وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

سبزیجات زمستانی بهترین راه مقابله با بیماری های واگیردار زمستان !

Winter vegetables
سبزیجات زمستانی

امروزه همه افراد راجع به تغذيه متعادل و متنوع و تاثير آن بر حفظ سلامتی كم و بيش اطلاعاتی دارند. در فصل زمستان نيز كه شيوع بيماري هاي واگير رايج تر است، اين مسئله اهميت بيشتری پيدا می كند. مصرف بعضی سبزيجات در اين روزهای سرد به تقويت بدن و مصون ماندن از بيماری ها كمك می كند.

کرفس
كرفس يكي از خوشمزه ترين سبزيجات زمستاني است كه بسيار كم كالري بوده و هر شاخه 40 گرمي آن حدود 6 كيلو كالري دارد اما به دليل مقدار بالاي پلي استيلن؛ تركيبات بيواكتيو با خواص ضدالتهابي و آنتي بيوتيكي، براي بدن بسيار مفيد است. به علاوه، دانه هاي كرفس نيز حاوي آنتي اكسيداني است كه به پيشگيري از بسياري از انواع سرطان ها كمك مي كند. كرفس همچنين سرشار از پتاسيم است و مي تواند در مقابله با فشار خون بالا و ناراحتي هاي رماتيسمي مؤثر باشد.

آنديو ( كاسني فرنگي)
هر 100 گرم آنديو خام يا پخته فقط 15 كيلو كالري دارد اما سرشار از پتاسيم است كه ماده معدني عالي براي تنظيم فشار خون است. به علاوه، منبع غني از بتاكاروتن محسوب مي شود كه در مقابله با پيشرفت بيماري هاي قلبي عروقي مؤثر است. اين سبزي زمستاني حاوي مقدار زيادي فيبرهاي مفيد است به خصوص در صورتي كه به شكل پخته مصرف شود كه باعث تسهيل عملكرد سيستم گوارشي مي شود.

شلغم
شلغم جز گروه سبزيجات چليپايي از جمله گل كلم و كلم بروكلي است و در پيشگيري از پيشرفت بعضي از سرطان ها مفيد خواهد بود. مصرف شلغم همچنين روش مناسبي براي تامين نياز روزانه بدن به ويتامين C است زيرا يك عدد شلغم حاوي 11 ميلي گرم از اين ويتامين است. ويتامين C به خصوص در سلامت استخوان ها، محافظت در برابر عفونت ها و جذب آهن نقش دارد. كم كالري است زيرا آب زيادي دارد به طوري كه هر 100 گرم آن به اندازه تقريبا يك شلغم 18 كيلو كالري دارد.
منبع: www.Esante.fr
ترجمه : قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي

گردآوری و بازنشر » berroz.com

سبزیجات زمستانی بهترین راه مقابله با بیماری های واگیر دار زمستان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *