیطان عربی با 5000 اسب بخار قدرت

شیطان عربی با 5000 اسب بخار قدرت

یکی از عجیب ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودروی دبی، دویل16 مشهور به آقای ارقام بود که ادعا می شود به مراتب از بوگاتی ویرون یا کوئنیگزگ آگرا قوی تر و سریع تر است.

به گزارش نامه نیوزبه نقل از خبرپو، خودرویی که در تصویر مشاهده می کنیدDev el 16 است؛ خودرویی که در شهر دبی رونمایی شد و بسیاری آن را آقای ارقام نامیده اند. این خودروی 5000 اسب بخاری که از یک موتور 16 سیلندر و V شکل سود می جوید، روی کاغذ می تواند به بیشینه سرعت 563 کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن فقط 1.8 ثانیه به طول خواهد انجامید.

البته در مورد واقعی شدن رویای این شیطان نیرومند کمی (!) شک وجود دارد. دلایلی وجود دارند که دِویل16 به خیابان ها نخواهد آمد.

برای آن که بهتر متوجه این اعداد و ارقام شوید، در نظر داشته باشید که فولکس واگن که یکی از بزرگ ترین کمپانی های خودروسازی است، سال ها تلاش کرد تا بتواند از موتور 8 لیتری، 16 سیلندر و W شکل بوگاتی ویرون که چهار توربوشارژر نیز به آن افزوده شده بود، 1000 اسب بخار قدرت تولید کند و این در حالی بود که تمایلی به استفاده از موتورهایی با ساختار فرمول یک نداشت. هم چنین سال ها طول کشید تا موتور مدل های جدید بوگاتی ویرون با 200 اسب بخار بیشتر ساخته شود.

با سرعت 563 کیلومتر بر ساعت، دویل در هر ثانیه مسافتی برابر دو زمین فوتبال را می پیماید. اما برای آزمایش چنین سرعتی چند مشکل وجود دارد؛ یکی این که در سراسر کره زمین مکان های انگشت شماری وجود دارد که بتوان با این سرعت در آنها رانندگی کرد و دیگر این که هیچ تایری مطابق با قوانین جاده ای وجود ندارد که بتواند چنین سرعتی را کنترل کند.

در هر صورت طراحی این خودرو نیز مانند توانایی های آن بی نظیر است؛ در بخش خارجی آن شاهد طراحی بدیع و متفاوت از خودرو هایی مانند لامبورگینی وننو و پاگانی هوآیرا هستیم، طراحی بخش عقب خودرو فواره های آتش جت ها را تداعی می کند و درون کابین آن کمی به کوئنیگزگ شباهت دارد. در حقیقت دِویل16 آمیزه*ای از یک مدل اولیه «له مان» و یک سوپر اسپرت مدرن است.


البته به گفته مسوولان این شرکت، خودروی صنعتی تولیدشده تفاوت های فاحشی با این مدل خواهد داشت، از جمله این که موتور آن 8 سیلند با قدرت حداکثر 900 اسب بخار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *