وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

در يك دقیقه از دست‌هایتان مراقبت کنید

در يك دقیقه از دست‌هایتان مراقبت کنید

قدر دست‌هايتان را بدانيد چون دست‌ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند و دست‌هایی نرم و لطیف مطمئنا تاثیر مثبتی از خود بر جا می‌گذارند. از این رو باید از دست‌ها به خوبی مراقبت کرد. وضعيت دست‌هاي شما به نحوه مراقبت از آنها بستگي دارد.

مجله سیب سبز: بیشتر افراد زیبایی را تنها در پوست صورت و موی سر می‌دانند درحالي که مراقبت از دست و ناخن‌ها هم جزو مقوله پوست و زيبايي است و اهميت بسيار دارد. به دليل اينکه در طول روز بيشتر كارهاي ما با دست انجام مي‌شود، امکان آسيب به پوست و ناخن‌هاي دست بسيار زياد است به خصوص در فصل‌های سرد سال پوست دست آسیب‌پذیرترین قسمت بدن است بنابراين مراقبت از آن بسيار ضروري است. قدر دست‌هايتان را بدانيد چون دست‌ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند و دست‌هایی نرم و لطیف مطمئنا تاثیر مثبتی از خود بر جا می‌گذارند. از این رو باید از دست‌ها به خوبی مراقبت کرد. وضعيت دست‌هاي شما به نحوه مراقبت از آنها بستگي دارد.

مراقبت يك دقیقه‌ای

روغن یادتان نرود: شما می‌توانید برای حفظ رطوبت دست‌هایتان قبل از اینکه شروع به ظرف شستن کنید و قبل از دستکش دست کردن چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون روی دست‌هایتان ماساژ دهید و برای شست‌وشوی دست‌هایتان، یک قاشق شکر به مایع دستشویی خود اضافه کنید تا با هر بار شستن از پوست‌تان یک لایه‌برداری ملایم نیز داشته باشید.

مراقبت 10 دقیقه‌ای

اسکراب بسازید: 3 قاشق غذاخوری شکر را با يك قاشق غذاخوری روغن نباتی(زیتون یا بادام یا …) مخلوط کنید و حدود 5 تا 7 دقیقه روی دست‌هایتان بمالید و سپس آب بکشید. البته می‌توانید مقداری نمک و آبلیمو را با هم مخلوط کنید (بهتر است به یک میزان باشند) لیمو رنگ پوست شما را روشن و لکه‌های ناشی از آفتاب را تا حد زیادی کمرنگ می‌کند. همچنین می‌توانید مقداری مساوی شکر، آب و آبلیمو را به دست‌ها بمالید و صبر کنید تا روی دست خشک شود و سپس آن را آب بکشید. در نهایت مخلوط چسبناک آرد گندم و آب می‌تواند دست‌های شما را نرم کند.

مراقبت 30 دقیقه‌ای

شما می‌توانید با ساختن یک مخلوط شیرین بسیاری از مشکلات دست‌هایتان را حل کنید. مقداری مساوی روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کنید و سپس دست‌هایتان را بشویید و هنگامی که هنوز مرطوب است، این مخلوط را به دست‌هایتان بمالید سپس یک دستکش نخی دست‌تان کنید و اجازه دهید این مخلوط کاملا در دست‌هایتان نفوذ کند.

مراقبت 5 دقیقه‌ای

حمام شیر: یک کاسه شیر را گرم کنید اما خیلی داغ نشود و سپس دست‌های خود را در آن بگذارید. شیر آب از دست رفته دست‌های شما را تامین و ناخن‌ها را تقویت می‌کند. شیر یک ماده طبیعی خوب برای نرم کردن پوست است چون دارای موادی چون اسید لاکتیک و آلفاهیدروکسی اسید است که این مواد پوست خشک شده را به طور طبیعی لایه‌برداری می‌کند. همچنین کلسیم موجود در شیر می‌تواند ناخن‌های شما را تقویت کند.

ماساژ کم: یک وقت خوب برای ماساژ دست‌هایتان زمانی است که به آنها کرم می‌زنید. پیشنهاد می‌کنیم اول یک قطره از یک اسانس مورد علاقه‌تان مثل اسانس اسطوخودوس را به کرم خود اضافه کنید، سپس مقداری از کرم را کف یکی از دست‌هایتان بگذارید و پشت دست دیگر ماساژ دهید. بهتر است هر دست را حدود یک دقیقه ماساژ دهید، هر کدام از انگشت‌هایتان را نیز جداگانه ماساژ دهید.

یک پاسخ

  1. گاه گاهی که دلم تنگ
    و نگاهم ابری است ،
    کاش میشد که تو را میدیدم .
    عشق یعنی خاطرات بی غبار
    عشق یعنی چشم خیس مست او
    زیر باران دست تو در دست او .
    زمزمه از عاشقی با سوز و ساز
    عشق یعنی یک تمنا یک نیاز
    دفتری از شعر و از عطر بهار
    خون ما از خون دیگر عاشقان رنگین تر است
    گاه یک دشنام از صدها دعا شیرین تر است
    بر مزارم این غبار از سنگ هم سنگین تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *