وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تن فروشی ثمره جور نشدن پول عمل برخي TS ها

تن فروشی ثمره جور نشدن پول عمل برخي TS هاتن فروشی ثمره جور نشدن پول عمل برخي TS ها
تن فروشی ثمره جور نشدن پول عمل برخي TS ها

تن فروشی ، شغلی که از نظر ارنیکا فقط نامش بد است و برای تامین هزینه عمل جراحی مجبور به تن دادن به آن است چرا که به قول خودش پول خوب می دهند و زحمت چندانی هم ندارد.

به گزارش خبرنگار عصر خبر ، محل قرار زیر پل پارک وی، ساعت 24 ، اینجا میعادگاه دختران و پسرانی است که قرار است پسر و دختر شوند اما تا این لحظه ناکام ماندند. نام مستعارش ارنیکاست قبلا او را اميد می خواندند، با هزار امید و آرزو از دیار خود خداحافظی کرده، برای عمل جراحی به تهران بیاید، اما هزینه بالای عمل جراحی باعث شد تا به فکر کار بیفتد، کار مناسب هم پیدا نکرد، به هر جایی برای کار معرفی می کرد برای او نظر داشتند و پول کمی هم در قبال کار کردنش به وی می دادند، پس راه حل جدیدی به ذهنش رسید، تن فروشی آری درست متوجه شدید، شغلی که از نظر ارنیکا فقط نامش بد است و برای تامین هزینه عمل جراحی مجبور به تن دادن به آن است چرا که به قول خودش پول خوب می دهند و زحمت چندانی هم ندارد.

تن فروشی ثمره جور نشدن پول عمل برخي TS ها

مبدا ارنیکا خیابان آفریقاست، به قول خودش بعد از ماه ها برای خودش صاحب سرقفلی است و با یک اشاره او خودروهای مدل بالای خارجی محکم بر ترمز می کوبند و شبی مهمانش می کنند. ارنیکا می گوید هنوز 4 میلیون تا جور شدن پول عمل فاصله دارم، تا زمانی که پول عمل جور شود مجبور به تن فروشی هستم، اما به خودم قول داده ام تا زمان جور شدن پول عمل تن فروشی کنم.

سوژه بعدی ما باز هم یک پسر است، اما فقط در ظاهر پسر است، او می خواهد دختر باشد و راه رفتن و تیپ ظاهری اش فریاد می زند که ایها الناس می خواهم دختر باشم اما نمی توانم.

در مترو صادقیه منتظر دوست پسرش بود به او نزدیک شدم و با وی همکلام شدم، صحبت کردنش با عشوه و ناز همراه بود، ابتدا از صحبت کردن امتناع کرد اما وقتی شغلم را گفتم، کمی اعتماد کرد و سوالاتم را با کراهت پاسخ داد، طناز هیکلی دخترانه داشت و ابروهایش را برداشته بود، جلوی موهایش را هم رنگ شده بود، صورت زیبایی داشت و در نگاه اول چهره اش به دل می نشست.

سوالاتم را یک به یک پرسیدم، طناز اهل شرق تهران بود، پدر و مادرش با بیماری وی کنار آمده بودند و به وی گفتند هوایش را دارند، حتی دوست پسرش را هم به رسمیت شناخته اند و به رفت و آمد هایش کار نداشتند.

کمی که گذشت انگار طناز به من اعتماد کرد و به سراغ حرف های دلش رفت، گفت برای عملمم پول جمع کردم، در یک شرکت خصوصی هم کار می کنم، پدرم هم گفت نگران خرج عملت نباش که پولش را خدا می رساند.

حین صحبت های ما موبایل طناز زنگ خورد و گفت: اشکان منتظرم است باید زودتر برم، راستی می خواهم با اشکان ازدواج کنم، خیلی دوستش دارم، گفته خوب شوم به خواستگاری ام خواهد آمد.

اما اولین جراحی تغییر جنسیت در ایران وقتی انجام شد که فریدون ملک آرا بعد از چندین مرحله پیگیری توانست مجوز این جراحی را از حضرت امام دریافت کند و به مریم ملک آرا تبدیل شود.

طبق فتوای امام خمینی(ره)، تغییر جنسیت برای افرادی که دچار «اختلال هویت جنسی»‌اند اشکال شرعی ندارد. در تبصره این فتوا که در زمان انتشار مورد انتقاد فقهای سنتی شیعه واقع شده است، امام بین روح و جسم تفکیک قائل می‌شود و تاکید می‌کند که روح برخی از افراد می‌تواند جنسیتی متفاوت داشته باشد. در متن فتوای امام تاکید شده است که ضمن اینکه این افراد می‌توانند تغییر جنسیت بدهند، در انجام عمل جنسی نباید گناه کنند. منظور از گناه، لواط یا دخول به مقعد مرد است؛ همچنین “تفخیذ” یا قرار دادن اندام تناسلی مرد بین ران‌ها یا نشیمنگاه انسان مذکر نیز در احکام فقهی شیعه گناه محسوب می شود.

همچنين از نظر مقام معظم رهبری حضرت آيت الله خامنه‌اي، تغيير جنسيت براي افراد بيماري جسمي و روحي مجاز اعلام شده است. افزون براين، از نظر ده تن از فقيهان شيعه مانند حضرت آيت الله سيستاني در عراق، تغيير جنسيت براي بيماران روحي مجاز است.

بر اين اساس يک رويه فقهي و قانوني به وجود آمده است که افراد بيمار جسمي يا روحي زيرنظر پزشکان مي‌توانند تغيير جنسيت داده و از حمايت‌هاي قانوني بهره‌مند شوند و اين در حالي است که تغيير جسنيت از نظر کليساي مسيحي و نيز فقهای اهل سنت غير مجاز اعلام شده است.

در حال حاضر که در هر 100هزار نفر جمعیت در دنیا 6 نفر بیمار دچار اختلال هویت جنسی وجود دارد ، بیشترین آمار جراحی تغییر جنسیت را در ایران داریم. این مطلب به این معنی نیست که در ایران تعداد بیشتری از این افراد وجود دارند بلکه بیانگر این مطلب است که در ایران این نوع جراحی بیشتر پذیرفته شده است.

در این امر عوامل متعدد اجتماعی و فرهنگی دخیل اند مثل اینکه در خیلی از کشورها افرادی که این مشکل را دارند به روال عادی زندگی ادامه می دهند و مشکل خاصی هم پیدا نمی کنند و حتی خیلی از موارد ازدواج با همجنس هم خیلی مورد نقد قرار نمی گیرد بنابراین نیازی به جراحی تغییر جنسیت احساس نمی شود ، اما در ایران مسائل مذهبی و فرهنگی و گاهی هم ناآگاهی های اجتماعی بیماران دچار اختلال جنسی را با مشکلاتی مضاعف درگیر می کند. ساده ترین این ناآگاهی ها این است که همه این بیماران ، دوجنسه عنوان می شوند خیلی وقتها در خیابان وقتی از کنار یکی از آنها گذشته ام دیده ام که مورد اهانت قرار می گیرند.

اغلب آنها از خانواده ها طرد می شوند و این موجب می شد که به فحشا و تن فروشی تن دهند و نگاه ها و قضاوت های دیگران هم به همین ترتیب در موردشان شکل بگیرد ، خوشبختانه اخیراً با آگاهی های ایجاد شده این جریان تغییر کرده است این بیماران در خانواده ها پذیرفته شده اند و این به حفظ سلامت اخلاقی و رفتاری آنها بسیار کمک می کند. هرچند که نگاه های همراه با قضاوت عموم مردم همچنان ادامه دارد.

روال تغيير جنسيت در ايران به اين ترتيب است كه افرادي كه دچار ابهام هويت جنسي هستند، مثلاً ظاهر مردانه دارند اما احساسات آن‌ها زنانه است يا بر عكس از دادگاه درخواست انجام عمل تغيير جنسيت مي‌كنند و دادگاه براي بررسي موضوع پرونده آن‌ها به سازمان پزشكي قانوني ارجاع مي‌دهد.

معمولاً براي تشخيص اين كه فردي دچار اختلال هويت جنسي است يا نه ابتدا وضعيت ظاهري، جسمي و هورموني او بررسي مي‌شود و بعد از بعد رواني نيز از طريق يك روانپزشك با وي مصاحبه مي‌شود، با خانواده وي نيز صحبت مي‌شود و اگر واقعاً محرز شد كه فرد مشكل دارد اقدامات قانوني آغاز مي‌شود.

مراكز مجاز انجام عمل تغيير جنسيت از سوي وزارت بهداشت تعيين مي‌شود و بر اساس آخرين اطلاعات موجود، وزارت بهداشت بيمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان مركز انجام عمل‌هاي تغيير جنسيت معرفي كرده است.

صدور مجوز تغيير جنسيت در ايران از حدود سال 1380 آغاز شده و هر سال تعدادي مجوز براي اين كار صادر مي‌شود ، بیماران برای انجام عمل جراحی به مجوز پزشک قانونی احتیاج دارند که بعد طی مراحل قانونی و تشخیص صادر خواهد شد. به گزارش عصر خبر مراحل تغییر اوراق شناسایی هم بعد از جراحی صورت می گیرد.

دولت ایران نزدیک به ۱۵ سال است که به تراجنسی‌ها بعد از عمل تغییر جنسیت، شناسنامه تازه‌ای می‌دهد که تولدی دوباره برای آن‌ها محسوب می‌شود اما به طور مثال در کشورهایی چون فرانسه و انگلیس تنها هفت سال است که تراجنسی‌ها می‌توانند پس از جراحی شناسنامه‌ای تازه دریافت کنند.

بيماري ترانس سکشوال ، يک بيماري روحي و رواني شديد است که بيمار، خواهان تبديل به جنس مخالف است. گاه هيچ راه درماني براي اين بيماران، جز تغيير جنسيت وجود ندارد. از اين رو امام خميني(ره) و اکثر فقيهان شيعه، حق تغيير جنسيت را براي اين بيماران به رسميت شناخته‌اند. مي‌توان گفت که يکي از مصاديق حقوق بشر و حق تعيين سرنوشت، حق تغيير جنسيت براي بيماران ترانس سکشوال است.

البته اين تغيير جنسيت بايد با دقت نظر و با مراقبت‌هاي ويژه پزشکي همراه باشد، تا تنها بيماران خاص که راه درمان ديگري براي آنان وجود ندارد، تغيير جنسيت دهند و بايد جلوي تغيير جنسيت‌هاي غير مجاز کاملا گرفته شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *