وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

آموزش رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

آموزش رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

آموزش رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

گوگل وبمستر تولزGoogle Webmaster Tools” یکی از ابزارهای عالی و پرکاربرد در دنیای وبمسترهاست که می توان با کمک آن درک بهتری از موقعیت سایت و بهبود آن برای افزایش کیفیت و در نتیجه سئوی سایت داشته باشیم.

ارورهای سایت موجب مشاهده نتایج نادلخواه کاربران می شود و هر چه این ارورها بیشتر شود در کاهش رتبه سایت تاثیر گذار است.

ارورهای سایت در گوکل وبمستر تولز

وقتی کاربر مطلبی را در اینترنت سرچ می نماید و با کلیک روی یک سایت که در نتایج اولیه گوکل است با صفحه ای که هیچ محتوایی در آن نیست روبرو می شود، به آن ارور 404 گفته می شود که هر چه تعداد این ارورهای بیشتر شود کاربران ناراضی تر می شوند.

با فیکس کردن ارورهای گوگل وبمستر تولز فقط می توان لینک هایی که از سمت گوکل به وب سایت شما می آید را درست کنید. در مرحله بعد باید بتوانید لینک های مرده ای که از دیگر وب سایت ها به سمت مطالب شما ارسال می شود را نیز رفع کنید که در بهبود سئوی سایت شما کمک شایانی کند.

دقت کنید گوگل برای هر سایتی با توجه به نوع و ارزش محتوایی آن بودجه مشخصی را برای یک سایت معین می کند و هر چه برخورد روبات ها با خطاهای سایت شما بیشتر شود، توجه سایت گوگل نسبت به سایت شما کمتر می شود.

آموزش ریدایرکت ارورهای سایت در گوگل وبمستر تولز | ارور 404 not found | ارور 404

ارور Not Found

بیشترین ارورهای سایت مربوط به ارورهای 404 می شوند که باید نسبت به رفع این ارورها حتما اقدام نمایید. زیرا آنها در گوکل ایندکس شده اند و هر بار که کاربر روی آنها کلیک می کند نتیجه مورد نظر خود را مشاهده نمی نماید.

علت رخ دادن ارورهای 404

علت رخ دادن ارورهای 404 در بیشتر موارد اشتباهات وبمسترهاست که به اشتباه آدرس پست های قدیمی را عوض می کنند یا خود پست ها را حذف می کنند. بدون توجه به اینکه این آدرس ها توسط روبات های گوکل ایندکس شده اند و با کلیک کاربر یا مراجعه روبات ها با صفحات مقصد روبرو نمی شوند.

گاهی اوقات نیز می خواهید داخل یک پست به یکی از مطالب دیگرتان لینک بدهید که لینکی که قرار می دهید را به دلیل اشتباه تایپی ناقص می شود و با کلیک بر روی آن با صفحه خطا روبرو می شوید.

یا یک وب سایت دیگر یا یک شخص در مطلب خود یا در یک انجمن به سایت شما لینک می دهد که در آن لینک نیز اشتباه تایپی وجود دارد.

علت بعدی رخ دادن ارورهای 404 هنگامی است که سایت را به دامنه جدیدی منتقل می نماییم و پوشه ها به درستی با آدرس جدید ست نشده اند.

پس باید قبل از هر گونه اقدامی در لینک های ایندکس شده نسبت به ریدایرکت آنها اقدام نمود. کافیست آنها را به صورت redirect 301 به آدرس های جدید یا صفحات مشابه آنها ریدایرکت کنید.
اگر می خواهید آن لینک ها برای همیشه پاک شوند کافیست آنها را به حال خود بگذارید یعنی همان ارور 404 و بر روی گزینه MARK AS FIXED در گوگل وبمستر تولز کلیک کنید.

رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز
1- در قسمت گوکل وبمسترتولز در قسمت سمت چپ روی تیک علامت Crawl کلیک می کنیم و بعد روی Crawl Errors کلیک می کنیم.
رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز
در این قسمت مشاهده می نماییم که در تب Not found تعداد 13 ارور را برای ما نمایش می دهد که در قسمت سمت راست :
کادر سبز : نوع ارور که 404 است
کادر آبی : تاریخ مشاهده ارور
را نمایش می دهد.
رفع ارورهای گوگل وبمستر تولز
برای فیکس کردن ارور های گوگل وبمستر تولز :
1- با کلیک روی این گزینه که به صورت پیشفرض روی 25 است، می توانید تعداد ارورهایی که در یک صفحه مشاهده می نماید را بیشتر کنید.
2- با کلیک روی این تیک می توانید همه ارورهای این صفحه را یکجا با هم انتخاب کنید.
3- برای فیکس کردن ارورها می توان روی گزینه mark as fixed کلیک کنید.

ارور Restricted by robots.txt

ارورهای این بخش توسط فایل robot.txt که در روت هاست سایت است ایجاد می شود. این فایل مجموعه قوانین دلخواه شما برای روبوت های گوگل است که به آنها می گوید چه مطالبی را در سایت شما می توانند مشاهده و ایندکس کنند و چه مطالبی را نمی توانند ایندکس کنند.

این ارورها بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارند که به شما می گویند تعدادی از آدرس های سایت شما توسط فایل robot.txt بلاک شده اند.

دقت کنید در فایل .htaccess اگر کدهایی را جهت ریدایرکت به آن اضافه نموده اید را نیز بررسی کنید که مشکلی در باز شدن آدرس های ریدایرکت شده ایجاد نکند.

ارور HTTP

صفحاتی که دارای ارور 403 هستند در فهرست ارورهای HTTP جای میگیرند که برای بررسی این ارورها از صفحه راهنمای گوکل خود باید کمک بگیرید.

ارور Not Followed

ارورهای Not Followed بیشتر به علت ارورهای ریدایرکت آدرس های سایت رخ می دهد که برای زمان کوتاهی تنظیم شده اند.

ارور های Timed Out

ارورهای Timed Out زمانی رخ می دهند که باز شدن یک سایت یا یک مطلب زمان زیادی طول می کشد که برای آن صفحات، روبات های گوگل ارور تایم اوت ثبت می کنند.

که برای رفع این ارورها کافیست آن صفحات را بررسی کنید که بیشتر این ارورها به علت سرور رخ می دهد. یا اینکه از سایت های دیگر بنری در سایت خود قرار داده اید یا بنرهای تبلیغاتی زیاد که بارگزاری آنها مدت زیادی را به خود اختصاص می دهد و این ارورها موجب کند شدن کلی سایت شما و در نتیجه افت رتبه سایت در نتایج گوگل می شود.

انواع ارورهای timed out :

ارورهای تایم اوت تنوع زیادی دارند که هر کدام راه حل های خود را دارند.
DNS lookup timeout : این ارور زمانی رخ می دهد که ربات های گوگل نمی توانند به سرور شما دسترسی پیدا کند.

برای بهتر متوجه شدن و رفع این ارور گوگل وبمستر تولز می توانید از از ابزار Pingdom استفاده نمایید که می تواند سلامت DNS شما را بررسی و مشکل له وجود آمده را به شما نمایش دهد.

URL-timeout : این ارور مربوط به یک مطلب یا صفحه خاص ایجاد می شود.

Robot.txt timeout : فایل روبوتکست یکی از بخش های مهم در هر سایت است که بر روی سئو و نتیجه رفتار روبات های گوگل با سایت شما بسیار تاثیر گذار می گذارد. دقت نمایید زمانی که گوگل آدرسی در سایت شما را پیدا نمی کند و سرور تایم اوت می شود گوگل تا زمانی که بتواند فایل ربوتکست را در سایت شما برای بلاک شدن آن صفحه بررسی کند، به جستجو برای یافتن فایل Robot.txt ادامه می دهد و از جستجوی مطالب سایت شما دست می کشد. که در نتیجه هر چه این جستجو طولانی تر شود منجر به ارور تایم اوت می شود.

ارور Unreachable

ارور Unreachable یا همان ارورهای غیر قابل دسترس می توانند نشات گرفته از مشکلات سرور یا DNS باشند.

این ارورها معمولا به ارور 500 معروف هستند و گاهی نیز دسترسی به صفحات توسط robot.txt بلاک شده اند.

ارور Soft 404

صفحاتی که داری محتوای کمی هستند گاها در دسته بندی گوکل به عنوان soft 404 قرار می گیرند.

بهترین گزینه برای دسته بندی hard 404 است، مخصوصا اینکه آن مطلب اگر جزو صفحات اصلی سایت است حتما آن صفحه را بررسی و در صورت نیاز آن را ریدایرکت کنید.

ارورهای گوگل وبمستر تولز

به طور کلی می توان گفت ابزار Google Webmaster Tools، ابزاری کارآمد و مفید برای وبمستران است که البته نمی توان گفت بدون عیب و ایراد است ولی ابزاری بسیار قدرتمند و مفید است.

گردآوری : وب سایت بروزآموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *