وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

بیسفون و ساینا دو پیام رسان بومی برای فیلتر شدن واتس آپ و وایبر

بیسفون و ساینا دو پیام رسان بومی برای فیلتر شدن واتس آپ و وایبر
mobile-social-networking
بیسفون و ساینا دو پیام رسان بومی برای فیلتر شدن واتس آپ و وایبر

وزیر ارتباطات از راه‌ اندازی دو برنامه بومی بیسفون و ساینا به عنوان دو ابزار ارتباطی موبایلی خبر داد و گفت: این ابزارها تجمیعی از امکانات ابزارهای خارجی پرکاربرد است که اطلاعات آنها در ایران نگهداری می‌شود.

بروز : جالب است بعد از سالها !!! برای اینکه نگران اطلاعات ما هستند برنامه می سازند ! و آن را بنام پیشرف تکنولوژی ربط می دهند ! در صورتی که ما سالهاست بقول مسئولین اطلاعاتمان در خطر است و می توانستیم بدون حاشیه با نامهایی چون واتس آپ و وایبر نرم افزار بسازیم ! این رسم مسئولان کشور ماست که تا وقتی مجبور نباشند هیچوقت فکر نمی کنند … در یک جمله مثل پراید …

پیرو نامه محسنی اژه‌ای درباره ضرورت مسدودسازی فوری محتوای مجرمانه در شبکه‌ های اجتماعی، وزیر ارتباطات از راه‌اندازی دو نرم‌افزار ارتباط موبایلی بومی بیسفون و ساینا خبر داد.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ نویسان ایرانی دو برنامه بسیار خوب نوشتند که بسیار شبیه نرم‌افزارهای موبایلی فعلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این نرم‌افزارها تجمیعی از نرم‌افزارهای فعلی از جمله وایبر و تانگو که امکان پیامک و مکالمه را برای کاربران فراهم می‌کند.

وی گفت: سرعت بیشتر و کیفیت بهتر این نرم‌افزارها به دلیل زیرساخت‌ های داخلی آنها از جمله ویژگی‌ های این دو نرم‌افزار داخلی است.

واعظی تصریح کرد: برای افرادی که قصد استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی را دارند و هدفشان این است که بتوانند به راحتی از این نرم‌افزارها استفاده کنند نباید تفاوتی داشته باشد که این رفتارها توسط هموطنان ایرانی نوشته شده باشد یا توسط خارجی‌ ها بنابراین امیدواریم مردم از این کار خوب انجام شده استقبال کنند.

واعظی گفت: همچنین از سه اپراتور تلفن همراه خواسته‌ایم این کار را حمایت کنند تا تداوم یابد، وزارت ارتباطات نیز برنامه حمایت از آنها را در دستور کار خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا حاکمیت بر نرم‌افزارهای داخلی نظارت خواهد کرد گفت: تفاوتی در نرم‌افزارهای داخلی و خارجی در این باره نیست و بر هر دو گروه در داخل کشور نظارت می‌ شود تنها تفاوت این است که شبکه‌ های خارجی تمام اطلاعات را در بیرون از کشور هاست (نگهداری) می‌کنند و نرم‌افزارهای داخلی اطلاعات را در داخل کشور نگه می‌دارند.

وی تأکید کرد: نظارت حاکمیت بر شبکه‌ های داخلی و خارجی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ ایم که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی مسدود کردن راه‌ حل نهایی نیست کسانی که اطلاعات فنی این کار را ندارند یا افرادی به آنها گزارش می‌دهند که آن افراد اطلاعات فنی لازم را ندارند تصور می‌کنند با مسدود کردن مشکل حل می‌شود.

وی ادامه داد: اما راه‌ حل این است که پژوهشگران ایرانی را تشویق به راه‌ اندازی شبکه‌ های اجتماعی کنیم که شبکه‌ های اجتماعی داخلی با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار بگیرد و بتواند با ویژگی‌ هایی مردم را جذب کند.
واعظی گفت: راه‌ حل دوم این است که همگام با توسعه اینترنت فرهنگ‌ سازی درباره فضای مجازی انجام شود. صدا و سیما، وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و وعاظ مساجد تبلیغ نکنند که مردم از این شبکه استفاده نکنید بلکه اعلام کنند افراد از این شبکه استفاده صحیح کنند.

وی گفت: انواع ابزارها در ابتدای ورود مزیت و معایبی داشتند مانند برق و چرخ‌ گوشت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در کنار فرهنگ‌سازی حاکمیت نیز باید مراقبت کند تا جایی که توانایی دارد اجازه ندهد که مواردی که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند در اختیار خانواده قرار بگیرد.

منبع : itanalyze.com

بازنشر » berroz.com

بیسفون و ساینا دو پیام رسان بومی برای فیلتر شدن واتس آپ و وایبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *