وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان میگرن با اسپری بینی ! | migraine

bigstock-Teen-woman-with-headache-holdi-13038107
درمان میگرن با اسپری بینی ! | migraine

محققان دانشگاه های روزمن و یوتای آمریکا موفق به ابداع اسپری بینی برای درمان میگرن شدند که می تواند گزینه درمانی جدیدی برای مبتلایان به این بیماری باشد.

محققان آمریکایی متوجه شدند که داروی «پروکلرپرازین» که اکنون به صورت قرص و تزریق برای درمان تهوع و استفراغ استفاده می شود، اسپری آن در بینی تاثیر سریعتری در تسکین افراد مبتلا به میگرن دارد.

حدود هشت میلیون نفر در انگلیس از حملات میگرن که موجب بروز اختلالات بینایی، سرگیجه، تهوع و حساسیت به نور و صدا می شود، رنج می برند.

برخی اوقات میگرن آنقدر شدید است که فرد را از کار کردن و انجام فعالیت های معمول باز می دارد.

در حال حاضر داروهایی به نام «تریپتان» (triptans) برای درمان میگرن استفاده می شود، امابیش از یک سوم افراد مبتلا به میگرن به این دارو واکنش نشان نمی دهند و به عوارض جانبی آن مبتلا می شوند.

محققان دانشگاه «روزمن» (Roseman) و دانشگاه «یوتا» آمریکا در مطالعاتی متوجه شدند که داروی پروکلرپرازین نسبت به سایر داروها برای تسکین درد بهتر است.

آنها همچنین معتقدند که مدل افشانه ای این دارو تاثیر سریعتری نسبت به مصرف قرص دارد و بیماران نیز در استفاده از آن راحت تر هستند.

محققان می گویند: عوارض جانبی ناشی از استفاده از اسپری بینی معمولا کمتر از سایر داروها است و احتمال کارایی و موثر بودن آن بیشتر است.

اسپری بینی پروکلرپرازین این پتانسیل را دارد که به عنوان یک گزینه مفید اضافی برای داروهای موجود بکار رود؛ با این وجود این محصول هنوز در مراحل ابتدایی ساخت خود قرار دارد.

این اسپری بینی هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و در گام بعدی قرار است که بی خطری و تاثیر این اسپری در مطالعات بر روی موش ها بررسی شود.

منبع : به گزارش ایرنا از هلث | irna.ir

بازنشر » berroz.com

درمان میگرن با اسپری بینی ! | migraine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *