وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آموزش استفاده از برچسب ها و تاثیر آن در سئوی سایت

SEO-cloud
آموزش استفاده از برچسب ها و تاثیر آن در سئوی سایت

شاید شما نیز در استفاده از برچسب ها در سئوی سایت دچار مشکل شده باشید اما باید بدانید که یادگیری چگونگی استفاده از این امکان وردپرس، مهم است. برچسب های پستها اغلب با کلمات کلیدی اشتباه گرفته می شوند و در نتیجه ، بسیاری از تگ های بدون استفاده برای یک موضوع ایجاد می شوند . وقتی این اتفاق می افتد ، مجموعه ای از تگ های بیش از حد مورد نیاز را ایجاد می کند ، که باعث می شود موضوع مورد نظر شما با تگ ها مرتبط نباشد.

ناوبری (navigation)

اکثریت قریب به اتفاق سیستم های مدیریت محتوا مانند ورد پرس از برچسب استفاده می کنند و همچنین اکثر شبکه های اجتماعی مانند Facebook , YouTube ، Myspace از برچسب ها برای عنوان گذاری فایل های تصویری، تصاویر، موسیقی و غیره استفاده می کنند. بنابراین استفاده مناسب از برچسب ها مستلزم این است که شما بدانید در کجا و با چه کیفیتی از آنها استفاده کنید.

اگر شما مجموعه ای منظم و یکدست از برچسب ها را در نوار منوی جانبی خود داشته باشید، برچسب ها این امکان را به بازدیدکنندگان وب سایت شما می دهند تا به راحتی و به سرعت بتوانند به موضوعات مورد علاقه موجود در وبسایت شما دسترسی پیدا کنند.آنها با کلیک کردن بر روی برچسب ها می توانند به صفحه آرشیو موضوعات مرتبط با همان تگ دسترسی پیدا کرده و موضوع مورد نظر را پیدا کنند روشی آسان و سریع برای دسترسی به اطلاعات.

بازدیدکنندگانی  که به طور معمول از وبسایت شما بازدید می کنند نباید در دسترسی به مطالب مورد نظر دچار سردرگمی شوند، مهم نیست که مطالب موجود در وبسایت شما چه مقدار جالب و مورد توجه است  بلکه مهم این است که بازدیدکنندگان بتوانند به آسانی به آنها دسترسی پیدا کنند. بنابراین با استفاده مناسب از برچسب ها، بازدیدکنندگان می توانند در کمترین زمان ممکن به موضوعات مورد نظر دست یابند.

برچسب ها با موضوع مرتبط باشند

باید بتوانید برچسب ها را فهرست بندی کرده و به درستی از آنها استفاده کنید. یکدست بودن برچسب ها بسیار مهم است بنابراین سعی کنید در عوض استفاده از برچسب های کم کاربرد و “دورغین!” از برچسب هایی استفاده کنید که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند.
به عنوان مثال شما پستی را با عنوان “سلب حق مالکیت در شمال کشور” می نویسید و پست خود را با عنوان “سلب حق مالکیت در شمال کشور” برچسب می زنید. همچنین شما مطلب دیگری را نوشته و با عنوان ” شمال کشور و سلب حق مالکیت ” و در نهایت پست دیگری را با برچسب “سلب حقوق مالکیت در شمال کشور” منتشر می کنید.

در مثال بالا، سه برچسب متفاوت برای یک عنوان ایجاد شد. هنگامی که بازدیدکنندگان از منوی برچسب ها عنوان “سلب حق مالکیت در شمال کشور” را جستجو می کنند، تنها به پست هایی دسترسی پیدا می کنند که با همان عنوان برچسب گذاری شده اند و امکان دسترسی به مواردی را که دارای عنوان مشابه بوده ولی به صورت متفاوتی برچسب گذاری شده اند را ندارند.

برچسب ها و منوی برچسب های خود را مرتب کنید:  اگر منوی برچسب های شما پر از برچسب های بدون استفاده است،ب ه شما پیشنهاد می کنیم تا برچسب های خود را مرتب کنید. در این صورت کاربردپذیری برچسب های شما افزایش می یابد و در نتیجه نوار منوی برچسب های شما مرتب و زیبا خواهد شد. برچسبهای اضافی را پاک کنید و آنها را سبک تر کنید.

Popular-Tags-Example-233x300
نوار منو و برچسب های زیبا و مرتب داشته باشید

با توجه به این تصویر شما می توانید نوار برچسب های خود را به این شکل تنظیم کنید.مثال زیر نمونه ای از نوار منو برچسب های تقریبا منظم و یکدست است است. این تصویر می تواند الگوی مناسبی برای نوار برچسب های شما باشد. کمی هنر می خواهد که خوانندگان وردپرس با طعم فارسی دارند!

برچسب ها و دسته بندی ها و نقشه سایت برای موتورهای جستجو

تنها یکی از دسته ها یا برچسب ها باید فهرست بندی شوند نه هر دو مورد. شما می توانید از تنظیمات نقشه سایت خود از تیک خوردن گزینه های “No- index for Archives” ، “No-index for Categories” و همچنین تیک نخوردن گزینه “No-index for Posts” اطمینان حاصل نمائید.

چه هنگام از برچسب ها و یا شاخه ها استفاده کنیم؟

اگر شما ۲ یا ۳ پست در هفته منتشر می کنید می توانید از فهرست بندی برچسب ها استفاده کنید. اما اگر ۱ تا ۴ پست در طی یک ماه منتشر می کنید بهتر است از فهرست بندی دسته ها استفاده کنید. دقت کنید که تنها یک مورد را انتخاب کنید نه هر دو مورد را. اگر تصمیم گرفتید از برچسب ها در موتور های جستجو استفاده کنید، گزیده ای از پست های خود را در صفحه آرشیو قرار دهید نه تمام پست خود را. (۴۰۰ حرف یا کمتر). در این صورت از تکراری شدن پست ها جلوگیری کرده و کاربردپذیری وبسایت شما افزایش می یابد.

یادگیری و مدیریت آنلاین طراحی وب سایت وردپرس

اگر تمایل دارید که از مزایای طراحی یک وبسایت قدرتمند و پربازدید توسط وردپرس بهره مند شوید می توانید از سایت وب دانش، موضوع آموزش طراحی قالب وردپرس بازدید کنید. همچنین می توانید از صفحه اصلی سایت، بخش دوره های آموزشی وردپرس بهره ببرید.

وردپرس با طعم فارسی، شما را در راه اندازی وب سایتهای حرفه ای با وردپرس یاری خواهد کرد.

منبع : wpfarsi.com
گردآوری و بازنشر » berroz.com

آموزش استفاده از برچسب ها و تاثیر آن در سئوی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *