وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

شستشوی مکرر موها با شامپوعامل تشدید شوره سر

شستشوی مکرر موها با شامپوعامل تشدید شوره سر | درمان شوره سر,عوام تشدید شوره سر,پوست سر,سلول های مرده,برس کشیدن,شوره های خشک,درماتیت سبورئیک پوست,Dandruff,berroz.com
شستشوی مکرر موها با شامپوعامل تشدید شوره سر

مریم سادات کاظمی:‌ این که شوره سر از چه نوعی باشد و چه علتی داشته باشد، چندان تفاوتی نمی کند؛ مهم این است که وقتی این پوسته های سفید روی لباس می ریزد، حالت نازیبایی را به همراه دارد.

شوره سر نتیجه پوسته ریزی غیر طبیعی پوست سر است. این پوسته های کوچک و دایره شکل، از پوست سر جدا شده و لابلای موها باقی می مانند.
هر سه هفته یک بار، سلول های پوست سر از بین رفته و سلول های جدید جای آنها را می گیرند. در هنگام برس کشیدن و شستشوی موها، این سلول های مرده جدا می شوند. اگر احیای دوباره سلول های جدید با سرعت غیرعادی صورت گیرد، با برس کشیدن، پوسته ها جدا می شوند. اما اگر بر عکس، پوسته ها به پوست بچسبند و باعث افزایش سبوم( ترشح روغنی غدد سبابه متشکل از چربی و بقایای اپی تلومی) شوند، باعث خارش می شوند.
یکی از نکات مهم درباره شوره سر این است که نوع شوره ای که فرد گرفتار آن است باید تشخیص داده شود، زیرا بسته به نوع شوره، درمان نیز متفاوت است. اما چطور می توان شوره را شناخت؟ شوره های خشک، ریز و کاملا سفید هستند و از پوست سر که عموما نیز خشک است جدا می شود. ریزش این شوره ها خصوصا هنگام کوتاه کردن موها بیشتر دیده می شود. شوره های خشک عموما انگل های ریز و قارچ های میکروسکوپی هستند که خارش پوسته سر را تشدید می کنند. در حالی که شوره های چرب به هم فشرده هستند و به پوست سر می چسبند، باعث خارش می شوند و لایه فشرده ای را تشکیل می دهند که موجب خفگی پوست سر و در طولانی مدت ریزش موها می شود. هر چه ترشح چربی ها بیشتر باشد، خفگی پوست سر نیز بیشتر شده و سیکل معیوبی را به وجود می آورد.
اما به هر حال، شوره ها از هر نوعی که باشند به هر حال ناخوشایند هستند. وقتی چنین مشکلی پیش می آید، فرد مرتبا لباس هایش را تکان می دهد، نوع شامپو را عوض می کند، کلاه به سر می گذارد و… این بیماری بسیار رایج در واقع درماتیت سبورئیک پوست است که که در اغلب موارد شستشوی زیاد با شامپو مشکل را تشدید می کند. شوره سر پس از سن بلوغ ایجاد می شود و ممکن است تا آخر عمر باقی بماند و در شرایط استرس زا و مواقع خستگی نیز بروز می کند. به علاوه، ریزش موی سر را نیز زیاد می کند. در مواردی که شوره ها ریز و خشک باشند، استفاده از یک شامپوی ضد شوره مشکل را برطرف می کند، اما اگر شوره ها چرب و کاملا قابل رویت باشند، نیاز به مراقبت و درمان خاص است. شامپوهای مناسب و مخصوص به طور محسوسی پوست سر را از این نظر بهبود می بخشد. اما وقتی که ابروها و پره های بینی نیز دچار پوسته ریزی شدند، بیماری بیشتر شبیه “پسوریاز” ( درماتوز مزمن ارثی عود کننده ای که با پلاک های مجازی به رنگ قرمز درخشان و پوشیده از پوسته های ورقه ورقه نقره ای رنگ تظاهر می کند) است. در چنین شرایطی حتما باید با متخصص پوست مشورت کرد.
منبع:‌ www.Doctissimo.fr

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین

باز نشر » berroz.com

شستشوی مکرر موها با شامپوعامل تشدید شوره سر | درمان شوره سر,عوام تشدید شوره سر,پوست سر,سلول های مرده,برس کشیدن,شوره های خشک,درماتیت سبورئیک پوست,Dandruff

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *