وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

زمان مناسب برای خوردن شام | Time to eat dinner

time for dinner
زمان مناسب برای خوردن شام | Time to eat dinner

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که اخبار مربوط به سلامت و تناسب اندام را پیگیری می‌ کنند، حتماً تاکنون بارها از پزشکان و متخصصان تغذیه شنیده‌ اید که باید شام را پیش از ساعت 7 شب خورد.
اما در زندگی روزانه، به دلایل گوناگون از جمله ترافیک یا سایر مشغله‌ ها، معمولاً اکثر ما این قانون را رعایت نمی‌ کنیم، اما به راستی فواید خوردن شام در ساعات اولیه شب، به جز تناسب اندام و کاهش وزن چیست؟

فواید خوردن شام در ساعات اولیه شب

1- کمک به کنترل وزن

در ساعات پایانی روز، معمولاً افراد میل به خوردن غذاهای پرکالری و از لحاظ غذایی کم ارزش دارند که عموماً هم در خوردن آن‌ ها زیاده‌ روی می‌ کنند.همچنین اگر شما در طول روز وعده‌ ای را حذف کرده باشید یا خوردن شام را به تأخیر اندازید، برای سیر شدن خود حجم بیشتری غذا می‌ خورید و در نتیجه کالری بیشتری دریافت می‌ کنید.
2- کاهش سوزش معده

سوزش معده یا قلب نوعی حس گرفتگی در سینه، درست پشت قفسه سینه است که ممکن است با خم شدن یا دراز کشیدن بدتر شود. به گفته متخصصان، یکی از راه‌ های جلوگیری از ایجاد این سوزش، پرهیز از خوردن وعده‌ های غذایی حجیم و پرچرب در ساعات پایانی شب است. خوردن شام در ساعات اولیه شب به دستگاه گوارش شما زمان کافی برای هضم غذا را می‌ دهد و خطر افزایش اسید معده و برگشت اسید به مری را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌ دهد.

3- خوابی آرام‌ تر

سوزش معده‌ ای که در نتیجه خوردن غذا در ساعات پایانی شب باشد، مانع خواب آرام شما در طول شب می‌ شود. دل درد نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که هنگام خواب برای فردی که دیر وقت شام خود را میل کرده است به وجود می‌ آید.

4- انرژی بیشتر

شروع روز با یک صبحانه خوب و کامل و خوردن وعده‌ های مقوی در طول روز نه تنها میزان انرژی شما را افزایش می‌ دهد، بلکه عملکرد مغز و اعصاب را نیز بهبود می‌ بخشد، اما به تعویق انداختن وعده‌ های غذایی نه تنها انرژی شما را کاهش می‌ دهد، بلکه باعث پایین آمدن قند خون شما نیز می‌ شود و احساس خستگی و کسلی را برای شما ایجاد می‌ کند. برای پیشگیری از چنین وضعیتی، سعی کنید وعده‌ های اصلی و میان‌ وعده‌ های خود را به موقع و منظم مصرف کنید.

منبع : new.ksabz.net

بازنشر » berroz.com

زمان مناسب برای خوردن شام | Time to eat dinner

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *