وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

درمان خانگی میخچه

درمان خانگی میخچه

درمان خانگی میخچه

درمان خانگی میخچه

میخچه یکی از مشکلات پوستی است که در قسمت های نازک و بدون مو ایجاد می شود، میخچه پینه ای شکل و از پوست مرده بدن است. این ضایعات بیشتر در انگشتان پا، قسمت پنجه پا و یا در قسمت‌های ضخیم کف دست، به دلیل فشار و سایش مداوم، ایجاد می‌شوند. با درمان خانگی میخچه می‌توان براحتی این ضایعات را از بین برد.

درمان خانگی میخچه

درمان خانگی میخچه

روش‌های خانگی درمان میخچه

میخچه و سنگ پا : استفاده از سنگ پا روشی رایج و بسیار مفید است که موجب کاهش درد میخچه نیز می‌شود. قبل از خواب بمدت ده دقیقه پای خود را درون آب گرم قرار دهید تا پوست ناحیه میخچه نرم شود و سپس توسط سنگ پا، 3 تا 5 دقیقه آن ناحیه را ماساژ دهید و سنگ پا را آرام به جلو و عقب بکشید. بعد از این کار، با یک پنبه ناحیه مورد نظر را روغن کرچک بزنید و روی آن را بپوشانید تا صبح بماند. این کار را بمدت چند روز انجام دهید تا میخچه کاملا از بین برود.

درمان میخچه با سرکه :

روش دیگری که موجب رفع میخچه می‌‎شود، استفاده از سرکه است. شب وقت خواب یک قسمت سرکه را با سه قسمت آب مخلوط کرده و بعد توسط وسیله ‌ای نرم محل میخچه را ماساژ دهید. روز بعد میخچه پوسته پوسته می‌شود که با سنگ پای تمیز، آرام پا را سنگ بکشید و سپس به محل میخچه روغن نارگیل یا روغن زیتون بزنید. چند روز اینکار را انجام  دهید تا میخچه درمان شود.

میخچه و آب لیمو

روزی سه مرتبه آب لیموی تازه روی میخچه بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود. می‌توانید از میخک هم استفاده کنید : مقداری میخک را در یک قاشق غذاخوری آب لیمو خیس کنید و 15 دقیقه منتظر بمانید. سپس این محلول را به محل میخچه بزنید و صبر کنید تا خشک شود. هر روز چند بار این کار را انجام دهید.

درمان خانگی میخچه

درمان میخچه با سیر

وقت خواب نصف سیر را به محل میخچه بزنید و زمان که خشک شد، آن را با باند ببندید تا یک شب بماند. صبح پانسمان را باز کنید و پا را با آب گرم بشویید. هرشب انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

راه دیگر این هست که 2 عدد سیر را با کمی سرکه روی میخچه بمالید و ماساژ دهید. سپس مقداری پنبه روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید. 2 تا 3 ساعت منتظر بمانید و پانسمان را باز کرده و پا را بشویید. چند هفته تکرار کنید.

در روش دیگر، 2 تا 3 حبه سیر را خورد کنید و کمی نمک به آنها بزنید. سپس محل میخچه را با سیرهای نمک زده ببندید تا 3 روز بماند. پس از گذشت این 3 روز میخچه از بین می‌رود. اگر نیاز شد دوباره تکرار کنید.

میخچه و جوش شیرین

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب لیمو و کمی آب مخلوط کرده تا بصورت خمیر دربیاد سپس این خمیر را بر روی قسمتی که میخچه دارد ماساژ دهید و رویش را با باند ببندید. این کار را قبل خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد پا را با بشویید و سنگ پا بکشید تا لایه برداری شود.

روش دیگر این هست که 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط نمایید و سپس بمدت 10 تا 15 دقیقه پای خود را درون این محلول قرار دهید. سپس سنگ پا بکشید و پوست مرده را رفع نمایید.

گردآوری : وب‌سایت بروزبیماری‌ها

درمان میخچه با گوجه فرنگی, عکس میخچه, قطره میخچه, شکل ریشه میخچه, جراحی میخچه, درمان پینه کف پا, چسب میخچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *