وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آمار سوء استفاده و تجاوز به دختران دانشجو در امریکا

tajavoz 3
آمار سوء استفاده و تجاوز به دختران دانشجو در امریکا

کاخ سفید با انتشار گزارشی از وضعیت نگران‌کننده‌ تجاوزها و سوءرفتارهای جنسی در دانشگاه‌های آمریکا، تمام دانشگاه‌های این کشور را ملزم به اصلاح فوری سیاست‌های خود در این زمینه کرد.

دولت ایالات متحده در ماه ژانویه امسال (2014) گروه ضربتی را مامور حفاظت از دانشجویان این کشور در برابر تجاوزات جنسی در دانشگاه‌ها کرد. این گروه ضربت با حضور «اریک هولدر»، وزیر دادگستری و «آرنه دونکان»، وزیر آموزش این کشور فعالیت می‌کند. نتایج فعالیت‌های این گروه در غالب گزارشی با عنوان «شما تنها نیستید» منتشر شد.

در گزارش قبلی که در بدو شکل‌گیری این گروه ضربت ارائه شد، رئیس جمهور آمریکا با استناد به اطلاعات دریافتی اعلام کرد از هر پنج دانشجوی زن در دانشگاه‌های این کشور یک نفر قربانی تجاوز یا آزار و اذیت جنسی می‌شود که از این تعداد تنها 12 درصد به مقامات مربوطه شکایت می‌کنند.

کاخ سفید دانشگاه‌های این کشور را ترغیب می‌کند تا از ابتدای سال 2015 میلادی از پیشنهادات این گروه ضربت برای کنترل این نابسامانی‌ها استفاده کنند و در سال 2016 میلادی نیز این گروه گزارشی را از تغییرات صورت گرفته منتشر خواهد کرد.

این گروه ضربت در نهایت راهکاری را پیدا خواهد کرد که طی آن دانشگاه‌ها خودشان قادر خواهند بود در سیاست‌های خود بازنگری کرده و تغییرات موجود را زیر نظر بگیرند.

این گروه ضربت همچنین با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی با عنوان «شما تنها نیستید» (NotAlone.gov) ضمن حمایت از قربانیان تجاوز جنسی در دانشگاه‌های آمریکا، نسبت به ارائه اطلاعات قانونی و نحوه ارائه شکایت و تشکیل پرونده مربوط به این جرایم، اقدام می‌کند.
از آنجا که تجاوز جنسی جزو جرایم مرتبط با تبعیض جنسیتی محسوب می‌شود، لذا مقامات قانونی می‌بایست به محض دریافت گزارش این جرایم، اقدام به انجام تحقیقات قانونی مناسب کنند. براساس قانون، دانشگاه‌ها باید گزارش سالانه خود را از جرایم موجود در این فضاهای آموزشی منتشر کنند. دانشگاه‌هایی که در این زمینه قصور کنند با جریمه و حتی قطع بودجه دولتی مواجه خواهند شد.

به گزارش یونیورسیتی هرالد، این گزارش حول موضوعات اصلی منتشر شده که عبارتند از:
– تشخیص مشکل با بررسی شرایط و جو کلی دانشگاه
– جلوگیری از تجاوز جنسی در دانشگاه‌ها
– رسیدگی موثر به مشکلات دانشجویان قربانی تجاوز جنسی
– افزایش شفافیت و تقویت قوانین برای کنترل این قبیل جرائم

منبع : به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایسنا

بازنشر » berroz.com

آمار سوء استفاده و تجاوز به دختران دانشجو در امریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *