وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان کمر درد با ورزش

حرکات کششی

درمان کمر درد با ورزش

حرکات کششی

کمر درد در بین زنان و مردان بسیار شایع است. زمانی که کمر درد سراغ انسان می آید، زندگی دچار اختلال می شود زیرا گاهی کمر درد چنان شدید است که فرد اصلا امکان حرکت ندارد. کمر دردهایی که در قسمت پایین کمر بروز می کند، بسیار متداول می باشند. این معضل نشان از نشستن های غلط، کار کردن بیش از حد، برداشتن غیر اصولی بار سنگین و … می باشد. اما ورزش برای کاهش کمر درد بسیار موثر و داروی کمر درد می باشد. درمان کمر درد با ورزش امری امکان پذیر است. این مقاله درباره درمان کمر درد با ورزش می باشد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

درمان کمر درد با ورزش

اگر در ناحیه پایین کمرتان درد احساس می کنید و آنجا مرتب درد می گیرد، بهتر این است که فعال باشید. این فعالیت اگر ورزش باشد، هم کمردردتان کاهش می یابد و هم درمان می شود. شاید بهترین ورزش برای درمان کمر درد یوگا است.

ورزش یوگا به این دلیل که حرکاتی کششی، قدرتی و انعطاف پذیر دارد موجب کاهش کمر درد می شود. علت کمر درد غالبا بخاطر دلایل زیر است :

  • کم بودن انعطاف پذیری لگن
  • ضعیف بودن عضلات شکم
  • ضعیف بودن عضلات لگن

اگر این عضلات را تقویت و قدرتمند کنید، کمر درد کاهش می یابد. یوگا در ضمن یک ورزش مفید برای آرامش ذهن است و ذهن آرام در درمان کمر درد بسیار تاثیر گذار می باشد.

اگر بطور مداوم ورزش نمایید علی الخصوص یوگا و حرکات کششی، موجب می شود جریان خون در عضلات افزایش یافته و کاهش کمر درد را به دنبال داشته باشد. ورزش کردن بدن شما را متناسب می کند و اجازه نمی دهد وزنتان کم و زیاد شود و همین امر یکی از مهمترین علل سلامتی بدن است.

اگر در نحوه صحیح نشستن دقت نمایید – بار سنگین را بلند نکنید یا با رعایت اصول بلند نمایید – اعصاب خود را همیشه آرام نگه دارید و همچنین مراقب وزن مناسب خود باشید، کمر درد شاید سراغتان نیاید.

در اینجا حرکات یوگا برای کمر درد را به شما آموزش می دهیم. انجام این حرکات موجب می شود که کمر درد سراغتان نیاید و اگر کمر درد داشته باشید، با این حرکات درمان شود.

حرکت کوه یا سگ سر پایین

کسانی که در طول روز زیاد فعالیت ندارند و مثلا بخاطر شغلشان مجبورند ساعات طولانی روی صندلی بنشینند، عضلات کمرشان خشک می شود و دیگر انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. زمانی که عضلات به این حالت عادت می کنند به مرور زمان عضلات دچار گرفتگی و درد می شوند. حرکتی در یوگا وجود دارد که به حرکت کوه یا سگ سر پایین مشهور است و با انجام دادن آن و کششی که به عضلات کمر می دهد موجب کاهش کمر درد می گردد.

حرکت کوه در یوگا

طبق تصویر به این حالت قرار بگیرید. پاها می بایست به اندازه عرض لگن باز شود. دست ها نیز به اندازه عرض شانه باز کنید.

دقت داشته باشید که سر کاملا موازی با ستون فقرات باشد. گردن را نباید به سمت بالا بگیرید. نگاهتان باید در جهت پاهایتان باشد. معمولا بدن کسانی که خشک هست و انعطاف ندارد در این حالت، سخت است که کف پاها کاملا روی زمین قرار گیرد و کف پا روی زمین نیست. اشکال ندارد. به مرور می توانید کف پا را روی زمین قرار دهید.

زمانی که در این حالت قرار می گیرید بدنتان به شکل هشت در می آید. دقت نمایید که زانوها کاملا باید صاف بمانند و از خم کردن آنها خودداری نمایید.

در بهترین حالت کف پاها کامل روی زمین قرار می گیرد، کمر کاملا صاف، سر هم راستای کمر و نزدیک به زمین است. چند ثانیه در این حالت بمانید.

درمان کمر درد با ورزش

خوب حرکت دیگری که در یوگا انجام می دهند و برای کمر درد تاثیر بسیار زیادی دارد، این حرکت است که در تصویر می بینید. این حرکت از حرکت قبلی سخت تر و پیچیده تر است و کسانی که بدن خشکی دارند نمی توانند این حرکت را کامل انجام دهند. نباید به خودتان فشار بیاورید زیرا احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. تا جایی که می توانید پا را در بغل بگیرید. اما تاکید می کنیم که اصلا بخودتان فشار نیاورید. به مرور که بدنتان نرم می شود، می توانید دقیقا مانند تصویر انجام دهید.

درمان کمر درد با یوگا

درمان کمر درد با ورزش

در این حرکت، پاها را دراز کرده و یکی از پاها را طبق تصویر با دستان خود بگیرید و به بدن نزدیک نمایید. کف پا باید روی بازویتان قرار گیرد. البته شاید سختتان باشد. بخودتان فشار نیاورید. حتما باید کمرتان صاف باشد.

بمدت چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس پا را صاف کرده و پای دیگر را جمع نموده و با دست بگیرید.

گردآوری : berroz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *