وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دندان های سفید بدون خمیر دندان

دندان های سفید بدون خمیر دندان
دندان های سفید بدون خمیر دندان
دندان های سفید بدون خمیر دندان
چه کسی میخواهد دندان سفید تری نداشته باشند؟ با این حال اکثریت مردم دندانشون سفید نیست. به لطف تغذیه ناسالم و استفاده بیش از حد از نوشیدنی هایی از جمله چای و قهوه, باعث شده دندان های رنگ پریده و زرد داشته باشیم .
افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارند بیشتر به تغییر رنگ دندان ها دچار می شوند . این عمدتا به دلیل محتوای نیکوتین موجود در تنباکو هست که باعث تغییر رنگ دندان ها است.بدست آوردن دندان های سفید تر چندان مشکل نیست . به این دلیل که دارو هایی خانگی وجود دارد که بدون هزینه به شما کمک خواهد کرد دندان های خود را سفید نگه دارید.نمک طعامنمک طعام به عنوان ۱ عامل سفید کننده خوب شناخته شده و از اینرو می تواند در سفید کردن دندان ها به شما کمک کند. شما می توانید این کار رو به کمک نمک طعام و مالش آن بر روی دندان های خود در برخی از زمانها انجام دهید.جوش شیرین

می تونید برای چند هفته این کار رو انجام بدید و نتایج خوبی رو بدست بیارید .و یا با خمیر دندان بدون فلو راید خود مخلوط و بکار ببندید.

هویج خام

مهم نیست که تا چه اندازه عجیب و غریب به نظر بیاد . اما هویج خام درمان خانگی خوبی برای سفید کردن دندان ها می باشد. برای این کار هویج  رو میتونید رنده کنید و بر روی دندان های خود بمالید و یا خود هویج را بخورید و نتیجه فوری رو ببینید.

لیمو

یکی از بهترین راههای سفید کردن دندان مالیدن لیموی ترش یا شیرین و یا آب آن بر روی دندان است. پرزهای لیمو همانند نخ دندان عمل میکند . لیمو عامل سفید کننده خوبی است.

فراورده های لبنی سالم و طبیعی

شما می توانید دندانهای خود را با اضافه کردن محصولات لبنی سالم و طبیعی در رژیم غذایی سفید نگه دارید. فراورده های لبنی از قبیل پنیر. ماست و شیر. لبنیات حاوی اسید لاکتیک است که می تواند دندان های شما رو سفید و از بیماریهای لثه جلوگیری کند. اگر شما به این غذاها حساسیت دارید بهتر است از خوردن این غذاها اجتناب کنید.

خاکستر چوب

خاکستر چوب واقعا می تواند در خانه درمان موثری برای سفید کردن دندان ها باشد. این عمدتا به دلیل هیدروکسید پتاسیم است که سفید کننده خوبی برای دندان است. شما می توانید خاکستر چوب به خمیر دندانهای بدون فلوراید خود اضافه و یا بدون خمیر بر روی دندان مالش دهید. با این حال اگر حساسیت یا مشکل لثه داشتید از مصرف آن خودداری کنید.

برگ مریم گلی

برای داشتن دندان های سفید چیزی که دست و پاگیر نیست استفاده از مریم گلی می باشد. خرد کردن برگهای مریم گلی و مالیدن آن روی دندان ها و یا مخلوط کردن آن با خمیر دندان می تواند دندان ها را سفید کند. برای شستشو دندان های خود می توانید از جوشانده مریم گلی نیز استفاده نمائید.

زردچوبه

شما می توانید برای سفید کردن دندان های خود از زردچوبه استفاده کنید. برای این کار زرد چوبه را به نمک و آبلیمو اضافه کنید و به عنوان یک خمیر دندان گیاهی استفاده کنید. از این خمیر سه بار در یک هفته استفاده کنید.بیشتر از یک هفته ادامه ندهید.

پوست درخت گردو

پوست درخت گردو را می توان خرد و آسیاب کرد و برای مسواک زدن با خمیر دندان خود بکار برد . این کار می تواند هر روز انجام شود برای حفظ سفیدی دندان و پیشگیری از تشکیل پلاک بر روی دندان ها بسیار مفید است.

توت فرنگی

مالیدن توت فرنگی بر روی دندان ها در سفیدی آن ها موثر است.

توصیه های مفید

محدود کردن مصرف چای

نوشیدنی های گرم مانند چای و قهوه از دلایل شماره یک  تغییر رنگ دندان هاست. با محدود کردن چای و قهوه شما قطعا قادر خواهید بود دندان های سفید خود را حفظ کنید.

ترک سیگار

سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده تغییر رنگ دندان هاست . بنابراین اگر شما عادت به مصرف سیگار دارید بهتر است در اسرع وقت ترک کنید.

نکته

فقط فراموش نکنید با مسواک زدن ۲ بار در روز بهمراه نخ دندان و غرغره پس از هر وعده غذایی دندان های خود را تمیز نگه دارید که موجب جلوگیری از هر نوع فساد و پوسیدگی دندان خواهد شد و همچنین جلوگیری از بوی بد دهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *