وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش بافت هدبند و شال گردن

آموزش بافت هدبند و شال گردن | بافت شال گردن | سایت آموزش بافتنی

آموزش بافت هدبند و شال گردن | بافت شال گردن | سایت آموزش بافتنی

آموزش بافت هدبند و شال گردن

آموزش ما یک هدبند و شال گردن بسیار زیباست ، می توانید برای هدیه به عزیزانتان نیز آنها را ببافید ، چرا که کاری که توسط خود شما بافته می شود علاوه بر منحصر به فرد بودن ، احساس و انرژی شما را نیز با خود منتقل خواهد کرد .

اندازه ها و وسایل مورد نیاز :

هدبند :

سایز : تک سایز

دور سر : حدودا 55 cm

پهنا : 12 cm

کاموا کلفت : 100 گرم

میل سایز 12 mm

اندازه میل و کاموا باید طوری باشد که 7 دانه در کشباف انگلیسی پهنای 10 سانتیمتر را باشد.

شال گردن گرد :

سایز : تک سایز

دور گردن : حدودا 54 cm

ارتفاع : 30 cm

کاموا کلفت : 300 گرم

میل سایز 12 mm

اندازه میل و کاموا باید طوری باشد که 7 دانه در کشباف انگلیسی پهنای 10 سانتیمتر را باشد.

کشباف انگلیسی (پشت و جلو):

رج 1 : یه دونه ابری، * 2 تا یکی از زیر ، 1 ژوته ، 1 دونه را بنافته از رو بگیرید * ، فاصله بین *-* را تا جایی که 3 تا دونه باقی بمونه تکرار کنید ، با دو تا یکی از زیرو 1 دونه ابری تمام کنید .

رج 2 : یه دونه ابری ، * 1 ژوته ، 1 دونه را بنافته از روبگیرید، 1ژوته با 2 دونه دیگر را با هم از زیر می بافیم * ، فاصله بین *-* را 2 دور کامل تکرار کنید ، با 1 ژوته ، 1 دونه بدون بافت از رو ، 1 دونه ابری تمام کنید .

رج 3 : 1 دونه ابری ، *1ژوته با 2 دونه دیگر رابا هم از زیر می بافیم ، 1 ژوته ، 1 دونه را نبافته از رو بگیرید* ، فاصله بین *-* را تا جایی که 3 تا دونه باقی بمونه تکرار کنید . 1ژوته با 2 دونه دیگر رابا هم از زیر می بافیم، با 1 دونه ابری تمام کنید .

کشباف انگلیسی (روی میل گرد):

رج 1 : * 1 ژوته ، 1 دونه را نبافته از رو بگیرید ،یکی زیر * ، فاصله بین *-* را تکرار کنید .

رج 2 : * 1 ژوته با 2 دونه دیگر را با هم از رو می بافیم ، 1 ژوته ،1 دونه را بنافته از رو بگیرید * ، فاصله بین *-* را تکرار کنید .

رج 3 : * 1 ژوته ، 1 دونه را نبافته از رو بگیرید ،1ژوته با 2 دونه دیگر رابا هم از رو می بافیم * ، فاصله بین *-* را تکرار کنید .

رج دوم و سوم را تا بالا تکرا رکنید .

بافت هدبند :

10 دونه در میل سایز 12 سر بیندازید . طبق کشباف انگلیسی پشت و جلو ببافید ( توضیح بالا ) . وقتی اندازه کار 55cm شد ( یا به اندازه دلخواه ) بعد از 3 رج کشباف انگلیسی ، رج بعدی را طبق دستور زیر ببافید : 1 دونه ابری ، * یکی رو ، 1 ژوته با 2 دونه دیگر را با هم از زیر می بافیم*، فاصله بین *-* را تکرار کنید تا جایی که 2 دانه باقی بماند ، حالا با یکی رو و یکی ابری تمام کنید . سپس دانه ها را کور کنید . حالا کار را از وسط بپیچانید و درز آن را از داخل بدوزید ، برای اینکه پیچ وسط سر جایش بماند چند کوک کوچک بزنید .

بافت شال گردن :

38 دونه در میل گرد سایز 12 سر بیندازید . کشباف انگلیسی برای میل گرد را ببافید ( توضیح بالا ) تا جایی که اندازه کار حدود 30 شود .بعد از 2 رج کشباف انگلیسی طبق دستور زیر ادامه دهید : یکی زیر ، * 1ژوته با 2 دونه دیگر رابا هم از زیر می بافیم ، یکی رو * ، فاصله بین *-* را تکرار کنید تا جایی که فقط 1 دونه بماند ، با یکی از زیر تمام کنید . سپس دونه ها را کور کنید.

منبع : آی بانو ( این مطلب از سایت “بانوکده و آی بانو” برداشته شده است )

گردآوری و بازنشر » berroz.com

آموزش بافت هدبند و شال گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *