وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسونScarlett Johansson” یا اسکارلت یوهانسون، بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی، دانمارکی تبار است. او متولد 22 نوامبر 1984 در نیویورک و در یک خانواده هنرمند است. پدربزرگ وی نمایشنامه نویس و کارگردان، پدرش یک هنرمد و معمار و مادرش تهیه کننده سینما بوده. او یکی از مشهورترین بازیگران زن هالیوودی است، که خود را به خاطر اصلیت مادرش که اصالتی از اروپای شرقی و مرکزی دارد و به یهودیان اشکنازی معروف هستند، یهودی می‌داند.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

بازی زیبای او در فیلم‌هایی مثل : فیلم گمشده در ترجمه و فیلم ترانه عاشقانه برای بابی لانگ برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شده است. همچنین بازی او در فیلم دختری با گوشواره مروارید، نقدهای مثبت فراوانی برای جوهانسون به همراه داشت. او 4 بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گوی طلایی شده. او تنها زنی است که در مجله اسکوایر در سال 2006 و 2013 به عنوان جذاب ترین زن زنده دنیا این عنوان را دریافت کرده است. او برنده جایزه افتخاری سزار است.

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون – Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

اسکارلت جوهانسونScarlett Johansson
تولد 22 نوامبر 1984
نیویورک سیتی، نیویورک
والدین کارستن جوهانسون (پدر)
ملانی اسلون (مادر)
ملیت  ایالات متحده آمریکا
پیشه بازیگر، مدل، خواننده
سال‌های فعالیت 1994 – تا کنون
همسر(ها) رایان رینولدز (2008 تا 2011)و Romain Dauriac 2014_2017
فرزندان Rose Dorothy Dauriac

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

زندگی نامه

خانواده آنها نیز نسبتا فقیر بودند. اسکارلت جوهانسون متولد شده در شهر نیویورک است. نام پدرش کارستن جوهانسون (یوهانسون) است که اصالتی دانمارکی دارد و از شهر کپنهاگ به آمریکا رفته بود.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

نام مادرش ملانی اسلون است که نسل‌ها قبل از بلاروس به آمریکا مهاجرت کرده بودند. مادرش یک یهودی اشکنازی اهل محله برانکس نیویورک است.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

او یک برادر دوقلو بنام هانتر و و خواهر و برادری بزرگتر بنام وَنِسا و آدریان دارد. و همچنین از ازدواج اول پدرش برادر ناتنی به نام کریستیان دارد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

ملانی اسلون عاشق فیلم بود که بعدا یک تهیه کننده سینما شد. آغاز شروع هنری اسکارلت جوهانسون رفتن به تمرینات تئاتر بود که با رفتن به مدرسه‌ی حرفه‌ای کودکان در منهتن بود. در سال 2002 فارغ التحصیل شد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

قد اسکارلت جوهانسون 1.60 سانت است.

شروع بازیگری

جوهانسون بازیگری را از کودکی آغاز کرد. مادر جوهانسون او را به تست‌های بازیگری می‌برد. جوهانسون اولین نقشش را در نه‌سالگی و در فیلم فانتزی شمال در نقش دختر جان ریتر آغاز کرد. پس از چند نقش کوتاه در سالهای 1995 و 1996، او در ”مانی و لو” در نقش آماندا ظاهر شد. این فیلم برای او نامزدی جایزهٔ روح مستقل بهترین بازیگر نقش اول زن و نقدهای مثبت فراوانی را به دنبال داشت.

نقش مهم بعدی او در نجواگر اسبان به کارگردانی رابرت ردفورد بود. او برای این فیلم نامزد جایزهٔ خوش‌آتیه‌ترین بازیگر از جامعهٔ منتقدان شیکاگو شد.

در سال 2001 وی در فیلم مردی که آنجا نبود به کارگردانی برادران کوئن ظاهر شد. سپس در همان سال در فیلم دنیای ارواح ایفای نقش کرد که جایزهٔ جامعهٔ منتقدان تورنتو برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برایش به دنبال داشت. در سال 2002 اسکارلت در فیلمی کمدی ترسناک به اسم هیولاهای هشت‌پا به همراه دیوید آرکت ظاهر شد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

شزوع بازی در نقش های بزرگسالانه

اسکارلت بازی در نقش‌های بزرگسالانه را از سال 2003 و با بازی در نقش شارلوت در فیلم گمشده در ترجمه به کارگردانی سوفیا کاپولاSofia Coppola”  آغاز کرد. برای این فیلم نقدهای مثبت فراوانی به سوی اسکارلت سرازیر شدند. او برای این نقش برندهٔ جایزهٔ بفتا و جایزهٔ انجمن منتقدین بوستون و نامزد جایزهٔ گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شد.

سپس وی در دختری با گوشواره مروارید اثر پیتر وبر و براساس رمانی از تریسی شوالیه بازی کرد که این نقش هم نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرد. او برای نقش گریت در این فیلم نامزد جوایز فراوانی از جمله گلدن گلوب، بفتا، انجمن منتقدین لندن، و جوایز مستقل بریتانیا برای بهترین بازیگر زن شد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

در سال 2004 از اسکارلت دعوت شد که به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک بپیوندد. در همان سال او روی یکی از شخصیتهای فیلم سینمایی باب اسفنجی صداگذاری کرد و در اقتباس سینمایی داستان «هوادار لیدی وندرمیر» اثر اسکار وایلد با نام یک زن خوب ظاهر شد. همبازیهای وی در این فیلم هلن هانت و تام ویلکینسون بودند. فیلم هم از نظر منتقدین و هم از لحاظ فروش شکست خورد.

او در فیلم‌های بالاترین نمره، شرکت خوب، و ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ نیز بازی کرد. بازی خوبش در این فیلم سومین نامزدی گلدن گلوب را برایش به ارمغان آورد. وی همچنین مدت کوتاهی را سر صحنهٔ فیلم مأموریت غیرممکن 3 گذراند اما به دلیل تداخل برنامه‌هایش و همچنین اختلافات جزئی با ستاره اصلی فیلم تام کروز در این فیلم شرکت نکرد.

سال‌های 2005 تا 2007

اسکارلت در سال 2005 در فیلم علمی تخیلی جزیره اثر مایکل بی نقش دو شخصیت سارا جوردن و کلون او جوردن دو دلتا را بر عهده گرفت. این فیلم از لحاظ تجاری شکست خورد و نقدهای متوسطی دریافت کرد. اما در همان سال در فیلم امتیاز نهایی از وودی آلن به ایفای نقش پرداخت که مورد استقبال زیاد منتقدان قرار گرفت و اعتبار بسیاری برای وی به ارمغان آورد. نیویورک تایمز بازی وی و همبازیش جاناتان ریس میرز را ستود و گفت که کار آنها جزو بهترین نقش آفرینی ها در فیلمهای وودی آلن به حساب می آید. جوهانسون برای همین فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب و محفل منتقدین فیلم شیکاگو شد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

در سال 2006 وی مجددا با وودی آلن همکاری کرد و در فیلم اسکوپ مقابل هیو جکمن جلوی دوربین رفت. فیلم از لحاظ اقتصادی نسبتا خوب عمل کرد، اما نقدهای متوسطی دریافت نمود. جوهانسون در همان سال در کنار جاش هارتنت در فیلم کوکب سیاه اثر برایان دی پالما بازی کرد که درباره ی قتل یک هنرپیشه ی معروف سینمای بزرگسالان بود. او بعدا اعتراف کرد که چون یکی از طرفداران دی پالما است، با وجودی که از لحاظ فیزیکی برای نقش خود مناسب نبود اصرار داشت که در این فیلم بازی کند.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

زندگی شخصی اسکارلت جوهانسون

جوهانسون هر دو جشن کریسمس و حنوکا را جشن می‌گیرد ولی خود را یک یهودی می‌داند. در سپتامبر سال 2008 بارایان رینولدز ازدواج کرد و در جولای سال 2011 رسماً از یکدیگر جدا شدند. بعد از طلاق از رایان رینولدز، جوهانسون روابط کوتاهی با شان پن بازیگر سینما و سپس با یک مجری تبلیغاتی به نام نیت نیلور داشت.

در سپتامبر سال 2013 اسکارلت جوهانسون و Romain Dauriac که فرانسوی می‌باشد اعلام کردند که با یکدیگر نامزد کرده‌اند و در سپتامبر سال 2014 خبر از تولد دخترشان «رز» دادند. در ژانویه سال 2017 جوهانسون اعلام کرد که از رومن دوریاک جدا شده است. وی در مارس 2017 رسما درخواست طلاق خود از دوریاک را به دادگاه ارائه داد.

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

هک شدن تلفن همراه اسکارلت جوهانسون

در سال 2011 تعدادی عکس برهنه از اسکارلت جوهانسون منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. پس از تحقیقات اف بی آی، مشخص شد که شخصی به نام کریستوفر چنی تلقن همراه جوهانسون را هک کرده است. وی به تحمل چند سال حبس محکوم شد. اسکارلت طی یک مصاحبه اعلام کرد که عکس های مذکور را سه سال پیش از هک شدن برای رایان رینولدز، که در آن زمان شوهرش بود، ارسال کرده بود.

عکس های اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

فیلم های اسکارلت جوهانسون

سال نام فیلم نقش
1994 شمال لورا نلسون
1995 انگیزه عدالت یت آرمسترانگ
1996 اگر لوسی سقوط می‌کرد امیلی
1996 مانی و لو آماندا
1997 پاییز دختر کوچک
1997 تنها در خانه 3 مالی پروییت
1998 نجواگر اسب گراس ماکلین
1999 برادر من خوک است کتی کالدول
2001 مردی که آنجا نبود ریچل آبونداس
2001 دنیای روح ربکا
2001 راپسودی آمریکایی ساندر
2002 هیولاهای هشت‌پا اشلی پارکر
2003 گمشده در ترجمه شارلوت
2003 دختری با گوشواره مروارید گریت
2004 بالاترین نمره فرانچسکا کورتیس
2004 ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ پرسی ویل
2004 یک زن خوب مگی
2004 شرکت خوب الکس فریمن
2004 فیلم باب‌اسفنجی شلوار مکعبی میندی
2005 امتیاز نهایی نولا رایس
2005 جزیره جوردن دلتای 2 / سارا جوردن
2006 اسکوپ سندرا پرانسکی
2006 کوکب سیاه کاترین لیک
2006 پرستیژ اولیویا
2007 خاطرات پرستار بچه انی برادوک
2008 دختر دیگر بولین ماری بولین
2008 ویکی کریستینا بارسلونا کریستینا
2008 روح سیکن فلوس
2009 با تو حال نمی‌کند آنا
2010 مرد آهنی 2 ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
2011 ما باغ وحش خریدیم کلی
2012 انتقام‌جویان ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
2012 هیچکاک جنت لی
2013 دان جان باربارا
2013 زیر پوست لورا
2013 او سامانتا (صدا)
2014 کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
2014 آشپز مالی
2014 لوسی لوسی
2015 انتقام‌جویان: عصر اولتران ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
2016 کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
2016 درود بر سزار!  
2016 کتاب جنگل کا
2016 آواز اَش
2017 شبح درون پوسته موتوکو کوساناگی
2017 شب سخت جس
2018 انتقام‌جویان: جنگ ابدیت ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه
2018 جزیره سگ‌ها صداپیشه

اسکارلت جوهانسون | Scarlett Johansson

بخشی از جوایز و افتخارات

برنده بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم گمشده در ترجمه در نقش Charlotte در سال 2003

  • چهارمین زن زیبای سال 2011 به انتخاب مجله ونتی فر
  • شانزدهمین زن زیبای سال 2013 به انتخاب سایت hollywood buzz
  • دهمین زن زیبای سال 2014 به انتخاب سایت hollywood buzz
  • اسکارلت جوهانسون به انتخاب لیست جهانی CB150 به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان ثبت شده است.
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دختری با گوشواره مروارید در نقش Griet در سال 2003

اسکارلت جوهانسون و همسرش – قد اسکارلت جوهانسوناسکارلت جوهانسون فیلمها – اسکارلت جوهانسون بدون آرایش – اسکارلت جوهانسون و علیرضا حقیقی – اسکارلت جوهانسون و لیلا اوتادی – روماین دائوریاک – عکس های برهنه اسکارلت جوهانسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *