وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

بیماری کبد چرب به واسطه رژیم غذای نامناسب و سبک زندگی غلط ایجاد می‌شود. درمان کبد چرب با رژیم غذایی راه حلی است که جوابگو بوده و فرد از این بیماری رها می‌شود.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

در این مطلب سعی شده است با معرفی مواد خوراکی مفید برای درمان کبد چرب، به شما کمک کنیم تا به این بیماری غلبه کنید.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با سبزیجات تیره رنگ

سبزیجات تیره رنگ موجب پاکسازی کبد می‌شوند. رژیم غذایی سرشار از سبزیجات سبز تصفیه کننده کبد می‌باشند. مصرف این نوع سبزیجات ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های سالم را برای بدن تامین می‌کند. یکی از خواص کلم بروکلی جلوگیری از افزایش چربی در کبد است. اسفناج نیز موجب کاهش وزن می‌شود و این عامل برای حفظ سلامت کبد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

درمان کبد چرب با قهوه

طبق تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، مصرف قهوه می‌تواند موجب پیشگیری از آسیب‌های بیماری کبد چرب شود. قهوه این توانایی را دارد که آنزیم‌های غیرطبیعی کبد را در اشخاصی که در معرض بیماری کبدی هستند کاهش دهد.

درمان کبد چرب با آب پنیر

آب پنیر دارای پروتئینی است که محققان آمریکایی دریافته‌اند که این پروتئین نقش محافظتی در برابر کبد چرب غیرالکلی دارد. شیر و ماست هم سرشار از پروبیوتیک‌هایی است که موجب حفظ عملکرد اندام‌های گوارشی مانند کبد می‌شوند. پروبیوتیک‌های شیر و ماست موجب بهبود فرآیند هضم نیز می‌شوند.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی

درمان کبد چرب با رژیم غذایی مدیترانه‌ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مواد غذایی طبیعی است. این رژیم سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان‌ها است. مواد خوراکی مانند غلات، ماهی، میوه و سبزی و روغن زیتون در این رژیم جایگاه ویژه‌ای دارند. طبق گزارشات موجود، در مناطق مدیترانه‌ای همچون یونان و ایتالیا بیماری کبد چرب دارای کمترین نرخ است.

درمان کبد چرب با آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن فیبر و چربی‌های سالم به کنترل وزن کمک فراوانی می‌کند. آووکادو در بین دیگر گزینه‌های غذایی بیشترین نقش را در کاهش آسیب‌های کبدی دارا می‌باشد.

درمان کبد چرب با پروتئین سویا

محققان دانشگاه ایلینوی پی برده‌اند که پروتئین سویا بطور فوق‌العاده‌ای موجب کاهش تجمع جربی و تری گلیسرید در ارگان‌های بدن افراد چاق می‌شود.

درمان کبد چرب با دانه‌های کامل

دانه‌های کامل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند که این موارد به عملکرد کبد کمک می‌کند. کینوا، جو، برنج قهوه‌ای و چاودار غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده‌اند. مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده موجب پیشگیری از افزایش ناگهانی قند خون شده و موجب تولید یک منبع منظم انرژی می‌شود.

گردآوری : وب سایت بروز – بیماری ها

درمان کبد چرب با خاکشیردرمان کبد چرب دکتر روازادهدرمان فوری کبد چربدرمان کبد چرب با طب سنتیدرمان کبد چرب گرید 2عوارض کبد چربعکس کبد چربدرمان کبد چرب گرید 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *