وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

Kourosh-Mansory
بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

کوروش منصوری، (زاده 1339 چالوس) کارآفرین بریتانیایی-ایرانی است، که در سال ۱۹۸۹ شرکت تیونینگ خودروی منصوری را تأسیس نمود. وی هم‌اکنون به‌عنوان رییس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کند.

جناب منصوری یکی از حرفه‌ای‌ترین تیونینگ کاران جهان می‌باشد، که خیلی‌ها حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید خودروهای بسیار خاص او می‌شوند. حال ببینیم که بخشی از زندگی این مرد چگونه گذشته.

Kourosh Mansory 4
بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

آقای منصوری بعد از تحصیلات در انگلستان، به آلمان رفت، پس از رقتن به آلمان، به گفته خودش، به خاطر علایق شخصی در سال 1989 کمپانی MPdesign را تأسیس کرد. شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تأمین می‌کرد، ولی او به این کار بسنده نکرد و خودش شرکت تیونینگ منصوری را تأسیس کرد، این شرکت در ایالت باواریاقرار دارد. برخلاف بسیاری از شرکت‌های تیونینگ که قطعات مورد نظرشان را از دیگر شرکت‌ها می‌خرند، منصوری قطعات مورد نیاز خودش و دیگر شرکت‌ها را خودش تولید می‌کند، البته به جز لاستیک. واحد تولید و پخت پنل های فیبرکربنی منصوری یکی از بهترین و بزرگ‌ترین اتوکلاوهای ساخت این قطعات در جهان است.

Kourosh-Mansory-3
بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

در سال 2004 اولین تیونینگ مستقل منصوری ساخته شد؛ یعنی آستون مارتین DB9. درست بعد از یک سال باز هم به سراغ آستون رفت، ولی این بار ونکوئیش S را دستخوش تغییرات قرار داد. در سال 2006 نیز به سراغ دیگر هم‌وطن آستون یعنی بنتلی مدل کانتیننتال GT رفت، که منصوری در این خودرو برای نخستین بار از کیت‌های تقویت پیشرانه استفاده کرد، که حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد. در این سال یک آستون و 2 بنتلی دیگر نیز توسط این شرکت تیون شد، تا اینکه در سال 2007 مدل انحصاری با نام Le Mansory ایجاد شد. او توانست مجوز نام‌گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو همان بنتلی کانتیننتال GT بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

Kourosh-Mansory-2
بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

ماشین‌های زیاد دیگری از برندهای مشهور، همچون فراری، لامبورگینی، رولز رویس، پورشه، رنجروور، آئودی، مرسدس و… توسط این شرکت تیونینگ شد، اما به گفته خود منصوری گران‌ترین و بهترین تیونینگ او چیزی نیست جزء بوگاتی ویرون.

Kourosh Mansory 1
بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری

 

منبع : car.ir

گردآوری: صادق رحمانی

بازنشر » berroz.com

بیوگرافی ابر مرد تیونینگ جهان | کورش منصوری | Kourosh Mansory , عکس ماشین های آقای منصوری , تیونینگ منصوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *