وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

دمنوش برای زیبایی پوست

دمنوش برای زیبایی پوست

دمنوش برای زیبایی پوست

دمنوش برای زیبایی پوست

همه ما بخاطر فرهنگ اصیل و غنی ایرانی که داریم با دمنوش‌ها کم و بیش آشنا هستیم. دمنوش‌های گیاهی به این دلیل غیرشیمیایی و طبیعی بودن دارای خواص فراوانی هستند. از آنها می‌توان برای پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها استفاده کرد. از خواص دمنوش‌های گیاهی میتوان به جوان سازی و زیبا سازی پوست اشاره کرد. در اینجا چند دمنوش برای زیبایی پوست را معرفی می‌کنیم.

دمنوش برای زیبایی پوست

پوست بدن آخرین اندامی است که مواد مغذی از خون را دریافت می‌کند اما اولین لایه دفاعی در برابر خطرات خارجی محسوب می‌شود. همین مسئله نشان دهنده اهمیت ویژه پوست بدن  می‌باشد و این یعنی مراقبت از پوست و رساندن مواد مغذی به آن بسیار مهم و پراهمیت است.

دمنوش چای سبز

چای سبز از بین انواع دمنوش‌ها شاید مشهورترین آنها باشد. این چای به واسطه داشتن پلی‌فنو‌های متنوع، خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش دارد. همچنین اثر بازسازی‌کننده و جلوگیری آن از پیری به اثبات رسیده است. چای سبز با رادیکال‌های آزاد ایجاد شده بر اثر تابش اشعه ماوراءبنفش بر سطح پوست مقابله می‌کند و خطرات این اشعه از جمله پیری پوست و ابتلا به سرطان‌های مختلف پوستی را کاهش می‌دهد.
علاوه بر خواص ضدالتهابی (آنتی‌اکسیدانی) و ضدپیری دمنوش چای سبز، کمپرس تی‌بگ‌های چای سبز کیسه‌ای بر پلک پایینی تا حد زیادی می‌تواند از پف‌آلودگی و چروک‌های ظریف زیر چشم جلوگیری کرده و وضعیت شاداب‌تری به پوست زیر چشم بدهد.

دمنوش برای زیبایی پوست

دمنوش پونه

این گیاه خوشبو و معطر سرشاز از خاصیت برای پوست است و دمنوش آن علاوه بر بوی مطبوعش که درمانگر افسردگی و استرس است برای پوست های خشک نیز نرم کننده ای قوی به حساب می آید.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف عرق پونه می‌تواند سبب از بین رفتن جوش و آکنه‌های پوستی در افراد شود، همینطور التهاب پوست‌های خشک را برطرف نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بوییدن عرق پونه نیز می‌تواند سبب افزایش ترشح هورمون‌های شادی آور در فرد شود و همینطور سطح توان و انرژی او برای انجام کار‌ها را بالا ببرد، استشمام رایحه‌های خوشبو می‌تواند سبب از بین رفتن استرس و افسرده گی و خوش رنگ شدن پوست صورت گردد.
کار‌شناسان به افرادی که می‌خواهند از پونه برای داشتن پوستی سالم‌تر استفاده نمایند توصیه می‌کنند از پونه تازه و یا در صورت استفاده به صورت صنعتی از برند‌های مرغوب و استاندارد بهره بگیرند.

دمنوش برای زیبایی پوست

دمنوش بابونه

درمیان دمنوش ها و چای های گیاهی بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری های پوستی برخوردار است و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه ها استفاده می شود. بابونه حتی برای پوست های جوش دار و ملتهب نیز مصرف می شود. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که نقش مهارکننده رادیکال های آزاد را ایفا می کند.

گردآوری اختصاصی : وب سایت بروزسلامت پوست و مو – گیاهان دارویی

دمنوش برای شفافیت پوست, دمنوش برای شادابی پوست, دمنوش شفافیت صورت, دمنوش برای روشن شدن پوست, بهترین دمنوش برای جوش صورت, دمنوش برای لک صورت, دمنوش های زیبایی پوست صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *