وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های پیشگیری از شل شدن پوست

روش های پیشگیری از شل شدن پوست

پیشگیری از شل شدن پوست

شل شدن پوست و کم شدن زیبایی معضلی است که خیلی ها با آن روبرو می شوند. همه ما آرزو داریم که جوانی و طراوت خود را همیشه داشته باشیم اما خوب این جوانی همیشگی نیست اما می توان روند آن را کندتر کرد. با گذشت سال ها، پوست طراوت خود را از دست داده و شل می شود. در اینجا روش های پیشگیری از شل شدن پوست را برای شما بازگو می کنیم.

روش های پیشگیری از شل شدن پوست

آیا می دانید پوست بدن مخصوصا پوست صورت چگونه شل می شود؟ خوب بطور مثال افرادی که مدام چاق و لاغر می شوند، در معرض این شل شدگی قرار دارند. دقت داشته باشید که رژیم سنگین و سخت نیز موجب شل شدن پوست می گردد. لایه های سطحی پوست ریزش می نمایند اما لایه های زیرین و عمیق تر نسبت به لایه های سطحی، انعطاف بیشتری دارند. پس به شما توصیه می کنیم که رژیم سبک بگیرید تا بدن این فرصت را داشته باشد که خود را ترمیم کرده و سفت نماید. زیرا لایه های چربی با کاهش وزن زیاد، از بین می روند.

خوب از رژیم غذایی گفتیم حال به عوامل موثر در شل شدن پوست می پردازیم که عبارتند از :

کم آبی بدن که به واسطه نوشیدن آب به مقدار کم ایجاد می گردد – سیگار کشیدن – آفتاب شدید و حضور طولانی مدت در معرض آن و …

پیشگیری از شل شدن پوست

آیا ژنتیک نیز در شل شدن پوست موثر است؟

بطور طبیعی مهم ترین دلیل شل شدن پوست، عوامل اکتسابی می باشند و در این میان نیز عده ای عقیده دارند که ژنتیک حرف اول را می زند. اما عواملی چون اشعه فرابنفش خورشید می تواند پوست را شل و افتاده نماید زیرا این اشعه در رشد سلول ها و تکثیر آنها تاثیر منفی گذاشته و موجب افزایش روند پیری پوست می گردد. این اشعه همچنین ساختارهای سلولی را نیز متاثر می کند و موجب ایجاد تغییر در سلول هایی می شود که در سطح پوست قرار دارند و همین موجب ایجاد لک در پوست می گردد.

تاثیر تغذیه در پیشگیری از شل شدن پوست بدن

تغذیه نیز در این میان تاثیر ویژه ای دارد. رادیکال های آزاد که توسط سلول ها ساخته می شوند تاثیرات مخربی دارند. آنتی اکسیدان ها این توانایی را دارند که جلوی آنها را بگیرند و این آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی چون میوه ها و سبزی های تازه وجود دارند. ویتامین های گروه C – A و B نیز مانند آنتی اکسیدان ها می باشند و موجب پیشگیری از شل شدن پوست بدن می شوند. در برنامه غذایی خود حتما آب فراوان – آجیل و پروتئین را قرار دهید تا پوستتان شاداب و با طراوت بماند. این مواد در پیشگیری از شل شدن پوست نقش مهمی ایفا می کنند.

سن معمول برای شروع شل شدن پوست

حدودا در اواخر سی سالگی پوست رفته رفته رو به تحلیل می رود. در اطراف بعضی اعضای صورت چروک های ریزی ظاهر می شود. علاوه بر سن، عواملی هم که موجب شل شدن و پیر شدن پوست می گردند همزمان دارند کار خود را انجام می دهند. مثلا : استرس و تنش های عصبی – آلودگی محیطی – اشعه زیان بخش آفتاب – ژنتیک – سیگار کشیدن – حرکاتی مثل اخم کردن زیاد و …

پیشگیری از شل شدن پوست

از میان زنان و مردان، کدام یک زودتر دچار افتادگی پوست می شوند؟

خوب باید بگوییم که خانم ها زودتر پوستشان شل می شود. در سنین باروری، هورمون استروژن از تخمدان ها ترشح می شود و این هورمون وظیفه جوانسازی پوست را برعهده دارد. زن که یائسه می شود این هورمون کاهش می یابد وکمتر ترشح می گردد. همین امر موجب کاهش طراوت و شادابی پوست می شود. در نتیجه پوست خشک می شود و پوسته پوسته.

تاثیر ورزش بر زیبایی پوست

ورزش موجب سفت شدن پوست و پیشگیری از شل شدن پوست بدن می شود. ورزش های هوازی برای زیبایی پوست بسیار مفید می باشند. سعی کنید برای داشتن پوست زیبا و جوان ورزش کنید – تغذیه سالم داشته باشید – از نور مضر آفتاب دوری کنید – هر روز پیاده روی کنید – آب زیاد بنوشید و ….

پیشگیری از شل شدن پوست

نکته : بارداری نیز یکی از عواملی است که موجب شل شدن پوست می گردد و شکم و بازوها از میان اعضای بدن بیشتر شل شدگی را از خود نشان می دهند.

توصیه های مفید برای داشتن پوست سالم و زیبا

  • سبزیجات و میوه ها – میوه هایی که بخصوص ویتامین C دارند
  • کلاژن و الاستین پوست را چاق نگه می دارند. کلاژن که از فراوان ترین پروتئین های بدن است، اگر در رژیم غذایی شما بقدر کافی وجود نداشته باشد، این کلاژن دچار تخریب می شود و پوست شل و چروک می شود. پس اگر قصد کاهش وزن دارید، حتما باید روزانه پروتئین مصرف نمایید.
  • کرم های سفت کننده پوست البته با تجویز پزشک در سفت شدن و معالجه پوست شل و چروکیده موثر می باشد اما اول پوست شما باید معاینه شود و بعد تجویز شود.
  • بطور مرتب و فراوان به بدن آبرسانی نمایید. نوشیدن آب فراوان مخصوصا در زمانی که کاهش وزن انجام می دهید بسیار ضروری است و از پوست مراقبت می کندو خاصیت ارتجاعی پوست حفظ می شود.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *