وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

جایگاه ویژه عفت و حیا در فیس بوک + عکس | دختران فیس بوکی

جایگاه ویژه عفت و حیا در فیس بوک + عکس | دختر فیس بوک | Facebook | عکس دختر فیس بوک تهرانی | فیس بوک چیست | دلیل گرایش جوانان به فیس بوک | عکس دختر لخت
جایگاه ویژه عفت و حیا در فیس بوک + عکس

بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ در برخی از این موارد شما عکس هایی از دوستان و همکاران خود می بینید که برایتان باور کردنی نیست!

فيس بوک (Facebook) يک سايت به اصطلاح و در لغت اجتماعي است که در چهارم فوريه سال ۲۰۰۴ راه اندازي شد؛ این سایت پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز فعالیت خود توانست مخاطبان زیادی را در کشورهای مختلف جهان از جمله “ایران” جذب کند.

سیاست گذاران و موسسان این سایت اهداف گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از تاسیس آن دنبال می کردند که نمونه ای از اهداف سیاسی آن را در حوادث پس از انتخابات در ایران مشاهده کردیم.

اما هدف از نگارش این گزارش بررسی اهداف سیاسی و اقتصادی فیس بوک در ایران نیست، بلکه قصد داریم تا تنها به گوشه ای از تاثیرات منفی “اجتماعی” و “فرهنگی” در این سایت که به بحث ایجاد “آلبوم تصاویر” و انتخاب یک “عکس” برای نمایه خود است بپردازیم.

اما فعالیت این سایت در کشور ما غیر قانونی است و از همین روی برای مخاطبان اینترنتی قابل دسترسی نبوده و به اصطلاح “فیلتر” است؛ اما نباید این حقیقت را نادیده گرفت که این سایت نسبتا مخاطبان زیادی در ایران پیدا کرده است.

“نام نویسی” نوشته ای است که با بزرگترین فونت پس از ورود به این سایت با آن مواجه می شوید و در ادامه آن می خوانید “نام نویسی رایگان است و همیشه خواهد ماند” که با کمی صرف وقت می توان به راحتی در این سایت عضو شد و به کاربران فیس بوک پیوست.

بر اساس این گزارش، هر روز بر مخاطبان این سایت در کشورمان افزوده می شود و به نظر می رسد که به جای فیلتر و نادیده گرفتن اثرات مخرب آن بهتر است فکری اساسی برای این پدیده جدید کرد؛ چرا که با توجه با عدم هم خوانی آن با عقاید، سنت و عرف مردم ایران، صدمات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترده ای را در آینده در بر خواهد داشت.

البته در ماه های اخیر جوانان دلسوز، معتقد و ارزشی به ناچار خود را در عرصه جدیدی از جنگ نرم دیده و با عضویت در این سایت به فعالیت های انقلابی در راستای حمایت از انقلاب و اسلام می پردازند و اصطلاحا مجبور به بازی در زمین حریف شده اند؛ چه آنکه قطعا آنها نیز از اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی این سایت مصون نخواهند بود زیرا که ماهیت این سایت حداقل با ارزش های ایرانی-اسلامی مردم جامعه ما همخوانی ندارد که هدف از این نگارش همانگونه که در آغاز کلام به آن اشاره شد پرداختن به این موضوع نیست.

اما پس از عضویت در این سایت می توان از امکانات متعدد اینترنتی آن استفاده کرد؛ برای نمونه در این سایت می توانید با کسانی که دوست هستید گفتگو (چت) کنید یا نظرات خود را به اشتراک گذاشته و درباره آن بحث کنید؛ یا به دوست یابی بپردازید و حتی با دوستان دوست خود نیز آشنا شوید تا به یک باره اجتماع کوچک چند نفره شما و دوستانتان به یک اجتماع بزرگ چند صد نفره یا هزار نفره تبدیل شود!

اما یکی دیگر از امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد و آسیب شناسی همین موضوع، بحث اصلی این گزارش است، “انتخاب عکس” و ” ایجاد یک آلبوم عکس” برای نمایه خود می باشد که متاسفانه روند تاسف باری را مخاطبان ایرانی در این بخش پیش گرفته اند و به نوعی در پازل از پیش تعیین شده غرب برای ترویج بی عفتی، بی بند و باری، بی غیرتی و بی حرمتی بازی می کنند. ” اقدامی بسیار تاسف بار و البته نگران کننده”

حتما می دانید که پس از عضویت در این سایت، تمام مخاطبان و کاربران فعال در آن می توانند به راحتی به نمایه شما دسترسی پیدا کنند و این اجازه را سایت و البته “خود شما” به دیگر کاربران داده اید که به راحتی شما را شناسایی کرده و در صورت لزوم به شما درخواست دوستی بدهند؛ اما نکته ای که واضح و مبرهن می باشد این است که پس از ورود به نمایه شخص دیگری اعم از دختر و پسر یا مرد و زن، شما عکس اصلی نمایه وی را مشاهده می کنید و تنها در بخش “عکس ها” یا همان “آلبوم عکس ها” کاربر می تواند دیگر تصاویر مربوط به خود را از دید شما پنهان کرده و آنها را تنها برای دوستان یا برخی از آنها به نمایش بگذارد.

اما بسیاری از کاربران ایرانی، (مخصوصا خانم ها) فیس بوک در بخش انتخاب “عکس نمایه خود” عکسی بد پوشش و بی حجاب را انتخاب می کنند که این موضوع نگران کننده است؛ کافی است شما نام یکی از همکاران، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، هم محله ای ها و … را که احساس می کنید در این سایت عضو است را پس از عضویت در این سایت جستجو کنید، که در اغلب موارد در صورت عضویت این افراد، با عکس های “عجیبی” مواجه می شوید که باعث تاسف و ناراحتی شما می شود!

سوال اینجاست که چرا باید برخی از مردم کشورمان در مواجهه با این پدیده به این شکل منفعلانه برخورد کرده و به راحتی استحاله شوند؟ البته تمام کسانی که عکس های بد پوشش را در این سایت قرار می دهند جاهل مقصر نیستند و در حقیقت این موضوع را به عنوان یک عرف قبول کرده و باورشان شده که تنها در یک “اتاق خصوصی” که دوستان هم جنسشان آنها را می بینند مشغول زندگی روزمره خود هستند؛ و نا گفته نماند کسانی هم هستند که با اغراض فرهنگی و اجتماعی اقدام به این کار می کنند.

اما تمام ماجرا به “عکس نمایه” ختم نمی شود! در قسمت “آلبوم عکس ها” نیز بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ طوری که به نظر می رسد برایشان “عرفی موجه” شده است؛ در برخی از این موارد شما عکس های خانوادگی دوستان و همکاران خود را با پوششی متفاوت و البته نامناسب می بینید که برایتان باور کردنی نیست!

برای نمونه شما در پایان این گزارش عکس هایی را از نمایه برخی مخاطبان فیس بوک که خود آنها در اختیار عموم جامعه قرار داده اند و یا عکس هایی را که در قسمت “آلبوم عکس های” برخی کاربران این سایت و بدون دوست شدن با آنها می توان مشاهده کرد را می بینید، که با آنکه قطعا خود این افراد با کمال میل و رضایت آنها را در اختیار عموم قرار داده اند اما چهره آنها را به خاطر رعایت اخلاق شطرنجی کرده ایم.

به نظر می رسد غرب برای ترویج بدحجابی، بی عفتی، بی حرمتی و البته فحشا راه جدیدی را در پیش گرفته است که نیازمند هوشمندی مردم و البته مسئولان در مواجهه با آن است؛ که در صورت ادامه این روند نه “حریمی” می ماند و نه “حرمتی”

facebook

 

facebook1

 

facebook2

 

facebook3

 

facebook4

 

facebook5

 

این عکس ها تنها با چند دقیقه جستجو از میان هزاران عکسی که آزادانه در اختیار تمام کاربران “فیس بوک” قرار داده شده جمع آوری شده است؛ قضاوت با شما

بروز » تحلیل ها و صحبت های بالا بعضی ها درست و بعضی هاشون بخاطر تندروی افراطیون کاملا اشتباه هستش … و اینکه کسی بخواد بگه فیس بوک بد هست یا چت تصویری حرام مثل رایتل … این از نااهل بودن و بی منطق صحبت کردن اون اشخاص هستش … کشور ایران مثل یک سد هستش که بخاطر مشکلاتی که همین افراد بوجود آورده اند هزاران ترک و نشتی در این سد وجود داره … حالا اونها می خوان با بستن جلوی یک ترک و نشتی جلوی این پیامدها رو بگیرن … در صورتی که باید کل سد یکبار برای همیشه عوض بشه ! اگر در جامعه ما ازدواج آسانتر بود ؟ اگر قیمت اجناس با درآمد مناسب بود ؟ اگر کسی میخواست تشکیل زندگی بده تا آخر همراهش بودند و رهاش نمیکردند در مشکلاتی که خودشون ایجاد کردن برای اینکه از خون مردم هم پول در بیارن بخورن ! انوقت !!! آیا میل به خودنمایی در جامعه بود ؟ هیچ چیزی باعث گناه در انسان نمیشه جز انگیزه اون … و با یکی دو روز هم درست نمیشه … چون کلا ذهن پاک جامعه رو همین افراد تند رو به سمت زشتی سوق دادند و الان یک فکر و فرهنگ شده !

نه فیلتر کردن نه برخورد کردن نه قانون اجباری تعیین کردن هیچکدوم راهکار نیست ! بلکه فقط باید از ریشه تمام افکار غلط و اشتباه این افراد تند رو کنار گذاشته بشه اونوقت وقتی جوان جامعه اطرافش هزاران موقعیت شکوفایی باشه اصلا وقت نداره بیاد طرف این حرف ها البته هستند کم ,که پول دارند و فقط میان دنبال خودنمایی در واقع مریض هستند ولی خیلی ها میان فیس بوک چون عقده دارند عقده بد نه … عقده خفقان صحبت منطقی عقده اینکه چرا رها شدیم توی جامعه ! یک پلاستیک آب رو در نظر بگیرید ! چقد همه چیزه درونش پیداست حتی زلالی آب ! با خفقان و مشلات جامعه بر دهن جوانان کاری کردند این پلاستیک آب رو که حرف ها و عقده ها  ( داشتن یک زندگی سالم و کم دغدغه )در درون جوانان فشرده تر و فضا تنگتر شه و یکهو … ترکید … و اون زلالی به هرجا رفت اما بخار شد زمین خوردش ! و اسم اینا میشه معضلات اجتماعی یا فحشا ! یا ولگردهای خیابونی یا بقول بعضی ها خص و خاشاک !!! و اونوقت میان تو خیابون بر علیه بی حجابی تظاهرات می کنند؟ خدا لعنت کنه تمام کسانی رو که باعث و بانی این کارهای غیر انسانی و ضد احکام اسلامی شدند !

میگن وقتی امام زمان بیاد دینی رو میاره که با کل دینی که ما تا الان دیدیم و شنیدیم خیلی فرق داره *

عصر امروز « mashreghnews.ir

باز نشر » berroz.com

جایگاه ویژه عفت و حیا در فیس بوک + عکس | دختران فیس بوکی | Facebook

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *