وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

داشتن قلبی سالم و شاداب با پرهیز از پرخوری

داشتن قلبی سالم و شاداب با پرهیز از پرخوری
Healthy-Heart
داشتن قلبی سالم و شاداب با پرهیز از پرخوری

افراد با پرهیز از مصرف بیش از اندازه غذا و کاهش مصرف میوه جات، به ویژه میوه جات سرد، و همچنین، با مصرف غذا در هنگام گرسنگی از تندرستی خود بیشترین بهره خواهند برد و می‌ توانند سیستم گوارش و قلبی سالم و شادی را داشته باشند.

خوردن به منظور تأمین نیاز بدن، از غرایز اصلی بشر است و پاسخ دهی درست به این نیاز اصیل، جزو فطرت بشری قرار داده شده است.

اگر گرسنگی نبود، شاید بسیاری از افراد برای فعالیت از خواب بیدار نمی‌ شدند. به همین علت، خوردن غذا و خوراندن غذا به دیگران، به طور مکرر به صورت امر در قرآن مجید ذکر شده است.

از سوی دیگر، انباشتن شکم به شکل‌های مختلف مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است، بنابراین روزه داری و کاهش غذا، از اخلاق حسنه ذکر شده است. همچنین، توصیه شده است که از هر آنچه در زمین است، به جز مواد حرام، میل شود: «کلوا مما فی الارض حلالا طیبا» و از تحریم غذاهای حلال، مانند ماست و شیر، خودداری شود.

البته همیشه تفاوت‌های بین فردی و بین قومی در مقدار مصرف مواد غذایی مورد توجه است و هر فرد لازم است مطابق نیازها، عادات و سوابق غذایی خود، برنامه ریزی کند؛ مثلاً باید توجه داشت که قوانین منع یا کاهش غذا خوردن، مطلق نیستند و باید کوتاه مدت، با دقت و زیر نظر پزشک انجام شود.

متأسفانه عدم آموزش و توجه به دستورات و آداب غذایی، که از مهم ترین روش‌های مدیریت زندگی سالم است، بروز و توسعه بیماری‌ها و علائم گوارشی مانند ریفلاکس، دردهای گوارشی، یبوست مزمن و نفخ را موجب شده است.

به عقیده محسن ناصری استاد و رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی ایران، دانشگاه شاهد در پیام تندرستی امید عنوان کرده است که افراد با پرهیز از مصرف بیش از اندازه غذا و کاهش مصرف میوه جات به ویژه میوه جات سرد، و همچنین، با مصرف غذا در هنگام گرسنگی از تندرستی خود بیشترین بهره را خواهند برد و سیستم گوارش و قلبی سالم و شادی را خواهند داشت.

منبع : به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم

بازنشر » berroz.com

داشتن قلبی سالم و شاداب با پرهیز از پرخوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *