وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

 

ژان رنوJean Reno” یکی از بازیگران معروف فرانسوی- اسپانیایی است، او متولد 30 ژوئیه 1948 در شهر کازابلانکا و در کشور مراکش است. ژان رنو بخاطر بازی‌های خاطره انگیز و زیبایش در فیلم‌هایی همچون؛ رونین, نیکیتا, لئون، گودزیلا, راز داوینچی, پسران پرواز, پلنگ صورتی, بوسه فرانسوی و ۲۲ گلوله در خاطر طرفدارانش همیشه خواهد ماند.

همچنین تاکنون در فیلم‌های فرانسوی، انگلیسی، ژاپنی، اسپانیایی و ایتالیایی ظاهر و به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

زندگی شخصی

پدر و مادر ژان رنو اهل اسپانیا بوده که بخاطر ظلم حکومت فاشیستی “فرانسیسکوال کادیلوفرانکو” برای یافتن کار به شمال آفریقا  و مراکش مهاجرت کردند و در همانجا ژان با نام دون ژوان مورنوای جدریک جیمنز به دنیا آمد. ماریا ترسا نام خواهر کوچکتر ژان است و مسیحی کاتولیک است. پدر ژان رنو تایپیست بود و مادرش در هنگام جوانی ژان از دنیا رفت. ژان رنو می خواست تابعیت فرانسه را به دست بیاورد و با مهاجرت به فرانسه در سن 17 سالگی و برای دریافت تابعیت فرانسه مجبور شد تا در ارتش ثبت نام کند و در رشته بازیگری مشغول شد.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

ژان رنو دو بار ازدواج کرد و از این دو ازدواج صاحب چهار فرزند شد. در ماه ژوئیه سال 2006، ازدواج سوم ژان رنو با زوفیا بوروکا “Zofia Borucka” مدل و خواننده لهستانی 35 ساله بود که از همسر سومش صاحب یک پسر در سال 2009 و در شهر نیویورک شد, پسر دومش در سپتامبر 2011 به دنیا آمد. همسر اولش ژنویو رنو نام داشت که از او یک دختر (متولد 1976) و یک پسر (متولد 1980) دارد. همسر دوم ژان رنو، مدل لهستانی، ناتالی دژکیویچ، بود. از این ازدواج دوم نیز یک پسر (متولد 1996) و یک دختر (متولد 1998) دارد.

یکی از دوستان نزدیکش نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه بود.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

ژان رنو و دنیای سینما

ژان بعد از پایان خدمت سربازی به پاریس رفت و با نقش های کوچکی در سال 1970 در تئاتر و تلویزیون شروع به کار کرد. همین بازی ها و استعداد, مورد توجه چند کارگردان تلوزیونی قرار گرفت و او را برای ادامه تحصیل در زمینه بازیگری تشویق کردند. او برای تامین درآمد خود روزها در استودیوی تلوزیون کار می کرد و عصرها به کلاس آموزش بازیگری می رفت. سرانجام با ایفای نقش کوچکی در فیلمی کوتاه «نور زن اثر کوستا گاوراس»، در سال 1971 به دنیای سینما قدم گذاشت.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

اعتماد به نفس ژان رنو بعد از بازی این نقش کوتاه در سینما باعث موفقیت های بعدی او شد، به نحوی که با لوک بسون یکی از کارگردانان و بازیگران مطرح آن دوره دوست شد و ژان در فیلم هایش بازی می کرد. از فیلم های آن زمان که با همکاری لوک‌بسون بازی کرد می توان به؛ فیلم (گربه‌ها)، (زیرزمین) یا (مترو) اشاره کرد که در سال 1985 با همکاری لوک‌بسون بازی کرد و محبوبیت زیادی را برای خود به ارمغان آورد.

اولین نقش بزرگ ژان در سال 1988 در فیلم آبی بزرگ که توسط بسون به او معرفی شده بود اتفاق افتاد و همین باعث شهرت ویژه او شد. بعد از بازی درخشان در این فیلم کارگردانان گویی که یک استعداد جدید را کشف کرده اند به او چندین پیشنهاد بازیگری را دادند و در سال 1990 نیکیتا را بازی کرد. در سال 1992 فیلم صدا و پرواز از محکمه را بازی کرد و هنر خود را به نمایش گذاشت.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

موفقیت بزرگ ژان رنو در فیلم لئون Leon The Professional 1994

فیلم لئون یکی از موفقت های بزرگ ژان رنو در دنیای سینما بود که هر بیننده ای دوست دارد چندین بار این فیلم را ببیند. این فیلم یکی از موفق ترین و پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای فرانسه است.

خلاصه داستان فیلم لئون : آدم‌کشی حرفه ای به نام «لئون» (رنو) در آپارتمانی در محله ی ايتاليايی‌های نيويورک زندگی می‌کند. «استانسفيلد» (اولدمن)، مأمور فاسد پليس، تمام خانواده‌ی همسايه را می‌کشد و تنها دختر دوازده ساله‌شان، ماتيلدا “ناتالی پورتمن” که برای خريد بيرون رفته جان سالم به در می‌برد. «ماتيلدا» به «ليون» پناه می‌برد و خيلی زود اين دو با يک‌ديگر دوست می‌شوند…

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

نسخه اصلی فیلم لئون خشونت زیادی را به همراه داشت که 23 دقیقه از فیلم حذف شد.

سال 1995 با بازی در فیلم ماموریت غیرممکن مورد نقد بسیاری از منتقدان قرار گرفت اما در نظر مردم این فیلم بسیار موفق بود.

بسوی هالیوود

ورود ژان رنو به سینمای هالیوود در سال 1997 رقم خورد جاییکه تماشاگران آمریکایی را با ذوق و استعداد خود در زمینه‌های فیلم‌های کمدی جلب کند. اما ذهنیت و انتظار تماشاگران از ژان بازی در نقش های اکشن بود که در سال 1998 در فیلم گودزیلا بازی کرد و علاقه مخاطبینش را بدست آورد. یکی از بهترین شانس ها و اتفاقات خوب در سینمای هالیوود همکاری با رابرت دنیرو در فیلم رونین بود. بعد از مدتی فعالیت در هالیوود به فرانسه برگشت اما به علت جلب توجه مخاطبان و کارگردانان سینمای هالیوود در سال 2000 فیلم رودخانه ارغوانی را در هالیوود بازی کرد.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

رنو علاقه داشت که استعداد خود را در فیلم های کمدی نشان دهد که در سال 2002 در کنار ژرار دیاردیو اسطوره بازیگری سینمای فرانسه قرار گرفت و حاصل این ترکیب فیلم بسیار زیبای روبی و کوئنتین بود “Ruby & Quentin” که یکی از بهترین های کمدی فرانسوی است. این فیلم نه در فرانسه بلکه در آمریکا مانند بمب صدا کرد و جزو پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما نام گرفت.

یکی از فیلم‌های جدید (رنو) را می‌توان پلنگ صورتی نامید. همچنین او با بازی در فیلم کد داوینچی در نقش بازرس بزوفاچی براساس کتاب جنجال‌برانگیز(دن براون) امسال به نمایش در آمد، او در این فیلم همبازی (تام هنکس) خواهد بود. از فیلم‌های اخیر )ژان رنو که به نمایش در آمد، فیلم امپراطوری گرگ‌ها در سال گذشته بود، رنو برای بازی در آن یک و نیم میلیون یورو دستمزد گرفت. گفتنی است یکی از بهترین فیلم‌های رنو بازی در فیلم ببر و برف به کارگردانی روبرتو بنینی که کمدین معروف ایتالیایی نیز در آن حضور داشته بود. همچنین وی اخیرا موافقتش را برای ایفای نقش در فیلم پسران پرواز اعلام کرده است. بودجه این فیلم ۱۰ میلیون دلار است و در زمان جنگ دوم جهانی اتفاق افتاده است.

بیوگرافی ژان رنو Jean Reno

 

فیلم های ژان رنو

سال عنوان نقش توضیحات
۱۹۸۰ اسب مراکشی
۱۹۸۲ رهگذر
۱۹۸۳ آخرین مبارزه
۱۹۸۵ تلفن ۲بار زنگ می‌زند
مترو درامر
۱۹۸۸ آبی بزرگ انزو
۱۹۹۰ مردی با ماسک طلایی پدر ویکتوریو
دختری بنام نیکیتا ویکتور
۱۹۹۱ Loulou Graffiti
عملیات گوشت نمکی کاپیتان فیلیپ
۱۹۹۲ پاقکو روسو صدا
۱۹۹۳ پیچ آقای ک!
پارانویا
پرواز از عدالت چارلی برت TV
مسافران نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر]]
۱۹۹۴ لئون حرفه‌ای Leon نامزد سزار بهترین بازیگر
۱۹۹۵ تقوفه‌ها Patrick
بوسه فرانسوی بازرس ژان-پائول کاردن
فراتر از ابرها کارلو
۱۹۹۶ مأموریت غیر ممکن فرانک کریگر
جگوار
۱۹۹۷ قبر روزنا مارسلو
یک عشق جادوگر
خواهران خورشید بیننده
۱۹۹۸ مسافران ۲
گودزیلا فیلیپ
رونین
۲۰۰۰ رودخانه‌های بنفش پیر نیمان نامزد جایزه فیلم اروپایی برای بهترین بازیگر
۲۰۰۱ فقط یک بازدید در تلویزیون ایران با نام “معجون زمان” پخش شده است
واسایی
۲۰۰۲ برنامه شیفت فلیکس
رولربال
۲۰۰۳ ساکت باش روبی
۲۰۰۴ اونیموشا صدا
رودخانه‌های سرخ کمیسر نیمان
هتل رواندا
L’Enquête Corse Ange Leoni
۲۰۰۵ امپراطوری گرگ‌ها ژان لویس شیفر
ببر و برف فاد
۲۰۰۶ پلنگ صورتی گیلبرت
پسران پرواز
رمز داوینچی
بر آب رفته قورباغه صدا
۲۰۰۸ نقد
۲۰۰۹ پلنگ صورتی ۲ گیلبرت
اولین حلقه
Couples Retreat Marcel
زره‌پوش کین
۲۰۱۰ بچه‌های پاریس
جاویدان چارلی
۲۰۱۱ مارگارت رامون
۲۰۱۲ الکس کراس
۲۰۱۲ آشپز
۲۰۱۳ یو
۲۰۱۳ روزها و شب‌ها
۲۰۱۴ هکتور و جستجوی خوشحالی
۲۰۱۴ تاکسی قرمز
۲۰۱۴ مسافران ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *