وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

داروهای خانگی برای خارش واژن یا ناحیه تناسلی

داروهای خانگی برای خارش واژن یا ناحیه تناسلی

خارش واژن

یکی از مشکلات مشترک که زنها اغلب با ان درگیر هستند خارش واژن میباشد بعید است زنی وجود داشته باشد که چنین مشکلی را در زندگی خود تجربه نکرده باشد . خارش واژن یا خارش ناحیه تناسلی بشدت ناتوان کننده است بخصوص سرکار باشید و نیاز به کنترل داشته باشد .طوری که ممکن است مایه خجالت و اندوه زنان شود از اینرو باید جدی گرفته شود.

خارش واژن بنا به دلایلی ایجاد میشود. شایع ترین دلیل میتواند عفونت قارچی یا سوزش در مهبل بدلیل مواد شیمیایی یا پد مورد استفاده در دوران قائدگی ایجاد شود . استفاده از لباس تنگ نیز دلیل دیگری می تواند باشد . فقدان بهداشت بعد فعالیت جنسی بیش از حد دلیل دیگری از این ناراحتی است . وقتی خارش ادامه یآبد ممکنه تبدیل به درد شده و ایجاد ناراحتی نماید . هنگامی که خارش واژن ادامه یآبد در نتیجه دنبال راه حل هایی میگردید خوشبختانه داروهای خانگی ساده ترین و با صرفه ترین راه درمان برای خلاص شدن از این مشکل میباشد .

داروهای خانگی برای خارش واژن یا ناحیه تناسلی

1سرکه سیب برای از بین بردن خارش واژن: سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد. برای این کار 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب با آب گرم ترکیب و واژن خود را با این آب دو بار در روز به مدت 2 الی 3 روز شستشو دهید. سرکه واژن را اسیدی و باکتری‌ها بمدت طولانی نمی توانند درون آن رشد کنند.

2کمپرس سرد برای تسکین خارش شدید واژن: خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشد و خوابخواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود آورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری آب سرد در مهبل. این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

3حمام نمک برای از بین بردن خارش واژن: نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتری‌ها و قارچ ها را ازبین ببرد. شستن واژن با آب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتری‌ها جلوگیری بعمل میاورد. همچنین شما میتوانید وان را با آب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید آب نمک بداخل واژن رفته و باکتری‌ها بطور موثر کشته شوند.

داروهای خانگی برای خارش واژن

4سیر تسکین بزرگ برای خارش واژن: سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد. میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد. جویدن 2 الی 3 حبه در دهان و سپس قراردادن ان در واژن.

5ماست یک درمان عالی برای درمان خارش واژن: استفاده از پرو بیوتیک ها به منظور از بین بردن باکتری‌ها کار جدیدی نیست. ماست خالص و خوب دارای کشت هایی است که میتواند با افزودن باکتری‌های خوب باکتری‌های بد را از بین ببرد. برای درمان خارش نوشیدن 1 فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است. ماست های بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد. راه دیگر استفاده از ماست قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است. برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید. ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

6برگ ریحان حذف خارش واژن: برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی – ضد قارچی و ضد باکتری دارد. برگ ریحان را در 2 فنجان آبجوش گذاشته دم کشیده. بمدت 20 دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این آب 2 بار در روز برای خارش واژن مفید است .

7برگ رزماری برای درمان خارش واژن: برگ‌های رزماری را بمدت 15 دقیق در آب خیسانده با آب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

8اهمیت نگه داشتن واژن خشک: سعی کنید واژن را خشک نگه دارید چون محیط مرطوب موجب افزایش و ازدیاد کشت باکتری‌ها و قارچ ها می شود.

9پوشیدن لباس های گشاد برای جلوگیری از خارش واژن: پیشگیری بهتر از درمان است اگر شما خارش واژن دارید حتما این توصیه را بکار بندید. پوشیدن لباس راحت و پنبه ی و ترک لباس تنگ و خلاف مزاج بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *