وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش ریست کردن آیفون در هنگام فراموش کردن پین کد

آموزش ریست کردن آیفون در هنگام فراموش کردن پین کد آیفون

آموزش ریست کردن آیفون

آیا رمز آیفون خود را فراموش کرده اید ؟ فراموش کردن رمز آیفون و آیپد یک معضل جدی برای کاربران این برند معروف موبایل است. فراموش کردن پین کد آیفون و همچنین تنظیم نکردن touch ID مساوی است با ریست کردن آیپد و از این یعنی پاک شدن اطلاعات گوشی آیفون شما !

دقت کنید همیشه از اپل آیدی اصل استفاده کنید. در بعضی وب سایت ها با قیمت های ناچیز به شما یک ایمیل و پسورد می‌دهند در صورتی که نمی‌توانید ایمیل را مدیریت کنید و این یعنی زنگ خطر بزرگ ! چون بواسطه داشتن اطلاعات Apple ID شما, براحتی به اطلاعات شما دسترسی دارند. برای اپل آیدی معتبر کلیک کنید » خرید اپل آیدی اصل

دقت کنید اگر از قبل از آیفون خود بک آپ گرفته اید می توانید آنها را برگردانید, یا اگر دستگاه خود را با iTunes همگام سازی یا sync کرده باشید بعد از ریست کردن آیفون خود اطلاعات را می توانید برگردانید. پس بهتر است تا دیر نشده با بک آپ گرفتن از آیفون خود از بروز مشکلات جدی خودداری فرمایید.

آموزش ریست کردن آیفون

برعکس کاربران اندروید متاسفانه یا خوشبختانه بخاطر امنیت بالای ios نمی توان به حذف کردن پین کد آیفون فکر کرد !

اگر بصورت متوالی 6 بار رمز عبور را اشتباه وارد کنیم پیغامی نمایش داده می‌شود که می گوید دستگاه شما تا مدتی غیرفعال است. در چنین شرایطی سیستم عامل ios تشخیص می‌دهد شخصی ناشناس قصد هک کردن گوشی آیفون شما را دارد.

در ورژن جدید دستگاه های ios رمز عبور توسط کلیدهای سخت افزاری که وارد می کنیم محافظت می‌شوند, که به همین علت است که به محض بوت کردن دستگاه خود با روشن بودن Touch ID باز هم از شما پین یا رمز عبور می خواهد.

در صورت فراموشی رمز عبور آیپد یا آیفون خود هیچ راهی جز ریست کردن آن وجود ندارد.

بک آپ گرفتن از آیفون قبل از ریست کردن !

اگر قبلا گوشی خود را با نرم افزار آیتونز روی کامپیوتر مک یا ویندوز سینک کرده باشید می توانید با استفاده از نرم افزار ITunes یک بک آپ از تمام اطلاعات دستگاه گرفته و بعد از ریست کردن براحتی رستور کنید.

ابتدا گوشی آیفون یا تبلن آپپد خود را به کامپیوتری که قبلا دستگاه خود را با Itunes سینک کرده ایم وصل می کنیم.

اگر نرم افزار iTunes درخواست رمزعبور نکرد، شما می توانید صفحه Summary که اطلاعات خلاصه ای از دستگاه شما را نشان می دهد، مشاهده کنید و به منظور تهیه بک‌آپ در همین صفحه بر روی دکمه Back Up Now کلیک کنید.

پس از این که فرایند بک‌آپ به پایان رسید. بر روی گزینه Restore iPhone یا Restore iPad کلیک نمایید. شما می توانید عمل ریستور را با استفاده از فایل بک‌آپی که جدیدا ساخته اید، انجام دهید و در همین حین که مشغول این کار هستید یک رمزعبور جدید برای دستگاه خود تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید رمزعبور شما در فایل بک‌آپ ذخیره نمی شود. زمانی که وارد فرایند Setup (تنظیمات) می شوید گزینه Restore From iTunes Backup را انتخاب نمایید.

آموزش ریست کردن آیفون
آموزش ریست کردن آیفون

اگر iTunes از شما درخواست رمزعبور کرد ، واضح است که شما قادر به وارد کردن آن نیستید. بنابراین کامپیوتر دیگری را که دستگاه خود را قبلا با آن سینک کرده اید، امتحان کنید. اگر باز هم از شما رمزعبور درخواست شد در نتیجه نمی توانید با استفاده از iTunes از اطلاعات دستگاه بک‌آپ گرفته یا آن را ریستور نمایید. در چنین شرایطی شما باید از یکی از روش های زیر استفاده کنید.

پاک کردن اطلاعات آیفون توسط Find My iPhone

با استفاده از ویژگی Find My iPhone می‌توانید از راه دور و بدون استفاده از گوشی اطلاعات خودتان را حذف کنید. این ویژگی برای پیدا کردن گوشی‌هایی که گم شده‌اند بسیار مفید هست. ابتدا باید این ویژگی را فعال کرده باشید و با نرم افزار آیتونز به صفحه Find My iPhone در سایت آی‌کلود بروید و با استفاده از اطلاعات اپل آیدی وارد حساب خودتان شوید.

با استفاده از گزینه ای که در بالای این صفحه وجود دارد، انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه Erase کلیک کنید.

با این کار اطلاعات دستگاه شما از راه دور پاک خواهد شد. زمانی که شما قصد تنظیم مجدد دستگاه خود را دارید، می‌توانید از یک بک‌آپ آی‌کلود برای ریستور کردن اطلاعات استفاده نمایید یا به طور کلی گوشی یا آیپد خود را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید. در هر دو حالت شما می توانید یک پین کد یا رمزعبور جدید برای دستگاه خود تعیین کنید.

آموزش ریست کردن آیفون
آموزش ریست کردن آیفون

پاک کردن اطلاعات آیفون از طریق Recovery Mode

اگر روش های ذکر شده در بالا به کار شما نیامد نگران نباشید می‌توانید با استفاده از recovery mode برای پاک کردن اطلاعات خود اقدام کنید.

در ابتدا به یک کامپیوتر مک یا PC نیاز دارید که iTunes بر روی آن نصب شده باشد. و بعد با استفاده از کابل آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر وصل کنید.

ابتدا آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر وصل نمایید و سپس iTunes را باز کنید. دکمه های Home و Power/Wake را به طور همزمان بفشارید و پایین نگه دارید تا آیفون یا آپید شما ریست شود. ( در صورتی که از آیفون ۷ استفاده می کنید دکمه های power/wake و دکمه volume down را به طور همزمان بفشارید.) توجه داشته باشید حتی زمانی که لوگوی اپل ظاهر شد این دکمه ها را رها نکنید. شما باید آن ها را تا زمانی که صفحه recovery mode ظاهر شود پایین نگه دارید. این صفحه شامل یک لوگوی iTunes به همراه یک کابل است.

حال iTunes به شما این پیغام را نمایش خواهد داد:

There is a problem with the iPhone [or iPad] that requires it to be updated or restored

اکنون باید روی دکمه Restore کلیک کنیم تا دستگاه شما به تنظیمات اولیه کارخانه باز گردد.

پس از این کار شما می توانید با استفاده از بک‌آپ آی‌کلود مجددا اطلاعات خود را برگردانید. (البته اگر پیش از این بک‌‌آپ آی‌کلود را تهیه کرده باشید.)

آموزش ریست کردن آیفون
آموزش ریست کردن آیفون

روش های ذکر شده را می توان برای دستگاه های آیپد نیز استفاده کرد. هم چنین اگر شما رمزعبور ساعت اپل (Apple Watch) را فراموش کردید، می توانید از طریق اپلیکیشن اپل واچ که بر روی آیفون شما نصب شده است، آن را پاک کنید و سپس بک‌آپ مربوط به اپل واچ را از آیفون خود ریستور نمایید.

آموزش ریست کردن آیفون

3 پاسخ

  1. سلام
    من آیفونم را آپدیت کردم
    بعد از اپدیت اپل آیدی ک قبلا روی گوشی بوده میخاد
    منم هم رمز اپل آیدی فراموش هم نمیدونم با چ ایمیلی اپل آیدی ساخته شده
    راهکاری شما میدونید ک چطور گوشی رو بالا بیارم؟

  2. سلام
    ممنونم از شما
    راحت کارمو راه انداخت
    مغازه دار میدادم 50 ت میگرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *