وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

خلاص شدن از شر مورچه , پشه و عنکبوت | راهکارهای طبیعی

grade3_unit9_image1
خلاص شدن از شر مورچه , پشه و عنکبوت | راهکارهای طبیعی

در فصل گرما حشرات کوچک و گاه چندش آور همه جا مزاحم هستند؛ از منزل و محل گرفته تا مسافرت وگردش در طبیعت. استفاده از حشره کش های شیمیایی راهکار درستی برای در امان ماندن از آنها نیست، زیرا این محصولات همان طور که برای حشرات سمی است سلامت شما ومحیط زیست را نیز به خطر می اندازد.

حشره کشی کاملا طبیعی

بیکربنات سود یک حشره کش عالی محسوب می شود چرا که علاوه بر تاثیر بالا، محیط زیست را نیز آلوده نمی کند. یک قاشق بیکربنات سود را با 5 قاشق روغن زیتون رقیق کنید و در نیم لیتر آب بریزید. این محلول را چندین بار در روز اسپری کنید.

خلاص شدن از شر پشه ها

روغن شمعدانی معطر برای مقابله با پشه ها مفید است. مقداری از آن را با روغن گیاهی خنثی رقیق کنید و روی پوست بمالید. همچنین نگذارید آب در ظروف و وسایلی مانند گلدان و… راکد بماند زیرا محل مناسبی برای تکثیر پشه ها خواهد بود. پوشیدن لباس های بلند نیز راه خوبی برای در امان ماندن از شر پشه هاست.

خلاص شدن از شر مورچه ها

اگر مورچه ها همه جا مزاحم هستند، از روغن اسطوخودوس و نعناع تند کمک بگیرید. 10 قطره روغن نعناع تند را با 5 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. سپس در یک چهارم لیتر الکل 40 درجه بریزید. این محلول را در محل عبور مورچه ها اسپری کنید.

خلاص شدن از شر عنکبوت

عنکبوت حشره ای چندش آور و مزاحم است که اغلب نمی توان به راحتی از دستش راحت شد. اما یک راه حل کاملا طبیعی و راحت به شما پیشنهاد می کنیم؛ صابون سیاه. این صابون را در آب رقیق کنید و در محل مورد نظر اسپری نمایید.

خلاص شدن از شر بید

مقدار مساوی از روغن های سدر، سرو، اسطوخودوس و رزماری را با هم مخلوط کنید و یک تکه چوب یا سنگی منفذدار را به آن آغشته نمایید. این کار را حتما تکرار کنید به خصوص در ماه شهریور که زمان باز شدن تخم های بید است.
توجه داشته باشید که استفاده از این روغن ها در مدت بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

منبع:www.Esante.fr

بازنشر » berroz.com

خلاص شدن از شر مورچه , پشه و عنکبوت | راهکارهای طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *