وب سایت بروز
جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

آرشیو کامل از کدهای مخفی سیستم عامل اندروید+android

آرشیو کامل از کدهای مخفی سیستم عامل اندروید+android

مجموعه ای کامل از کدهای مخفی و کاربردی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید که بد نیست اطلاعاتی در مورد عملکرد و تست برخی قسمت های گوشی خود را بدست آورید.البته در استفاده از این کدها دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

توجه : این کدها ممکن است برروی برخی از ورژن های اندروید عمل نکند.همچنین برخی گوشی ها

توجه: لطفا از این کدها با دقت فراوان و با مسئولیت خودتان استفاده کنید. 

*#*#4636#*#*

با تایپ این کد در گوشی اندرویدی خود، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت کاربری آن را ببینید.
—————————————————————————————————–
*#*#7780#*#*

با این کد گوشی شما factory data reset می شود، یعنی اینکه موبایل به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و این اطلاعات از درون آن حذف می شوند: اکانت های گوگل که روی موبایل تعریف شده یا با آن در ارتباط باشند تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن ها و سیستم اپلیکیشن های دانلود شده  اما این دستور کاری به برنامه های سیستمی، اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات کارت حافظه ندارد.
—————————————————————————————————–

*2767*3855#

این دستور یک خرابکار تمام عیار است. گوشی شما را به تنظیمات کارخانه ای بر می گرداند، اما سر راه همه چیز را از فایل و فولدر گرفته تا اطلاعات و تنظیمات حافظه داخلی تلفن، پاک می کند و سپس فریم ویر (firmware) گوشی را از دوباره نصب می کند. پس در استفاده از این کد نهایت دقت را به کار ببرید و مراقب باشید.
—————————————————————————————————–
*#*#34971539#*#*

این کد اطلاعاتی درباره دوربین گوشی را به شما نشان داده و گزینه های زیر را هم در اختیارتان می گذارد: آپدیت فریم ویر دوربین در ایمیج (هیچ گاه این گزینه را امتحان نکنید) آپدیت فریم ویر دوربین روی کارت حافظه SD نمایش ورژن فریم ور دوربین شمارش تعداد آپدیت فریم ور
—————————————————————————————————–
*#*#7594#*#*

این دستور، عملکرد دکمه قطع مکالمه/پاور (End Call/Power) را تغییر می دهد. شما می توانید شیوه عملکرد این کلید به خصوص را خودتان تنظیم کنید.
—————————————————————————————————–
*#*#273283*255*663282*#*#*

این کد به شما امکان پشتیبان گیری از فایل های چند رسانه ای همچون عکسها، فیلم ها، آهنگ ها و یادداشت های صوتی را می دهد.
—————————————————————————————————–
*#*#197328640#*#*

با تایپ این عبارت به مود سرویس گوشی وارد می شوید. در آنجا می توانید تست های مختلفی را انجام داده و یا تنظیمات گوشی را تغییر دهید.
—————————————————————————————————–
کدهای تست سخت افزاری (وای فای، بلوتوپ، جی پی اس)

تست کارت شبکه بیسیم موبایل

*#*#232339#*#*
*#*#526#*#*
*#*#528#*#*

—————————————————————————————————–

تست GPS

*#*#1472365#*#*
*#*#1575#*#*

—————————————————————————————————–
تست بلوتوث

*#*#232331#*#*
—————————————————————————————————–

این کد آدرس دستگاه بلوتوث را نمایش می دهد

*#*#232337#*#

—————————————————————————————————–
برای ورود به بخش سرویس کنترل و تظارت Gtalk از این کد استفاده کنید

*#*#8255#*#*
—————————————————————————————————–

کدهای مخفی برای دستیابی به اطلاعات فریم ور (میان افزار)

*#*#4986*2650468#*#*
 PDA, Phone, H/W, RFCallDate

*#*#1234#*#* – PDA and Phone

*#*#1111#*#* – FTA SW Version

*#*#2222#*#* – FTA HW Version

*#*#44336#*#*
PDA, Phone, CSC, Build Time, Changelist number
—————————————————————————————————–
کدهای مخفی برای تست های مختلف کارخانه ای

تست سیگنال

*#*#0283#*#*

تست ال سی دی

*#*#0*#*#*

ورژن صفحه لمسی

*#*#2663#*#*

تست ویبره و نور صفحه کلید

*#*#0842#*#*

تست صفحه لمسی

*#*#2664#*#*

تست سنسور مجاورت

*#*#0588#*#*

نمایش ورژن رم

*#*#3264#*#* 

تست صدای زنگ

*#*#0673#*#* *#*#0289#*#*

—————————————————————————————————–
ورود به مودهای (Mode) مخفی بوت گوشی های اندروید سیستم عامل اندروید سه مود یا حالت بوت مخفی دارد که کارایی های مختلفی دارند. برای ورود به هر یک ، راهنمای زیرا را دنبال کنید.

1- مود بوت سریع یا Fast Boot Mode از این مود برای فلش کردن فریم ور موبایل با استفاده از دستورات خط فرمان استفاده می شود. برای ورود به این مود ابتدا گوشی تان را خاموش کرده و آنگاه به طور همزمان کلید تماس (Call) و قطع تماس/پاور (End Call/Power) را فشرده و آنها را تا روشن شدن گوشی نگه دارید.

2- مود دانلود یا Download Mode این مود هم برای فلش کردن فریم ور گوشی به کار می رود. با این تفاوت که برای انجام سریعتر کار، از این مود همراه با ابزارهای GUI استفاده می شود. برای دستیابی به این قسمت تلفن را خاموش کرده و برای روشن کردن آن به صورت همزمان کلید های کم کردن صدا، OK و قطع تماس/پاور را نگه دارید.

3- مود بازیابی یا از این مود برای اهداف بازیابی مانند ریست کردن فریم ور گوشی استفاده می شود. برای دستیابی به آن، گوشی را خاموش کرده و برای روشن کردن آن به صورت همزمان کلید های کم کردن صدا، تماس و قطع تماس/پاور را فشرده و نگه دارید. وقتی مثلث اخطار را روی صفحه نمایش دیدید، برای ریست کردن فریم ور دکمه menu را بزنید و برای ورود به منوی بازیابی کلید های Home و قطع تماس/پاور را بفشرید.  استفاده از نقشه گوگل بدون نیاز به اینترنت احتمالا از GoogleMaps زیاد استفاده کرده اید و همیشه بابت سرعت پایین اینترنت GPRS و کندی کار نقشه به تنگ آمده اید. اما GoogleMaps به تازگی امکان جدیدی را فراهم آورده که با انتخاب هر نقطه ای در نقشه، تا شعاع ۱۶ کیلومتری آن درون گوشی دانلود شده و بدون اینترنت هم کار می کند. برای استفاده از این قابلیت، ابتدا آپدیت جدید Google Maps را دانلود کنید. سپس به بخش Labs برنامه رفته و این قابلیت را فعال کنید. حالا هر نقطه از نقشه را که می خواهد، لمس کنید (البته طولانی تر از مدت زمان لمس معمولی صفحه) تا دانلود نقشه آن منطقه آغاز گردد.  با گوگل مپز سفر تابستانی خوبی داشته باشید.

 
منبع : berroz.ir
تذکر: کپی برداری با ذکر لینک منبع مجاز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *