وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

روش های جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار باید انجام گیرد، اما به دلیل هزینه‌های دندانپزشکی و مضراتی که دارد (حساس شدن دندان و خشن شدن سطح دندان) می‌توانید با خواندن این مطلب روش‌های جرم گیری دندان در خانه را یاد بگیرید که بسیار سالم‌تر هستند.

روش های جرم گیری دندان در خانه

موز, پوست موز, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با پوست موز

موز یکی از میوه های خوشمزه است که علاوه بر خود پوستش دارای خواص زیادی است. پوست موز غنی از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است که در سلامت دندان و مینای دندان و سفید شدن دندان‌ها موثر هستند. می‌توانید در هر هفته با کشیدن پوست موز بر روی دندان‌ها به شکل 2 تا 4 بار موجب سفید شدن دندان‌های خود شوید.

سرکه, سرکه سیب, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با سرکه سیب

سرکه سیب نیز دارای خواص بسیاری است که برای جرم گیری دندان می‌توان از آن استفاده کرد. می‌توانید با غرغره کردن سرکه سیب و مقداری آب، جرم‌های تشکیل شده روی دندان‌ها را از بین ببرید و همچنین با خواص ضدباکتریایی که دارد موجب سلامت دهان و دندان می‌شود.

جوش شیرین, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با جوش شیرین (بی کربناتSodium bicarbonate)

جوش شیرین که بیشتر در صنعت غذایی استفاده می‌شود دارای خواص زیادی چون درمان خون دماغ، کاهش سوزش ادرار و برای سفید شدن دندان‌ها موثر است. شما می‌توانید در هفته دو بار مقداری جوش شیرین را به خمیردندان خود اضافه کنید و تاثیر آن را در سفید کردن دندان‌ها مشاهده کنید. دقت کنید از استفاده روزانه جوش شیرین خودداری کنید، زیرا موجب پوسیدگی مینای دندان می‌شود.

همچنین می‌توانید 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین با 5 قطره پراکسید هیدروژنHydrogen peroxide” مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. اگر خمیر سفت بود می‌توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید. اکنون می‌وانید مانند مسواک زدن روی دندان‌ها استفاده کنید و 5 دقیقه بعد آن را بشویید.

نارگیل, روغن نارگیل, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با روغن نارگیل

نارگیل نیز یکی از میوه‌های خوشمزه و پر خاصیت است. روغن بدست آمده از نارگیل را می‌توان برای سلامت پوست و دندان‌ها استفاده کرد، زیرا دارای خواص ضدباکتریایی است. شما می‌توانید آن را غرغره کنید به مدت 5 دقیقه یا درون یک بطری یا شیشه 6 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و شش قاشق دیگر جوش شیرین و 25-30 قطره روغن ضروری دلخواه «روغن اوکالیپتوس، روغن گریپ فروت یا نعناع» را با هم ترکیب کنید و داخل شیشه یا برای راحت‌تر شدن شما می‌توانید داخل بطری خالی سس گوجه فرنگی بریزید. می توانید دو بار در روز از آن به شکل خمیر دندان استفاده کنید.

آب اکسیژنه, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

آب اکسیژنه که اثر میکروب‌کشی و بوبری دارد، یکی از روش‌های ارزان برای سفید کردن دندان‌ها می باشد. استفاده از آب اکسیژنه برای سفید کردن دندان ها یکی از روش های تایید شده توسط جامعه دندان پزشکان آمریکا می‌اشد.

مقداری از این ماده را با آب مخلوط کنید و روزمره آن را غرغره کنید ولی در صورت ایجاد حساسیت مصرف آن را متوقف کنید.

ذغال چوب فعال, جرم گیری دندان

سفید شدن دندان با زغال چوب فعال

زغال چوب فعال یکی از ماده های ناشناخته است که دارای خواص و فواید زیادی مانند، سفید کردن دندان ها، به عنوان ماسک صورت، سم زدایی بدن … است. قرار دادن این ذغال در دهان بعلت فرآوری بودن آن مشکلی ندارد. این زغال دارای فواید سم زدایی و یک راه حل خانگی برای سفید کردن دندان ها است و قرار دادن آن بر روی دندان باعث می شود که جرم های روی دندان از بین برود. توصیه می شود که این زغال با خمیردندان مخلوط کرده و به مدت سه دقیقه بر روی دندان گذاشته و دندان ها را با آن مسواک کنید. این کار را در هفته دو یا سه بار تکرار کنید.

گردآوری : وب سایت بروزسلامت دهان و دندان

هزینه جرم گیری دندان, فیلم جرم گیری دندان, جرم گیری دندان درد دارد؟, مراقبتهای بعد از جرمگیری دندان, جرم گیری دندان در خانه, مضرات جرم گیری دندان, جرم گیری دندان با لیزر, جرم گیری لثه چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *