وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های سم زدایی از بدن بصورت سریع

روش های سم زدایی از بدن

روش های سم زدایی از بدن بصورت سریع

اصولا موارد زیادی باعث تولید و ذخیره سم در بدن انسان می گردد مثلا : هوایی که تنفس می کنیم – آبی که استفاده می کنیم – غذایی که میل می کنیم و …

روش های سم زدایی از بدن

خوب دور شدن از تمام این موارد کار ساده ای نیست. در نتیجه مواد مضر درون بدن ما به مرور تجمع می کند و موجب مریض شدن ما می شود. اما خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توان بدن را از سموم پاکسازی نمود. روش های سم زدایی از بدن بسیارند که ما در این مقاله به برخی از آنها که روند سم زدایی را سرعت می بخشند اشاره می کنیم.

روش های سم زدایی از بدن

لازم به ذکر است که بدن ما انسان ها بطور طبیعی فرآیند سم زدایی را انجام می دهد. بدن از طریق دفع مدفوع و دفع ادرار و به وسیله اندام هایی همچون : پوست – کبد – ریه – کلیه و روده بزرگ انجام می پذیرد. ما از طریق تعریق و تنظیم درجه حرارت بدنمان نیز به سم زدایی می پردازیم.

حال به معرفی روش های سم زدایی از بدن می پردازیم که بسیار مفید می باشند :

غذاهای آماده و فست فودها ممنوع

مواد غذایی آماده و فست فودها حاوی مواد و فراورده هایی هستند که بصورت صنعتی و در کارخانجات تولید می شوند و دارای مواد نگهدارنده، نمک و چربی و مواد شیمیایی دیگری می باشند که برای بدن بسیار مضر می باشند. شما می بایست از خوردن : قند زیاد – نوشابه های گازدار – نوشیدنی های شیرین و آردهای تصفیه شده خودداری نمایید.
از آن طرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. از گوشت تازه و دانه های کامل در اولویت غذایی خود استفاده کنید. مواد غذایی سم زدا که برای این منظور بسیار مفیدند عبارتند از : لیمو – سیر – لوبیا – ماش – جوانه هاکلم بروکلی – سبزیجات خام … آب میوه های ارگانیک هم همین خاصیت سم زدایی را دارا می باشند.

ورزش و مدیتیشن

ورزش و مدیتیشن موجب تعریق و خروج سموم از پوست می شود. طی مطالعاتی که انجام گرفته، در عرق بدن، مقادیر کمی از سرب، کادیوم، جیوه و آرسنیک یافت شده است. زمانی که مدیتیشن می کنید ذهنتان از استرس دور می شود. استرس موجب افزایش مواد شیمیایی سمی در بدن می شود. همین امر سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید.

ورزش و مدیتیشن

همچنین با انجام مدیتیشن و یوگا ریه ها اکسیژن زیادی جذب کرده و دی اکسید کربن و ناخالصی های زیادی را از بدن دفع می نمایند. اگر مرتب نفس عمیق بکشید، موجب تحریک متابولیسم و سوخت وساز بدن می شود و در نتیجه تغذیه شما بهتر خواهد شد.

کافئین کمتر مصرف کنید

هرچقدر کافئین بیشتری مصرف نمایید استرس در غدد فوق کلیوی بالا می رود. غدد فوق کلیوی موجب کنترل متابولیسم و فشار خون بدن می شوند. متخصصان توصیه می کنند که روزانه بیش از 4 فنجان قهوه میل نکنید. اگر یک قهوه خور حرفه ای می باشید، ضروری است که مصرف قهوه خود را کاهش داده و بجای آن از چای استفاده کنید.

آب لیمو بنوشید

اگر یک لیوان آب لیمو بنوشید، سمومی که در کبد انباشته شده اند دفع می شوند و کیسه صفرا نفس می کشد. در نتیجه اعضای بدن عملکردشان بهبود می یابد و تشنگی بدن بعد از یک شب طولانی از بین می رود. آیا می دانید اگر کبد و کیسه صفرا در سلامت کامل بسر ببرند، چربی ها بهتر هضم می شوند؟ بله این یک حقیقت زیباست.

خوردن یک لیوان آب لیمو برای سم زدایی

از مصرف الکل بپرهیزید

الکل کالری بالایی دارد، مصرف زیاد الکل موجب می شود بدن مخصوصا مغز و کبد ضعیف شود. بسیار مراقب کبد این عضو مفید بدنتان باشید. می توانید بجای الکل از نوشیدنی ها و آب میوه های طبیعی استفاده نمایید.

گوشت و مرغ ارگانیک مصرف کنید

حیواناتی که بصورت صنعتی پرورش می یابند و تغذیه آنها نیز طبیعتا صنعتی است، در معرض آنتی بیوتیک ها و محصولات شیمیایی می باشند در نتیجه می بایست مصرف این نوع گوشت ها را کاهش داده و از محصولات گوشتی اورگانیک استفاده نمایید. گوشت های اورگانیک گرانتر می باشند اما در عوض پولی که می بایست صرف هزینه های دارو و دکتر کنید ذخیره می شود. این گوشت ها طعم بهتری نیز دارند. پس به نفع ماست که برای دور ماندن از بیماری ها و انباشته شدن سموم مختلف در بدن، برای تغذیه مناسب خود هزینه نماییم.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *